– W miejscu gdzie trzeba włączyć się do ruchu w jezdnię prowadzącą w kierunku ul. Retkińskiej nie ma odpowiedniej widoczności – opisuje sytuację Anna Arendt, mieszkanka Retkini. – Widok na jezdni zasłaniają kontenery wykonawcy, drogowe zapory i banery. Jest tu bardzo niebezpiecznie, trzeba wyjechać daleko na jezdnię z pierwszeństwem przejazdu aby cokolwiek zobaczyć. Ja o mały włos nie zostałam uderzona przez autobus, który pojawił się znienacka, a ja nie miałam szans go wcześniej dostrzec.
Może lustro rozwiązałoby problem?
Problem ten potwierdzają nasze zdjęcia, które zrobiliśmy na miejscu. Rzeczywiście nie ma tu odpowiedniej widoczności i o wypadek nietrudno. Dobrze byłoby, gdyby wykonawca odsunął nieco ogrodzenie i bariery albo przynajmniej zadbał o lustro, w którym dałoby się zobaczyć co dzieje się po niewidocznej stronie skrzyżowania. Tym bardziej, że budowa potrwa co najmniej kilkanaście miesięcy i tyleż kierowcom będą towarzyszyć utrudnienia w tym miejscu.
Najdłuższa podziemna trasa kolejowa w Polsce
Trwająca tutaj budowa komory startowej maszyny drążącej tunel rozpoczyna tę ogromna inwestycję. Tunel KDP w Łodzi będzie miał 4,6 km długości i ok. 14 metrów średnicy. Jego drugi wylot znajdzie się na Dworcu Fabrycznym. Tunel będzie drążony na znacznej głębokości tak, aby nie naruszyć miejskich instalacji podziemnych. Będzie on najdłuższą podziemną trasą kolejową w Polsce.
Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?