Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z. Prezydent Łodzi apeluje do dyrektora ZDiT o więcej empatii

Agnieszka Magnuszewska
Po otwarciu trasy W-Z korki w Łodzi są niewiele mniejsze niż w  trakcie jej modernizacji. Rano były nawet większe.
Po otwarciu trasy W-Z korki w Łodzi są niewiele mniejsze niż w trakcie jej modernizacji. Rano były nawet większe. Krzysztof Szymczak
Tydzień po otwarciu trasy W-Z zarówno pasażerowie MPK jak i kierowcy mają sporo uwag co do wprowadzonych rozwiązań. Będzie lepiej?

W poniedziałek przed godz. 8 dojazd do centrum od strony Retkini czy Złotna wiązał się z godzinnym postoju w korku. Kierowcy, którzy o godz. 7.15 wyruszyli ze skrzyżowania Rąbieńska - Traktorowa do estakady na al. Bandurskiego docierali dopiero po 50 minutach. Przejazd samej al. Bandurskiego od ul. Krzemienieckiej do al. JP II zajmował 20 minut. Powód?

- Wynikało to ze zwiększonego natężenia ruchu. Ze względu na awarię świateł na skrzyżowaniu Włókniarzy i Legionów, sporo kierowców wybierało objazd al. Unii i zjazd przy Atlas Arenie na al. Bandurskiego - tłumaczy Piotr Grabowski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu. - Awarię udało się usunąć przed godz. 8.

Trasa W-Z jest dobra, tylko łódzcy kierowcy źle jeżdżą

Jednak wielu kierowców jest zdania, że gdyby nowy obszarowy system sterowania ruchem działał właściwie, to światła na skrzyżowaniu Bandurskiego i JP II zwiększałyby przepustowość w tym miejscu.

- Bardzo proszę łodzian o cierpliwość, jeśli chodzi o sygnalizację świetlną i układ sterowani ruchem, bo jest on jeszcze w trakcie organizacji. System zapisuje w pamięci określone zdarzenia na drogach (godziny korków - red.), ale często pojawiają się problemy dotyczące zasysania danych o ruchu i sterowania tym ruchem - wyjaśnia Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - Dostrajanie się systemu będzie jeszcze trwało około miesiąca. Mam nadzieję, że przed świętami ten ruch zacznie się normalnie kształtować. Więcej prezydent może zdziałać, a przynajmniej tak zakłada, w przypadku uwag mieszkańców co do komunikacji miejskiej.

- Poprosiłam dyrektora Nitę (dyrektor Zarządu Dróg i Transportu - red.) by spojrzał na wszystkie komentarze dotyczące trasy W-Z, jakie pojawiają się na forach internetowych i portalach społecznościowych oraz by wykazał więcej empatii wobec propozycji zgłaszanych przez łodzian. Po otrzymaniu researchu, dotyczącego tych propozycji, zrobię wszystko by te, które są sensowne, jak najszybciej wdrożyć - zapewnia Hanna Zdanowska.

Trasa W-Z: Trasa, która ma zmienić komunikacyjne życie Łodzi [ZDJĘCIA]

Sporo łodzian postuluje by do czasu zakończenia konsultacji w sprawie nowego modelu transportowego przywrócić dawną trasę linii 98 (z Retkini na Janów). Zwłaszcza, że konsultacje mają się rozpocząć 27 listopada, a zakończyć dopiero pod koniec lutego. Wczoraj zarządzenie w tej sprawie zostało podpisane przez prezydent Łodzi. Zapewnia ona, że tak dużych konsultacji w Łodzi jeszcze nie było.

Trasa W-Z otwarta, a łodzianie wciąż stoją w korkach [ZDJĘCIA, FILM]

- To 100 spotkań, w tym 36 na osiedlach i pięć w poszczególnych dzielnicach. Tak samo będzie mnie interesował głos ośmioletniego Krzysia, który dojeżdża z mamą do szkoły, jak i pracownika, który musi dojechać na poranną zmianę do zakładu pracy położonego po drugiej stronie miasta. Ale również młodego człowieka, który chce dojechać w sobotę na imprezę, a potem rano z tej imprezy wrócić do siebie - zapewnia Zdanowska. - Im więcej osób się wypowie, tym obraz z konsultacji w większej mierze będzie odzwierciedlał potrzeby mieszkańców miasta.

Konsultacje

Pierwszy etap konsultacji dotyczący „Modelu Zrównoważonego Transportu Zbiorowego w Łodzi 2020+” ma trwać od listopada do grudnia 2015 r.

Cztery otwarte spotkania z udziałem ekspertów zaplanowano na: 27 listopada (Duża Sala Obrad UMŁ w godz. 17-20), 3 grudnia (Duża Sala Obrad UMŁ w godz. 17-20), 8 grudnia (Duża Sala Obrad UMŁ w godz. 17-20), 16 grudnia (Duża Sala Obrad UMŁ w godz. 17-20)

Na spotkania zostaną zaproszeni eksperci z: Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego, Izby Inżynierów Budowlanych, Towarzystwa Urbanistów, Izby Architektów oraz samorządy studenckie, Rada Seniorów, przedstawiciele NGO.

II etap konsultacji ma dotyczyć nie tylko modelu transportowego, ale również opracowania nowej siatki połączeń autobusowych i tramwajowych. Konsultacje mają zostać przeprowadzone między styczniem a marcem 2016 r.

- 36 spotkań na osiedlach i 5 spotkań w dzielnicach

- badania ankietowe

- punkty informacyjne

amag

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki