Triggo nowe elektryczne auto z AMZ Kutno. Polski elektryczny samochód Triggo ma szansę podbić rynki Azji i Europy! 12.05.2021

Michalina Dąbrowska, DG
Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji – mówi Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A.CZYTAJ DALEJ >>>>Jak prezentuje się Syrenka Vosco S106? Elektryczna Syrena z Kutna... Triggo S.A.
Elektryczny samochód Triggo z Kutna. Zobacz dane techniczne. Triggo nowy pojazd elektryczny z AMZ w Kutnie. W firmie AMZ rozpoczęła się produkcja pilotażowej serii elektrycznych samochodów Triggo. Kilkadziesiąt sztuk takich pojazdów opuści fabrykę na przełomie 2021-2022 roku. Obecnie trwają rozmowy dotyczące produkcji pojazdu na masową skalę.

Elektryczny samochód Triggo z AMZ w Kutnie

Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji - mówi Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A.

Triggo to dwuosobowy pojazd lekkiej konstrukcji. Został w pełni zaprojektowany przez polskiego motocyklistę i przedsiębiorcę Rafała Budweila. Do stworzenia projektu czterokołowego pojazdu budową przypominającego skuter i samochód pomysłodawcę zainspirowała codzienna droga do pracy i frustracja spowodowana staniem w korkach. Triggo na parkingu zajmuje 20 proc. miejsca przeznaczonego dla samochodu. Tym niewielkim pojazdem łatwo ominąć stojące w korku auta.

Jak prezentuje się Syrenka Vosco S106? Elektryczna Syrena z Kutna

Triggo z Kutna najlepszy na korki

Istotą tego innowacyjnego pojazdu miejskiego jest unikatowe w skali światowej, chronione patentami w Japonii, Korei, USA, Chinach oraz wielu krajach Europy, przednie zawieszenie o zmiennej geometrii. Jest to niewątpliwie fenomen, bo przednią oś można w zależności od potrzeb zwężać i rozszerzać. Auto waży zaledwie 450 kg i może rozwinąć prędkość od 25 do 90 km/h w zależności od trybu jazdy (drogowy i manewrowy). Kolejną nowością jest sposób sterowania pojazdem. Tradycyjna kierownica została zastąpiona wolantem, dotychczas stosowanym w lotnictwie. Produkowany pojazd jest w pełni elektryczny, na pełnym naładowaniu będzie można przejechać nim 100 km. 

Triggo z Kutna wejdzie do masowej produkcji

Produkcja pilotażowej serii pozwoli ocenić jak Triggo radzi sobie w różnych warunkach. Zostaną również przetestowane pod kątem zastosowania i adaptacji w gałęziach przemysłu.

- Seria pilotażowa samochodu Triggo ma na celu wykrycie naturalnych z punktu widzenia życia produktu chorób wieku dziecięcego i wprowadzić koniecznie usprawnienia w celu ich usunięcia przed produkcją seryjną zaplanowaną na drugą połowę 2022 roku" - dodaje Budweil

.

Plan zakłada, że AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o odpowiednią i wysoką jakość prototypów. Na przełomie 2021 i 2022 roku ma zostać ukończona realizacja serii pilotażowej. Jednocześnie prowadzone są zaawansowane rozmowy biznesowe i analiza różnych wariantów dotyczących wytwarzania Triggo w skali masowej. 

Rząd przyspiesza luzowanie obostrzeń

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jontek

Nie jest zły aczkolwiek wolę poruszać się moim Piaggio MP3. Przynajmniej korki można dynamicznie omijać, bo jest smukły.

J
Jotgie

Jezu! Mam nadzieję, ze nigdy tego czegoś nie będą produkowali! Chyba, ze dla Jasia Fasoli.

S
SK

Grafoman, który pisał ten "artykuł" nie nadmienił, że pojazd powstał głównie z myślą o tzw. carsharingu, czyli zastosowaniach raczej miejskich.

Nie rozumiem jak to niby-autko ma mijać cokolwiek w korkach, skoro wszystkie jezdnie są pozwężane do granic możliwości, kosztem chodników i ścieżek rowerowych, na których ruch jest jak na dworcu Fabrycznym:)

Ale może nie mam racji i to kolejne utrzymane w lewicowym duchu "usprawnienie rzeczywistości" ma jakiś poza materialny, ukryty sens:).

Domyślam się, że panu Rafałowi przyświecał także zamysł towarzyszący twórcy tablicy promowanej przez Radę Miejską: "Zmieścimy się wszyscy" (nota bene na znaku widać (link poniżej), że całą jezdnię zajmują 3 ciężarówki, a samochody osobowe i motocykl jadą po chodniku - jak w socrealizmie XD).

Kolejny aspekt: "na parkingu zajmuje 20 proc. miejsca przeznaczonego dla samochodu" - na parkingach wymalowane są najczęściej białe linie i każdy samochód ma zajmować tyle ile powinien. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury jest to w przypadku auta osobowego min. 2,5 x 5 m.

Czas na "osiągi":) Maksymalna prędkość 90 km/h przyczyni się zapewne do zwiększenia przepustowości obwodnic, tras szybkiego ruchu i autostrad. Przy tej oszałamiającej prędkości i włączonym ogrzewaniu, ogromny zasięg ulegnie zapewne jeszcze poprawie:). Skoro rowery, traktory i koparki jeżdżą po S-kach i autostradach, to dlaczego nie Triggo?!

Czekam także z niecierpliwością na pierwsze crash-testy i ceny - wtedy podejmę ostateczną decyzję":)

Ale żarty na bok, takie autka mogą być oczywiście poligonem doświadczalnym dla samochodów z prawdziwego zdarzenia, ale kiedy one powstaną - jak koniunktura się skończy? W jaki sposób dogonią konkurencję, która już od dawna eksperymentuje z alternatywnymi paliwami i ma dopracowane wszystkie pozostałe niezbędne technologie w klasycznych autach?

https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul/tablice-zmiescimy-sie-wszyscy-stanely-przy-skrzyzowaniach-w-lodzi-id19643/2018/4/17/

H
Ha, ha, ha!

Oczyma wyobraźni widzę już te kolejki i zapisy w salonach:) Fajny samochód dla inwalidów... umysłowych:)

Ł
Łukasz Rasik

Za taką cenę to niech sami konstruktorzy pomykają sobie tym p[wulgaryzm]ino.

m
mobile

"Tym niewielkim pojazdem łatwo ominąć stojące w korku auta." - ciekawe jak haha

Dodaj ogłoszenie