Trasa W-Z w Łodzi: ulotki z nową organizacją ruchu dla mieszkańców [MAPY]

Agnieszka Magnuszewska
Sto tysięcy ulotek z mapami organizacji ruchu oraz układu komunikacji miejskiej, które mają obowiązywać od 4 listopada, wydrukuje Zarząd Dróg i Transportu. Część z nich trafiła już w sobotę do mieszkańców Retkini i Widzewa, a w poniedziałek były rozdawane przy przystankach pracownicy MPK. Wkrótce trafią one na dworce, osiedla akademickie, do korporacji taksówkarskich i biur obsługi mieszkańców.

- Do wprowadzenia nowej organizacji ruchu w centrum Łodzi pozostało już tylko kilka dni. Prowadzimy więc prace przygotowawcze polegające na malowaniu buspasów na al. Mickiewicza, likwidowaniu przystanków na ul. Żwirki i budowie przejść dla pieszych w poziomie "zero" - wylicza Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Nowe przejścia dla pieszych powstaną tam, gdzie zlikwidowane zostaną przejścia podziemne, czyli na al. Mickiewicza przy ul. Piotrkowskiej (po stronie zachodniej) oraz na al. Piłsudskiego przy ul. Sienkiewicza (po stronie wschodniej). Zaczną one funkcjonować od 4 listopada, bo wówczas zamknięte zostaną podziemia.

4 listopada na al. Mickiewicza i Piłsudskiego ma się rozpocząć frezowanie nawierzchni. - Jednak najbardziej efektowne będzie gromadzenie na terenie budowy ciężkiego sprzętu i przygotowanie materiałów do budowy ścian szczelinowych - podkreśla Jakub Oczkowski, dyrektor kontraktu z firmy Mosty-Łódź, która modernizuje trasę W-Z w centrum miasta.

- To właśnie ze względu na przemieszczanie się ciężkiego sprzętu, już 4 listopada musi zostać znacznie ograniczony ruch w al. Mickiewicza i Piłsudskiego - dodaje Grzegorz Nita.

Od przyszłego poniedziałku na odcinku od ul. Wólczańskiej do ul. Kilińskiego dostępny będzie tylko jeden pas ruchu. Co ważne, tylko kierowcy MPK i taksówkarze będą mogli przemieszczać się po nim na wprost między przecznicami. Reszta zmotoryzowanych będzie musiała skręcać w pierwszą przecznicę w prawo.

Do 4 listopada wykonawca modernizacji trasy W-Z nadal będzie zajmował się rozbiórką torowiska i magistrali wodociągowej w al. Mickiewicza.

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pawulon
Ja mieszkam w samym Centrum,nie wystaję po bramach itp.Domyślam się że Twoja wiedza o łodzi jest na poziomie wypasu kóz!!!(pewnie specjalizacja twojego regionu)
P
Przyjezdny
Wy Łodziaki cebulaki ciągle marudzicie. Zrozumcie, że jakiekolwiek inwestycje odświeżą to zapyziałe miasto z dresiarzami w bramach, zaplutymi i brudnymi chuliganami i innym bydłem. Jeszcze tylko oczyszczenie centrum i śródmieścia z patologii i będzie miło.
Cieszcie się z inwestycji a nie szukajcie problemów.
S
Sceptyczny
Za nasze pieniądze i podatników Unii, stworzyła nam najgorsza w historii Łodzi władza, to piekło. Bez sensu i bez celu, setki tysięcy ludzi będą męczyć się przez kilka lat, by powrócić do nie mniejszych korków niż były, z rozoranym na pół Śródmieściem. To dopiero będzie kawał g....a.
k
kotlet
Kiedy pani prezydent zrozumie,że żadne ulotki nie zastąpią alternatywnej, wielopasmowej trasy WZ !! Taką trasę należało najpierw zbudować, a potem brać się za remont istniejącej!! Albo Przybyszewskiego+Wróblewskiego lub Narytowicza+Zielona mogłyby stać si9ę trasami alternatywnymi!! Rydery należało wyburzyć, lokatorów przenieść gdzieś za miasto i trasę zbudować!! Pani prezydent dopiero zobaczy , co narobiła, w listopadzie, gdy miasto zakorkuje się kompletnie i żadne ulotki nie pomogą!
R
Retka
Jak do tej pory oczy moje nie widziały żadnej ulotki na Retkini. Znowu zapewnienia bez pokrycia.
ł
łodzianin
I tak oto wywalamy 600mln zł na zrobienie dwóch poziomów odcinka, na którym i tak były średnie korki w porównaniu z innymi miejscami w Łodzi. Jeżdżę tamtędy codziennie i na przykład 500 razy bardziej potrzebna jest przebudowa skrzyżowania marszałków.

Zakładając, że te pieniądze miałyby być przeznaczone tylko na drogi, dałoby się wyremontować olbrzymią ilość skrzyżowań! A tych potrzeba - wie to każdy kto przejeżdża 5km/h przez wystające tory prawie na KAŻDYM skrzyżowaniu!

Zdanowska i tak do znudzenia będzie powtarzać, że to "inwestycja", zresztą sprawia wrażenie jakby się tego słowa dopiero nauczyła. Ja to nazywam po prostu utopieniem 600 milionów złotych w asfalt.
a
andrzej27
...z ul. Kilińskiego na odcinku Tuwima-Nawrot? Obecnie jest tam wprowadzony ruch jednokierunkowy dla aut w wyznaczonym kierunku. Tylko tramwaje mogą śmigać w obie strony.
b
bleeee
Jak dostanę się na Radogoszcz?
k
kilo
Ciekawe ilu ludziom nagle wyłączy się internet, prąd przestanie płynąć woda... Przecież przez ten wąwóz idzie mnóstwo infrastruktury podziemnej. Znając nasze władze na pewno oo czymś zapomną i potem będą przepraszać za tydzień albo miesiąc przerwy w dostawie mediów.
s
samuel
Czy wraz z rozpoczęciem robót zniknie odcinek ul Przedzalnianej od ul Piłsudskiego w kierunku południowym? I chyba ul Fabryczna bedzie miala polaczenie z Rydza :)Ludzie zgarniają nasz hajs a nie potrafią odwzorować mapy :/
s
soft toilet paper
pamiętajcie: te ulotki mają byc na delikatnym papierze, aby podczas podcierania nie pokaleczyły pupy!!
d
dj
co z busami jeżdżącymi pod central z Koluszek , i innych miejscowości. PKP skutecznie utrudnia dotarcie do pracy w Łodzi usuwając kolejne połączenia, tłumacząc remontami.
l
l
a ja gazetkę otrzymałem na ten temat z zeszły wtorek...więc trochę spoznieni jeteście jak zwykle.
x
xs
z widzewa na retkinie. mieszcza sie tam raptem dwa auta obok siebie i nieraz ciezko wyminąc
z
zainteresowany
Dla mieszkańców Widzewa i Retkini a pytam się co z Górną i Chojnami. Przecież to nam głównie zamykacie możliwośc jazdy z Chojen na Bałuty przez najbliższe kilka lat. Serdecznie dziękujemy.
Dodaj ogłoszenie