Zielone torowiska zajmą ponad połowę odcinka al. Piłsudskiego od Dowborczyków do pętli DELL. Na 14 z 24 km torów tramwaje mają jeździć zdecydowanie ciszej. Wszystko dzięki kombinacji specjalnych poduszek z żywic i nawierzchni z hummusu.
- Na betonowym korycie zamocowane są elementy z elastycznego tworzywa. Dopiero na nich położone jest torowisko i same szyny. Całość wysypana jest ziemią, na której posiana jest trawa - tłumaczy Piotr Grabowski z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - Dzięki temu rozwiązaniu torowiska są bardziej estetyczne oraz cichsze. Elastyczne tworzywo bardzo dobrze wygłusza hałas tramwaju, jadącego po szynach.
Trasa W-Z. Platany, jałowce i róże pojawią się przed Centralem
Drugim rodzajem torowisk, które będzie teraz stosował ZDiT (zarząd zrezygnował z tłuczniowej nawierzchni) będą torowiska betonowe. Pojawią się na wspólnych przystankach autobusów i tramwajów.
- W miejscach, gdzie ruch autobusowy może powodować korki, czyli przede wszystkim w centrum, pojawią się betonowe torowiska, na których pojadą zarówno tramwaje, jak i autobusy - mówi Piotr Grabowski. - Rozładuje to ruch na drodze oraz ułatwi przesiadanie z jednego środka komunikacji na drugi.
Trasa W-Z jest inna niż miała być? Radni PiS mają wątpliwości co do efektów prac [ZDJĘCIA]
AUTOPROMOCJA:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?