Trax nie tylko do rekreacji

TRAX
W ostatnich latach kierowcy z Europy środkowej i zachodniej coraz chętniej wybierają mniejsze, bardziej kompaktowe samochody, ale choćby z wyglądu przypominające klasyczne auta terenowe. Potwierdza to systematyczny wzrost sprzedaży notowany w segmencie niewielkich samochodów typu SUV (Sports Utility Vehicle). W 2008 roku w ręce kierowców z tej części naszego kontynentu trafiło 130.214 takich pojazdów, co stanowiło 0,7 proc. udziału w rynku. Natomiast już w ubiegłym roku sprzedaż takich niewielkich SUV-ów wyniosła niemal 264 tysięcy egzemplarzy, co przekłada się na blisko dwuprocentowy udział w rynku. Zdaniem analityków rynku motoryzacyjnego, wszystko wskazuje na to, że ta kategoria pojazdów wciąż będzie się rozrastała. Szacuje się, że za pięć lat ich sprzedaż wzrośnie niemal dwukrotnie a udział w rynku wyniesie prawie 3 proc.

Jednym z najciekawszych samochodów tego typu jest debiutujący w tym roku na rynku chevrolet trax. Jego pięciodrzwiowe nadwozie, wysoki prześwit oraz możliwość przeniesienia napędu na wszystkie koła czynią z tego chevroleta bardzo dzielnego pogromcę miejskich szlaków. Nadwozie traxa, które ma 4,24 m długości, mówi o tym samochodzie wszystko. Patrząc na niego, wiemy, że to pojazd, który nie boi się gorszych dróg. Duże koła przejadą po nierównościach asfaltu, piachu i błocie. Ponadprzeciętna wysokość nadwozia (1,67 m) sprawia, że wielu kierowców, mimo jego niewielkich wymiarów, poczuje się w nim pewniej, górując nad innymi w ruchu drogowym.
Na uwagę zasługuje również wnętrze tego samochodu, które jest wyjątkowo praktyczne. Jest tu m.in. sporo schowków i półek. Poza tym wnętrze chevroleta jest dość przestronne i przyzwoicie wykończone. Pojemność bagażnika wynosi ponad 350 litrów.

Do tego samochodu Chevrolet proponuje do wyboru dwa silniki benzynowe i diesla. Jednostki benzynowe mają 1,4 l (140 KM) oraz 1,6 l (115 KM). Turbodiesel z pojemności 1,7 l generuje moc 130 KM. Jeszcze niedawno ten rodzaj samochodu osobowego, jakim jest chevrolet trax nazwalibyśmy rekreacyjnym. Przemawiają za tym jego możliwości poruszania się także tam, gdzie nie ma asfaltu. Jednocześnie jednak, takie pojazdy spotyka się głównie w ruchu miejskim, wykorzystywane bynajmniej nie rekreacyjnie a raczej do codziennych dojazdów do pracy. Lubią je zwłaszcza panie, gdyż dają im one poczucie większego bezpieczeństwa niż miałyby w klasycznych samochodach segmentu B i C.

http://www.traxauto.pl/

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie