Ich efekty mają być widoczne pod koniec września 2015 r. Taki termin ukończenia robót dyrekcja ZDiT podała w czwartek radnym z komisji ds. transportu zbiorowego, inwestycji drogowych i organizacji ruchu.
- Pod koniec września 2015 r. mają się zakończyć prace nie tylko na odcinku centralnym, ale również na Retkini i Widzewie. Oczywiście nie wykluczamy, że termin realizacji będzie krótszy - podkreśla Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT ds. inwestycji i remontów.
Pierwszy etap prac na alejach między ulicami Wólczańską a Kilińskiego zakończy się 31 maja. W drugim etapie, który zacznie się 1 czerwca przejezdne ma być już skrzyżowanie z Wólczańską i Kopernika (relacja północ-południe). Niestety, zamknięte zostanie skrzyżowanie z Sienkiewicza i z Piotrkowską, na której powstanie nowy odcinek torowiska (Piłsudskiego-Żwirki).
Ma on być gotowy do końca maja 2015 r., bo w czerwcu rozpocznie się etap trzeci. Wcześniej jednak, między majem 2014 a majem 2015, zostanie wybudowane nowe centrum przesiadkowe dla pasażerów MPK. Na jego terenie będą się łączyć trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego oraz W-Z.
Ostatni etap modernizacji odcinka centralnego (Wólczańska - Kilińskiego) ma trwać od czerwca do końca września 2015 r. O harmonogramie prac na dwóch pozostałych odcinkach ZDiT w czwartek nie wspominał, bo dopiero w grudniu mają być na nie ogłoszone przetargi. Jednak zarówno na Retkini, jak i na Widzewie nie będzie tak dużych utrudnień na drogach, jak w centrum. Modernizacja dotyczyć będzie głównie torowiska.
Na Widzewie powstanie nowy odcinek torowiska, który ma się zaczynać na Rokicińskiej przy Augustów i kończyć przy Dellu. Na razie nie wiadomo, ile potrwa jego budowa i z jakimi utrudnieniami będzie się wiązać. Drogowcy skupiają się obecnie na upłynnieniu ruchu w centrum, gdzie prace na trasie W-Z już się zaczęły. Jednym ze sposobów na zmniejszenie korków ma być możliwość lewoskrętu z Piłsudskiego w Przędzalnianą. Taka organizacja ma obowiązywać od weekendu, jeśli drogowcy dotrzymają terminu.
Radni, którym przedstawiono w czwartek harmonogram robót na trasie W-Z, zaapelowali do prezydent Zdanowskiej by na stronie magistratu stworzyła "zakładkę" poświęconą tej inwestycji oraz Trasie Górna, Rojnej i budowie dworca Fabrycznego.
Miałaby być tam informacja o liczbie tygodni pozostałych do końca inwestycji. A takie wyliczenia nie są najwyraźniej proste, bo w czwartek ZDiT podawał, że budowa trasy Górnej ma się zakończyć w terminie "maj - czerwiec". Dzień wcześniej Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT, zapewniał, że będzie to maj 2014.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?