Trasa W-Z. Rozpoczęły się konsultacje ws. budowy wiaduktu na skrzyżowaniu marszałków

Marcin Bereszczyński, Marcin Darda
Udostępnij:
W poniedziałek na Widzewie rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące budowy wiaduktu na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Śmigłego-Rydza.

"Dość pomników polityków" albo "Chcemy tunelu" - takie transparenty eksponowano podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego w sprawie budowy wiaduktu nad skrzyżowaniem marszałków.

Przyszło około 100 osób, wszyscy otrzymali ankiety, a w nich pytania m.in. o to czy mieszkańcy są za czy przeciw budowie "bezkolizyjnego wiaduktu", jak często przejeżdżają to skrzyżowanie i w jaki sposób. Za wstrzymaniem decyzji optował Maciej Sobieraj, przedstawiciel organizacji pozarządowych. Ostrzej zrobiło się, gdy głos dostali mieszkańcy, choć najpierw mówiła prezydent Łodzi.

- Jeśli nie zrobimy tego teraz, to nie uda się przez kolejne 15 lat - mówiła Hanna Zdanowska.

- Brawo! I bardzo dobrze! - krzyczeli mieszkańcy.

Przedstawicielka jednej ze wspólnot mieszkaniowych mówiła, że jest już protest podpisany przez 99 proc. mieszkańców jednego z bloków z widokiem na Park Źrodliska, który sąsiadowałby z estakadą.

- Będziemy protestować do skutku, zainwestowaliśmy w remonty mieszkań po kilkadziesiąt tysięcy złotych, estakadę uważamy za pomysł szkodliwy - mówiła kobieta.

Takich głosów było więcej. Nie padło ani jedno słowo wsparcia dla inwestycji, co prezydent Zdanowskiej nie zdziwiło, bo jak mówiła "inwestycja dotyczy tej dzielnicy".

Konsultacje składają się z pięciu spotkań z mieszkańcami poszczególnych dzielnic, otwartym spotkaniu z ekspertami i sondażu telefonicznego. Konsultacje potrwają do 29 kwietnia, a na początku maja Hanna Zdanowska ogłosi, jaki wariant został wybrany przez łodzian. Nie ma dużego wyboru: albo wiadukt wzdłuż Piłsudskiego nad Śmigłego-Rydza, albo pozostawienie skrzyżowania w takim stanie, w jakim jest obecnie.

We wtorek o godz. 18 zacznie się spotkanie na Śródmieściu, w Gimnazjum nr 1 przy Sterlinga 24. Na środę zaplanowano konsultacje dla mieszkańców Górnej w SP nr 110 przy ul. Zamkniętej 3. W czwartek konsultacje przeniosą się na Polesie do SP nr 144 przy Kustocińskiego 100, zaś w piątek do Gimnazjum nr 7 przy Rojnej 33 na Bałutach.

Spotkania zaczną się o godz. 18 i mają trwać około dwóch godzin. Otwarte spotkanie z udziałem Łódzkiej Okręgowej Izby Architektów RP zaplanowano na 27 kwietnia o godz. 16.30 w UMŁ. Sondaż ma być przeprowadzony przez specjalistyczną firmę, której jeszcze nie wybrano. Łodzianie będą ankietowani telefonicznie od 27 do 29 kwietnia.

Wiadukt ma kosztować około 100 mln zł, z czego 65 mln zł ma dać UE.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 44

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łodzianin 54%
Hanna Zdanowska została wybrana w pierwszej turze. Kropka.
Czy jest boska? NIE! Ale została wybrana.

Twojego bełkotu nawet nikt nie czyta. Długie i bez sensu.
T
Trudniej jest coś zrobić
Nawet Wenus z Milo nie była doskonała. Piramidy nie były doskonałe. Mona Liza jest niedoskonała.
Rozwiązanie komunikacyjne na skrzyżowaniu marszałków też będzie niedoskonałe.
Ale jeśli go nie zrobimy, to będzie tylko gorzej.

Kto protestuje?
- Sąsiedzi - ci zawsze są na nie, bo chcą rezerwatu i strefy ciszy.
- Różnej maści "ekolodzy", "działacze rowerowi" i inni wrogowie samochodów.
- Pętaki, którzy chcą zaistnieć dzięki protestom.
- Opozycja, która zawsze krytykuje wszystkie działania władzy.
E
Egzekutor wszędzie
Byłem w szalecie - a tam Daun.
Szczę do pisuaru - a tam egzekutor.
G
Gość
23.04.2015r. o godz. 8.13 można usłyszeć Grzegorza Brauna na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia.
G
Gość
30.04, czwartek, godzina 17:00 Pabianice, Hotel AVIATOR ul. Św Rocha 8a
K
Kris
Klamka już zapadła, a konsultacje to pic na wodę. Tak samo było z budową trasy WZ i wymianą kostki na Piotrkowskiej - konsultacje konsultacjami, ale musi wyjść na nasze. Zamiast załatwić sprawę kompleksowo (jak trasa WZ, to także kluczowe skrzyżowania na tej trasie), po prawie dwóch latach paraliżu i rozkopania połowy miasta właśnie mamy zapowiedź powtórki z rozrywki przez kolejne lata. Odwołać tych szkodników!
l
lolek
tl;dr
a
aktyPOMYSŁ
W trakcie modernizacji trasy W-Z (zupełnie niepotrzebny remont) władze miasta zorientowały się, że ten remont nie daje nic, nie zmienia się ilość samochodów jadących w tym kierunku, korki zostają takie jak przed remontem. Dlatego teraz na gwałt próbują coś wykombinować, ale nie bardzo wiedzą co. Zatem wymyślono most-potworek na wysokości pierwszego piętra. Poza tym w tym miejscu będzie pasował jak kwiatek do kożucha, jak fontanna na Placu Dąbrowskiego. Ja też, chociaż przez skrzyżowanie Marszałków przejeżdżam każdego dnia dwa razy nie wyrażam zgody.
B
Brawo Łodzianie!
Teraz lamenty a Zdanowska wybraliście w 1 turze.. To będziecie mieć wąwóz i wiadukt za prawie MILIARD ZŁOTYCH w centrum (swoja droga pewnie wygra TA firma co robi już wszystko w Mieście) Gratulacje!
r
rk
Wiadukt jest po to aby nie stać 20 minut w korku na skrzyżowaniu marszałków.
g
gość
korki dopiero będą po remoncie skrzyżowania w kierunku na Widzew... niezorientowany; 1,5 pasa dla jadących w stronę Widzewa...
L
LCJ
Po co nam ten wiadukt? Czy miasto nie powinno zainwestować w dojazdówki do autostrady bliżej autostradowych węzłów A1? Otwarcie prawdopodobnie pod koniec roku!
Od jakiegoś czasu z następujących przyczyn tworzą się korki na skrzyżowaniu marszałków:
- autostrada A1 od północy z której ruch jest kierowany przez Kopcińskiego/Rydza Śmigłego,
- również od południa od Piotrkowa ruch idzie tymi ulicami
- przebudowa trasy WZ! Podobno ma się skończyć w tym roku

Korki miną wraz z otwarciem autostrady A1 Stryków-Tuszyn oraz ukończeniem remontu trasy WZ!
Ewenutalnie zrezygnowanie z buspasów mogłoby też pomóc ale to nierealne bo komunikacja miejska musi też sprawnie funkcjonować.

pozdro dla zorientowanych w temacie
p
pies na polityczne świnie
NIE CHCĘ aby Bronisław Komorowski został prezydentem !!!!!!!",
q
ququ
A ja ci podpowiem, że największa "intensywność" jest w punkcie G a nie wzdłuż Kopcińskiego...
Poza tym - chłopie, to akurat nie ma znaczenia - skoro nie będą ze sobą kolidować jezdnie, to nie ma znaczenia gdzie "intensywność" jest największa. Kierując się tą logiką, to trzeba by postawić dwie estakady ja Kopcińskiego i na Piłsudskiego.
S
Sprawdź
Od pomoru, ognia, wody i tej władzy - uchowaj nas Panie!
Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie