Trasa W-Z w Łodzi. Wybrano wykonawcę wschodniego odcinka

Andrzej Boratyński
Andrzej Boratyński
Na trasie W-Z w centrum Łodzi trwa budowa tunelu
Na trasie W-Z w centrum Łodzi trwa budowa tunelu Grzegorz Gałasiński/archiwum
Udostępnij:
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi wybrał jednego z wykonawców drugiego etapu modernizacji tramwajowej trasy W-Z. Spółka Mosty Infrastruktura, powiązana z firmą Mosty Łódź, ma zbudować nowe torowisko i układ drogowy między centrum miasta a Olechowem. Wartość inwestycji to prawie 240 mln złotych.

Przypomnijmy, że w styczniu tego roku ZDiT ogłosił trzyczęściowy przetarg na rozbudowę i modernizację trasy W-Z. Szukano wykonawców dwóch odcinków trasy (od krańcówki tramwajowej przy Wyszyńskiego do al. Włókniarzy oraz od ul. Kilińskiego do al. Ofiar Terroryzmu 11 września) oraz systemu sterowania ruchem. Całość miała kosztować 628,4 mln zł, w tym dofinansowanie unijne wynosiło 332 mln zł.

Gdy w marcu otwarto koperty z ofertami, okazało się, że firmy biorące udział w przetargu zaproponowały znacznie wyższe ceny niż szacował ZDiT. Miastu zabrakło 114 mln zł. Wystąpiono więc do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z prośbą o zwiększenie dofinansowania ze środków unijnych. Decyzja jeszcze w tej sprawie nie zapadła.

Więcej: Brakuje 114 mln zł na dokończenie trasy W-Z

ZDiT nie zważając na przeszkody, wybrał pod koniec kwietnia wykonawcę wschodniego odcinku trasy W-Z. Najtańszą ofertę, opiewającą na 239,05 mln złotych, złożyła spółka Mosty Infrastruktura i to ona ma zmodernizować widzewski odcinek trasy. Odpadły oferty Budimeksu (244,7 mln zł) i Trakcji PRKiI (287,65 mln zł).

Wschodni odcinek trasy W-Z, liczący 10,5 km, wiedzie od centrum miasta przez Piłsudskiego, Rokicińską, Hetmańską i dalej do fabryki Della. Nowością będzie tramwajowe połączenie z Olechowem. Projekt zakłada też budowę centrów przesiadkowych: stadion Widzewa, Augustów, Hetmańska i Dell, gdzie będzie można się łatwo przesiąść do miejskich autobusów.

Zobacz: Trasa W-Z w Łodzi - wizualizacja [ZDJĘCIA+FILM]

Wykonawca ma nie tylko położyć nowe torowisko, ale również przebudować sieć elektryczną, wodociągową i oświetlenia ulicznego; zmodernizować układ drogowy i przejścia podziemne przy ul. Targowej, Konstytucyjnej (oba mają zostać wyposażone w windy dla niepełnosprawnych), Widzewskiej, Rokicińskiej, Augustów; postawić wiadukt przy ul. Gogola; a także zbudować system odwodnienia.

Na razie nie wiadomo, kiedy zostaną wybrani wykonawcy zachodniego odcinka oraz systemu sterowania ruchem. Wszystko zależy od pozyskania z UE brakujących pieniędzy.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
ludzie przyzwyczaili się
ludzie przyzwyczaili się do rządów ryżego i jego żydowskiej bandy! po co, zatem, robić wybory i wydawać na nie miliony złotych??? Niech ryży i jego banda nadal rządzą i kradną!! Kilka lat temu w Paryżu, zbudowano, zupełnie nową linię tramwajową. Do komunikacji tramwajowej wraca wiele miast na świecie. Generalnie: przewiezienie jednego pasażera, np.o kilometr, jest 5-cio krotnie tańsze tramwajem niż autobusem, przy obecnych cenach oleju napędowego.
O zatruwaniu środowiska nie wspominam.
P
PAlo alto
go załatwiłeś
q
qwerty
Już 4 miesiące jest na rynku.
Prezes wybudował dwie kolejki szynowe dla wnuka na Święta, czyli doświadczenie ma.
Skok na KASĘ

6.12.2013R - NOTARIUSZ MAŁGORZATA Z. K....., KANCELARIA NOTARIALNA W ŁODZI, REP.A 8375/2013 - AKT ZAŁOŻYCIELSKI SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
T
Tom Zurm
Proszę o podanie na podstawie jakich ocen komunikacyjno- infrastrukturalnych w okresie przynajmniej 10 lat wstecz i symulacji uwzględniającej przyszłą autostradę A1 i symulację stopniowej depopulacji aglomeracji łódzkiej oraz działania przyszłej kolei aglomeracyjnej do 10 lat naprzód podjęto decyzję o budowie danej trasy.
J
JzM
OJ, jak nowa Władza otworzy szafy i zaczną się te trupy wywalać :))))

Sprytna zagrywka. Bez dofinansowania (umowa jest niezaakceptowana i raczej nie będzie).
Dołożą jeszcze odcinek 8 bo im kasy wystarczy.
Tylko odc 8 już jest nie do WYKONANIA.
Tylko to będzie taka ułuda dla Radnych, że niby kasa jest (do 627 mln zł) to niby działajmy.
Na resztę powtórzymy przetarg czy coś tam.

Tylko bez tego COŚ TAM to im WSKAŹNIKI NIE WYJDĄ.
KASA CAŁA DO ZWROTU.

A PO wyborach Radni albo Łykają te kwoty i płacą z Kasy miejskiej, albo rozwiązują umowę i płacą kary.

Im jest wszystko jedno. Nieważne czy z roboty czy z kar, ale kasa do podziału będzie.

Łódź kreuje lewą kasę. Łódź kreuje lewą kasę. Łódź kreuje lewą kasę. Łódź kreuje lewą kasę.

A TU NIESPODZIANKA:
Jak rano NITA otworzy pocztę, to znajdzie długą historię zamiany TUNELI.
Jako przypomnienie, bo historię to on zna.
Ba, sam ją tworzył :)))))

Znajdzie też kilka innych informacji uzyskanych drogą jawną, a wszystkie układają się w:
WYŁUDZENIE SUBWENCYJNE.

DALSZE MATERIAŁY W OPRACOWANIU :)))))))

JAK ZAWSZE INFORMACJA ZOSTAŁA WYSŁANA DO:
CUPT, JASPERS, ZDiT i Komisji Drogowej UMŁ.

Większość dokumentów otrzymałem jawnie z CUPT i JASPERS Luxemburg. :))))
X
Xyz
A masz na to dowody?
n
nonse
z której korzystają mieszkańcy oraz pacjenci i personel szpitala. Po co UMŁodzi wydaje się ok.700 mln zł na CENTRUM PRZESIADKOWEGO przy CENTRALU, jak z drugiej strony ten sam UMŁodzi odcina możliwość bezpośredniego dojazdu tramwajem z tej części Łodzi, czy to ma sens?
j
jeremi
Znając poprzednie wyczyny ZDiT obawiam się że Piłsudskiego zostanie zwężona do jednego pasa 3,5 m przedzielonego szykanami i slalomami , prędkość dopuszczalna 30 km/h oczywiście
g
gg
Zobaczycie jak szybko za kratkami jeden będzie sypać drugiego.
T
Tom Zurm
ten remont jest potrzebny jedynie żeby PO mogło przekręcić więcej państwowej kasy
b
bart
po co na Olechowie tramwaje tego nie wiem - ludzie przyzwyczaili się do spokoju i do komunikacji miejskiej jaka tam jest. Za te kilkadziesiąt milionów złotych pokryliby dług np CEntrum Zdrowia Matki Polki- bez sensu pakować taką kasę w taki projekt- a Olechów moim zdaniem jedynie na tym straci.
z
za te przekręty
pytanie jest - kiedy?
m
może nawet
przed wyborami
g
gosc
Ciekawe jakie kwiatki kryją sie w umowie podpisanej z wykonawcą? Znowu będzie gigantyczne odszkodowanie zapisane ?
c
cy-nick
"ZDiT nie zważając na przeszkody " ....... ZDiT miał psi obowiązek rozstrzygnąć przetarg na wschodni na zachodni odcinek trasy W-Z . Prawo Zamówień Publicznych się kłania . Rozstrzygnięcie przetargu i wybór najlepszej oferty a podpisanie umowy to dwie różne sprawy a żeby podpisać umowę trzeba mieć zabezpieczone środki. A środków nie ma mimo obietnic i deklaracji niejakiego Cieślaka zdaje się , że wiceprezydenta Łodzi . Śmieszne jest jak z obowiązku próbuje się zrobić sukces ale jak widać za kasę robi się wszystko i pisze też wszystko ........
Dodaj ogłoszenie