Trasa W-Z w Łodzi. ZDiT czeka na dofinansowanie, inwestycja będzie opóźniona?

Agnieszka Magnuszewska
Grzegorz Gałasiński
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Miały być w piątek, miały być w poniedziałek i nadal ich nie ma. Pieniądze z Unii, które mają umożliwić wykonanie prac na wszystkich odcinkach trasy W-Z, wciąż nie są Łodzi przyznane. Ale gdy w końcu do Łodzi trafią... rozpoczną się jeszcze większe utrudnienia.

Ze względu na znacznie wyższe stawki zaproponowane w przetargach niż szacował Zarząd Dróg i Transportu nie można rozstrzygnąć przetargu na modernizację retkińskiego odcinka i na budowę systemu sterowania ruchem. A w tym drugim przypadku prace powinny trwać już od kwietnia. Czas w tym przypadku jest bardzo ważny, bo do rozkopania drogowcy mają aż 216 skrzyżowań, które zostaną włączone do systemu.

I tak od maja do sierpnia przebudowywane powinno być skrzyżowanie Konstytucyjna - Piłsudskiego. Do połowy października powinny się zakończyć prace na 16 skrzyżowaniach, gdzie sygnalizacja ma przejść generalny remont, na 23 przeznaczonych do frezowania i na 33, które wymagają tylko podłączenia sygnalizacji. Łącznie 74 skrzyżowania.

Do końca września 2015 r. prace będą musiały być wykonane na kolejnych 142 skrzyżowaniach. Jak stracony czas nadgonić? - Trzeba będzie prowadzić prace jednocześnie na większej ilości skrzyżowań niż zakładaliśmy - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT. - Prace te będą musiały być prowadzone w nocy lub podczas weekendów, żeby nie powodować większych utrudnień.

Takie oczekiwania wiążą się już z innymi stawkami. Firmie Sprint, która zaproponowała w przetargu najniższą stawkę (78 mln zł) może się już takie zlecenie nie opłacać. - 17 czerwca wygasa ważność ofert, dlatego wystąpiliśmy już z prośbą o ich przedłużenie zarówno do firmy Sprint jak i do konsorcjum, które ma wykonać prace na Retkini - mówi Mikołajec.

Jeśli firma Sprint nie zgodzi na przedłużenie oferty, to następna w kolejności jest o ponad 16 mln zł wyższa. Wówczas unijnego dofinansowania na wszystko może nie starczyć.

Ale na razie kierowcy i pasażerowie MPK powinni się martwić utrudnieniami, które zaczynają się od 16 czerwca. W środę lub w czwartek kampanię informacyjną rozpoczyna MPK. - Nasi pracownicy zaczną rozdawać ulotki informujące o wszystkich zmianach w komunikacji miejskiej związanych z pracami na trasie W-Z. Takie mobilne punkty informacyjne utrzymamy do 19 lub 23 czerwca - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK - poza tym o zmianach pasażerów będzie też informował nadzór ruchu.

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aa
Wielki Rów będzie pierwszą inwestycją rozpoczętą przez Zdanowską i zakończoną być może na poziomie 65% ale jest szereg warunków do spełnienia i wynik jest niepewny. PO pierwsze nie wiadomo, czy obietnica finansowania jest pro forma, czy na prawdę, PO drugie rodzina na swoim jest duża i ma spore oczekiwania. Na więcej może nie wystarczyć.
c
chłodnym okiem
Koszt utrzymania to kilkanaście milionów złotych rocznie.

Kto ma za to zapłacić? Dwa mniejsze to zdecydowanie lepszy pomysł. Tylko, żeby kluby sportowe dopasowały się grą do poziomu obiektów.
O
Oto jest pytanie
czy tez nie? Niewykluczone, ze ten row hanby pozostanie rozkopany jako pomnik matactwa, oszustwo i korupcji obecnych wladz w Lodzi

Inwestycja ta byla stworzona tylko po to aby wyludzic z Unii i od podatnika pieniazki dla zaprzyjaznionych z PO biznesow. Korzysc dla mieszkancow zadna.
4pietrowydrapaczchmur
ta zielona fala nie miała tak naprawdę szans na spełnienie. Gdy sie nad tym zastanowisz (ile z nią było by zachodu) to zrozumiesz że była mrzonką. Tez sie na nią dałem nabrać dopóki tego nie przemyślałem. Choć przyznam że nie mam pojęcia jak oni chcięli to spiąć.
4pietrowydrapaczchmur
jest to jeden z tych "plusów" budowania metodą projektuj-buduj.
Ale sie nie znam i nie wiem jak to działa.
4pietrowydrapaczchmur
twierdzenie że zawyżona w przetargu cena TERAZ już może sie nie opłacać. To sugeruje że ta zawyżona cena była tak naprawdę za niska :-p Normalnie śmiech na sali. Niestety jeden z tych gorzkich.
c
chłodnym okiem
Nic tam te instytucje nie znajdą. Przecież PO to obsadzano je swojakami, aby można było robić wałki bez konsekwencji.
ł
łodzianinPK
Starty no coś ty...to pytanie nie do redaktorów DŁ - oni są od PR UMŁ a nie od wyjaśniania takich spraw...dobrze, że jeszcze w ogóle piszą coś co nie do końca jest popularne.
q
qwerty
czy ktoś może poinformować nas, czyj podpis widnieje pod decyzją nakazującą rozpoczęcie prac przy przebudowie miasta?? kto zdecydował na rozkopanie łodzi nie wiedząc ile będzie to kosztować i skąd wziać pieniądze? tylko o tyle proszę - może dziennikarze dotrą do TEGO, KTO ZDECYDOWAŁ O ROZKOPANIU MIASTA BEZ WIEDZY O KOSZTACH I ŹRÓDŁACH FINANSOWANIA ??
k
klauss
a przy tym wszystkim pani prezy-dentka kręci sobie filmik do piosenki HAPPY, pogratulować dobrego samopoczucia.
Ł
ŁodzianinPK
No i będzie jak z Tramwajem Regionalnym - miał być regionalny,miał sterować światłami ach i och ani on regionalny ani sterujący światłami - W-Z - tez będzie po prostu odnowiona a nie przebudowana to takie kuźwa łódzkie
K
KJ
i to surowo - jak Pęczaka i innych.
K
Krzysztof J.
I to oplatanie kobietki, która brak profesjonalizmu nadrabia miną.
To niepojęte, aby rozpoczynać inwestycję bez należytej jej wyceny i bez bilansu wszystkich kwot, które mają do Łodzi spływać. Za taką niekompetencję nalezy się sąd.
Tym czasem ta ekipa pakuje setki milionów nie tylko w durnowaty rów, ale i 2 stadiony. Łódź przez tych bezmózgowców zdycha i nie podniesie sie przez najblizsze 100 lat, bo nie stworzono zadnych wartości, które by przyciągnęły ludzi spoza Łodzi, na co dzień i na stałe.
Przez długi i brak przypływu gotówki bedziemy zdychać.
Ludzie pokroju Zdanowskiej, których przerasta inteligentne myslenie powinni trzymać sie z dala od majstrowania przy kwestiach mających wpływ na przyszłość miast.
A
A co się zmieniło?
A czy wiesz kto w ekipie Kropiwnickiego był odpowiedzialny z wiceprezydentów za kompromitującą Łódź aplikację o organizację EURO 2012? Podpowiem: Ta sama rozpierducha, która takim działaniem cofnęła rozwój naszego miasta o kilkadziesiąt lat, a do tego nie otrzymaliśmy pieniędzy na budowę stadionu z prawdziwego zdarzenia? Za to będziemy jak dobrze pójdzie dwa mini stadiony już za nasze podatników pieniądze i skłócone środowisko sportowe ŁKS i Widzew.
w
wuzi
nie mylisz się, ponadto powiedzą, że to wina poprzedniej ekipy i następnej ;)
Dodaj ogłoszenie