Trasa W-Z. Wprowadzą zmiany zgodnie z uwagami kierowców [MAPY]

Agnieszka Magnuszewska
Udostępnij:
Łódzcy drogowcy zapewniają, że analizują uwagi łodzian dotyczące trasy W-Z. Poprawki na niej mają być wkrótce wprowadzone.

Po dwuletniej modernizacji trasy W-Z, głównej łódzkiej arterii, nie wszyscy łodzianie oraz przyjezdni potrafią się po niej przemieszczać autem. Po części dlatego, że jej oznakowanie wymaga jeszcze korekty, a po części ze względu na przyzwyczajenie do poprzedniej organizacji ruchu.

- Okazało się, że nie tylko zamknięcie drogi jest kłopotliwe, ale również przywrócenie na niej ruchu. Głównie dlatego, że inwestycja ta została ukierunkowana na transport zbiorowy, więc zmieniła się organizacja ruchu, jeśli chodzi o prawo- i lewoskręty - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.

Łódzcy motorniczowie mają uwagi do trasy W-Z

Sporo zmian wprowadzono na skrzyżowaniu al. Bandurskiego/Mickiewicza - Włókniarzy/Jana Pawła II. Na część z nich kierowcy się skarżą, więc ZDiT wspólnie z policją obserwuje natężenie ruchu na lewo- i prawoskrętach, by dopasować do niego oznakowanie.

- Dlatego organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu może się jeszcze zmienić - podkreśla Mikołajec.

ZDiT przywrócił już drugi lewoskręt dla kierowców, zjeżdżających z al. Jana Pawła II na Retkinię. Przy jednym tworzyły się ogromne korki, dlatego sporo kierowców skarżyło się ZDiT na to rozwiązanie.

Trasa W-Z otwarta, a łodzianie wciąż stoją w korkach [ZDJĘCIA, FILM]

Łodzianie skarżą się na zbyt mało miejsc na W-Z, w których można zawracać. Dlatego wkrótce powstaną dwie zawrotki. Kierowcy, jadący od centrum, będą mogli zawracać przy Przędzalnianej, a jadący z Widzewa na skrzyżowaniu marszałków.

- Wciąż staramy się też usprawnić ruch poprzez regulację świateł. Jednak wyregulowanie przepustowości na skrzyżowaniu marszałków spowodowało to, że musieliśmy zmienić cykl świateł na rondzie Solidarności oraz na ul. Narutowicza, gdzie ostatnio tworzą się ogromne korki - przyznaje Mikołajec. - Musimy znaleźć kompromis do czasu, aż zacznie funkcjonować obszarowy system sterownia ruchem.

Nowy system sterowania ruchem ma działać sprawnie od grudnia.

Nowa strategia transportu dla Łodzi: mało konkretów, wiele kontrowersji

Uwagi do ZDiT
  • ZDiT zapewnia, że czeka na uwagi mieszkańców dotyczące trasy W-Z. Uwagi można przesyłać na specjalny adres: [email protected]
  • Drogowcy mają publikować codziennie na swoim fanpage’u mapy z organizacjami ruchu na poszczególnych odcinkach trasy W-Z. Dzięki temu zarówno łodzianie jak i przyjezdni będą mogli wcześniej sprawdzić organizację ruchu, co powinno im ułatwić jazdę po nowej drodze.
  • Dodatkowe tablice mają się pojawić przy wyjazdach z tunelu. Mają one informować, na którą ulicę prowadzi wyjazd.
  • Na przystanku Piotrkowska Centrum pojawią się tablice informujące o liniach odjeżdżających z danego peronu. A przy każdym peronie mają się pojawić tablice z rozkładami jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

n
nie bierz się
już za żaden remont
E
ELA
Puste lewoskręty nie służą nikomu, tylko blokują skręt w prawo i jazdę na wprost. Trzeba zlikwidować jeden lewoskręt lub najlepiej zrobić go wspólnym do jazdy na wprost.
E
EL
Idiotyczne rozwiązanie, zwłaszcza, że te lewoskręty są zazwyczaj puste. A brak zielonej strzałki do skrętu w prawo to kolejny idiotyzm !
t
tam to dopiero są jaja
Prawoskretu w Mickiewicza nie ma, jest tylko podjazd pod kino i hotel. Co za skrajny debiliz.m.
Z
Zdegustowana
ja wczoraj na Retkini czekałam 30 min i zrezygnowałam,bo przecież ani jeden tramwaj nie jechał, no może tramwaj widmo a nie zapomniałam,tak często mają kursy i takie szybkie są,że pewnie nie zauważyłam jak przemykały.
p
pomysł w stylu zdit
A może niech zdit wprowadzi na trasie w-z ruch lewostronny? Bez tego nie da się rozwiązać problemy braku wielu lewoskrętów. Zbudowano tunel bez sklepienia więc nie ma miejsca na niezbędne rozwiązania organizacji ruchu. Jest tzw. Ch nia
l
logic
Ty lol a może niech jeździ od strony Widzewa albo tramwajem? Przez takich mędrców jak ty to miasto dziwaczne i nieprzyjazne dla ludzi.
u
upsss
piszcie do ZDiT w tej sprawie, przecież można by się spokojnie wciąć z przystankiem w chodnik w tym miejscu zamiast zastanawiać się czy czekać za autobusem czy ryzykować i próbować się wciskać przed niego. Dodatkowo sprawa przejścia dla pieszych na Bandurskiego przy Kaliskim - pytam po co to komu? Dwie kładki naziemne + przejście podziemne z windą...
l
lol
właśnie dlatego nie ma tam korka bo są dwa lewoskręty.
Jak chcesz skręcić w prawo - to jak się tam znalazłeś? Jedź Parkową, Radwańską i Politechniki. Nie! musisz w ostatniej chwili, władować się w korek, bo to modne!
K
Kierwoca z P-P
Ja się pytam, po H*J ktoś kazał przemalować pasy na al. Jana Pawła przy al. Mickiewicza?!

W tym momencie mamy dwa lewosrkęty w stronę Retkini, a jeden prosto i w prawo.
Przez to na pasie prosto i w prawo ustawia się ciąg aut, gdzie pozostałe dwa są puste. Do tego osoby skręcające w stronę centrum nie mogą skorzystać z udogodnienia jakim jest zielona strzałka.

Proponuję zostawić jeden lewoskręt, drugi lewo i prosto, a trzeci prosto i prawo.
To mocno usprawni ruch i zmniejszy korki.
G
Generał
Bardzo trafny komentarz :D dziękuję, uśmiałem się :) choć to nie do końca śmieszne jest.
A
A
Wczoraj czekałam na tym nowym przystanku na "jedynkę" 45 minut.
To było między 17 a 18, w godzinach szczytu.
Gapienie się na kolorowy sufit nie załatwia sprawy.
Dziękuję za wszystkie udogodnienia.
W
Widzewiak
Mam pytanie, czy nie uważacie że pas z możliwością zawrócenia na wysokości wyjazdu z Auchana na Piłsudskiego (w stronę Centrum) jest delikatnie mówiąc bez sensu? Auta tam zawracające to rzadkość, pas ten zazwyczaj stoi pusty, zaś na pozostałych 3 pasach tworzy się zator. Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie ew. skrajnego pasa prawego tylko do prawoskrętu niżeli ten dla zawracających. Poza tym w godzinach szczytu dużo samochodów zaczyna zjeżdżać z tego skrajnie lewego pasa na pozostałe już na wysokości lidla co tylko tworzy większe zamieszanie na drodze, w mojej ocenie jest on zupełnie nie potrzebny.
m
mietek
tylko "nie wszyscy potrafią się po niej przemieszczać autem"
Pani redaktor nie spróbowałaby może swych sił w dyplomacji?
w
waldi
Pan Nita !
Czy stac nas na takich pracowników?!
Jak ma sie jego bufonaty i nadymany profesjonalizm do wiedzy przeciętnego łodzianina?! Jeśli mieszkancy Łodzi , bez stosownego wyksztalcenia wiedzą więcej to co ten czlowiek ze swoją zastępczynią ds. Inwestycji tam robią?!
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie