Trasa W-Z. Prezydent Łodzi apeluje do dyrektora ZDiT o więcej empatii

Agnieszka Magnuszewska
Po otwarciu trasy W-Z korki w Łodzi są niewiele mniejsze niż w  trakcie jej modernizacji. Rano były nawet większe.
Po otwarciu trasy W-Z korki w Łodzi są niewiele mniejsze niż w trakcie jej modernizacji. Rano były nawet większe. Krzysztof Szymczak
Tydzień po otwarciu trasy W-Z zarówno pasażerowie MPK jak i kierowcy mają sporo uwag co do wprowadzonych rozwiązań. Będzie lepiej?

W poniedziałek przed godz. 8 dojazd do centrum od strony Retkini czy Złotna wiązał się z godzinnym postoju w korku. Kierowcy, którzy o godz. 7.15 wyruszyli ze skrzyżowania Rąbieńska - Traktorowa do estakady na al. Bandurskiego docierali dopiero po 50 minutach. Przejazd samej al. Bandurskiego od ul. Krzemienieckiej do al. JP II zajmował 20 minut. Powód?

- Wynikało to ze zwiększonego natężenia ruchu. Ze względu na awarię świateł na skrzyżowaniu Włókniarzy i Legionów, sporo kierowców wybierało objazd al. Unii i zjazd przy Atlas Arenie na al. Bandurskiego - tłumaczy Piotr Grabowski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu. - Awarię udało się usunąć przed godz. 8.

Trasa W-Z jest dobra, tylko łódzcy kierowcy źle jeżdżą

Jednak wielu kierowców jest zdania, że gdyby nowy obszarowy system sterowania ruchem działał właściwie, to światła na skrzyżowaniu Bandurskiego i JP II zwiększałyby przepustowość w tym miejscu.

- Bardzo proszę łodzian o cierpliwość, jeśli chodzi o sygnalizację świetlną i układ sterowani ruchem, bo jest on jeszcze w trakcie organizacji. System zapisuje w pamięci określone zdarzenia na drogach (godziny korków - red.), ale często pojawiają się problemy dotyczące zasysania danych o ruchu i sterowania tym ruchem - wyjaśnia Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - Dostrajanie się systemu będzie jeszcze trwało około miesiąca. Mam nadzieję, że przed świętami ten ruch zacznie się normalnie kształtować. Więcej prezydent może zdziałać, a przynajmniej tak zakłada, w przypadku uwag mieszkańców co do komunikacji miejskiej.

- Poprosiłam dyrektora Nitę (dyrektor Zarządu Dróg i Transportu - red.) by spojrzał na wszystkie komentarze dotyczące trasy W-Z, jakie pojawiają się na forach internetowych i portalach społecznościowych oraz by wykazał więcej empatii wobec propozycji zgłaszanych przez łodzian. Po otrzymaniu researchu, dotyczącego tych propozycji, zrobię wszystko by te, które są sensowne, jak najszybciej wdrożyć - zapewnia Hanna Zdanowska.

Trasa W-Z: Trasa, która ma zmienić komunikacyjne życie Łodzi [ZDJĘCIA]

Sporo łodzian postuluje by do czasu zakończenia konsultacji w sprawie nowego modelu transportowego przywrócić dawną trasę linii 98 (z Retkini na Janów). Zwłaszcza, że konsultacje mają się rozpocząć 27 listopada, a zakończyć dopiero pod koniec lutego. Wczoraj zarządzenie w tej sprawie zostało podpisane przez prezydent Łodzi. Zapewnia ona, że tak dużych konsultacji w Łodzi jeszcze nie było.

Trasa W-Z otwarta, a łodzianie wciąż stoją w korkach [ZDJĘCIA, FILM]

- To 100 spotkań, w tym 36 na osiedlach i pięć w poszczególnych dzielnicach. Tak samo będzie mnie interesował głos ośmioletniego Krzysia, który dojeżdża z mamą do szkoły, jak i pracownika, który musi dojechać na poranną zmianę do zakładu pracy położonego po drugiej stronie miasta. Ale również młodego człowieka, który chce dojechać w sobotę na imprezę, a potem rano z tej imprezy wrócić do siebie - zapewnia Zdanowska. - Im więcej osób się wypowie, tym obraz z konsultacji w większej mierze będzie odzwierciedlał potrzeby mieszkańców miasta.

Konsultacje

Pierwszy etap konsultacji dotyczący „Modelu Zrównoważonego Transportu Zbiorowego w Łodzi 2020+” ma trwać od listopada do grudnia 2015 r.

Cztery otwarte spotkania z udziałem ekspertów zaplanowano na: 27 listopada (Duża Sala Obrad UMŁ w godz. 17-20), 3 grudnia (Duża Sala Obrad UMŁ w godz. 17-20), 8 grudnia (Duża Sala Obrad UMŁ w godz. 17-20), 16 grudnia (Duża Sala Obrad UMŁ w godz. 17-20)

Na spotkania zostaną zaproszeni eksperci z: Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego, Izby Inżynierów Budowlanych, Towarzystwa Urbanistów, Izby Architektów oraz samorządy studenckie, Rada Seniorów, przedstawiciele NGO.

II etap konsultacji ma dotyczyć nie tylko modelu transportowego, ale również opracowania nowej siatki połączeń autobusowych i tramwajowych. Konsultacje mają zostać przeprowadzone między styczniem a marcem 2016 r.

- 36 spotkań na osiedlach i 5 spotkań w dzielnicach

- badania ankietowe

- punkty informacyjne

amag

Wideo

Komentarze 59

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
andrew
Napięcia brak i co panie Nita ludzie mają zapierdalać z Bratysławskiej do Dworca Kaliskiego? Bo zlikwidowaliście 98!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Powinni i pana wywieźć na taczkach z Łodzi.
ł
łodzianka
Likwidacja 98 to jakaś kpina!!!! Jakim prawem ZDiT skazuje mieszkańców na przesiadki!!!! To skandal, żeby w XXIw nie można było dojechać do pracy z Widzewa na Nowy Józefów!!!! Panie Nita rusz pan d*** zza biurka wsiądź w tramwaj i zobacz pan jakie udogodnienia zrobiłeś dla łodzian!!!!!
Jeden wielki syf!!!!!
ł
łodzianin
nita c*uj ci w ryj
o
oli
za jakosc i styl remontu lodz pani zdanowska powinna honorowo zlorzyc dymisje i nigdy juz nie robic remontu niech w domu sobie robi calego domu u siebie i mieszka w nim zobaczymy jak sie poczuje
M
MRSt
Czas popracować nad sobą panie NITA lub odejść.
n
nnn
kompletnym absurdem jest umieszczenie przejścia dla pieszych na Bandurskiego w stronę retkinii. Mamy 2 przejścia naziemne, jedno podziemne z windami a wszyscy i tak walą przejściem dla pieszych. Dlaczego? Bo mogą...
Pytam się kto jest odpowiedzialny za ten twór po stronie ZDiT?
M
Małgorzata
98 powinno absolutnie wrócić na swoja trasę
l
ludź asertywny
empatia - zdolność rozumienia innych ludzi emocjonalnie i poznawczo, umiejętność wczuwania się w ich potrzeby i uczucia.

W potocznym ludzkim języku - umiejętność i sprawne, narzucające się wchodzenie innym w du.psko, czy tego chcą, czy nie, dla dobra ogółu i samych zainteresowanych przez ludzi myślących, że aby zbawić świat, wszyscy powinni to lubić - być rozpoznawalnie śliczni i empatyczni.
K
Karol
Pominę kwestię braku empatii, a raczej arogancji, bo to cecha wrodzona i przejdę do rzeczy:
- lansowanie tezy, że linie autobusowe i tramwajowe nie powinny się dublować nie ma żadnego, nawet ekonomicznego, gdyż poza prostym cięciem kosztów powoduje wzrost kosztów społecznych co w efekcie daje bilans ujemny, uzasadnienia. Po pierwsze bowiem komunikacja zbiorowa, aby konkurować z jazdą własnym autem, powinna być komfortowa. Jednym z elementów tego komfortu jest możliwość bezpośredniego dojazdu do celu podróży, bez konieczności upierdliwego przesiadania się, wyczekiwania na przystankach itd. Po drugie zaś powinna być niezawodna. Ponieważ nie da się wyeliminować w pełni różnego rodzaju awarii, również w wyniku zdarzeń losowych, dublowanie się linii stanowi swojego rodzaju asekurację, zabezpieczenie na taki wypadek.
- teraz, gdy trasa W-Z została już wybudowana i nie da się naprawić niektórych już popełnionych błędów, np. projektowych, należy skupić się na działaniu Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem, którego koszt to ca...80 mln.. Całkiem niedawno, w latach 2007-2009. na podobny system na trasie tzw. ŁTR wydano ponad ca 32 mln i system ten nie działa do dziś a czas przejazdu na tej trasie uległ wydłużeniu. Pora zatem wyciągnąć wnioski...
Ponadto należy skupić się na właściwej organizacji ruchu, stworzeniu odpowiedniej siatki połączeń. uwzględniających specyfikę Łodzi a także pewne przyzwyczajenia jej mieszkańców a nie, bezkrytycznym, z pominięciem opinii Łodzian, opieraniu się na projekcie pewnej krakowskiej firmy oraz likwidowania, wedle widzimisię, niektórych linii czego przykładem jest linia 98.
- i, na koniec, kwestia jakości wykonanych robót: niechlujstwo wykonawców jest skandaliczne a brak nadzoru inwestorskiego ze strony ZDiT, po prostu, zdumiewający.
M
Miki
Dlaczego nie ma bezpośredniego połączenia dzielnic Górna - Teofilów? Kiedyś było, bardzo wygodne i co? Komu to przeszkadzało? Teraz z ulicy Leczniczej nie można się dostać na Teofilów, a z tej trasy korzysta wielu starych ludzi i dzieci niepełnosprawnych ze względu na poradnię przy Leczniczej. Lubicie utrudniać życie Łodzianom!
J
Ja
Widzisz Nita? Nie ja jestem dla Ciebie, tylko Ty dla mnie. Pracujesz dla wszystkich Łodzian, więc szanuj ich uwagi i wyciągaj wnioski z naszych pretensji. Pani Zdanowska musi się dopiero ustawiać?
G
Gość
Tam gdzie jest wiedza i doświadczenie tam jest pokora i chęć czynienia dobra.
Jesli ktoś ma pozytywny i uczciwy stosunek do życia, nie potrzebuje agresji i szyderstw, bo skupia się wyłącznie na tym, aby wykonać coś dobrze...nie potrzebując manipulacji by swe błędy zakryć.
Nita to dla mnie niebezpieczna kreatura, bo przy tym wszystkim ma wpływ na finanse łodzi,,,sorry
s
sambor
lekiem na całe zło.
Hanusia z Grzesiem przechodzą już samych siebie. Panienka budzi sie ze snu o sukcesie, a tu szare, brudne życie, korki, narzekający kierowcy, fora pełne zjadliwej krytyki, zima się zbliża a dyrcio tak zasłuchany w swój "geniusz", ze zagłuszyło mu rozum. A to przecież tylko łódzki muppet show.
d
ddd
Podwładny: nie zasysaj...
b
bo
bo kanalizacja biegnie wyzej.
Generalnie to koszty eksploatacji trasy wz i 3 stadionów nas zjedzą.
Dodaj ogłoszenie