Łagodna zima pozwala na prowadzenie prac w szybkim tempie. Roboty powinny zakończyć się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Najwięcej osób pracuje obecnie przy budowie tunelu.
ZOBACZ: Budowa tunelu na dworzec Łódź Fabryczna rozpoczęta [ZDJĘCIA]
- Po wykonaniu płyty stropowej o grubości 1,2 metra rozpoczną się prace pod ziemią - mówi Katarzyna Rumowska, rzeczniczka konsorcjum Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM. - Rozpocznie się wtedy wydobywanie urobku metodą podstropową, a następnie budowa konstrukcji płyty dennej o grubości 1,2 metra. Ściany tunelu będą miały od 80 cm do 1 metra grubości.
W przypadku budynku dworca i podziemnej stacji trzeba poczekać na uprawomocnienie się pozwolenia na budowę, które wojewoda łódzki wydała 31 grudnia. Pozwolenie dotyczy również budowy podziemnych parkingów, zjazdów z dróg publicznych, stanowisk dla autobusów i sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, energetycznej i telekomunikacyjnej.
- Gdy pozwolenie się uprawomocni, zaczniemy prace przy konstrukcji obiektu na poziomie 8 metrów pod powierzchnią ziemi - mówi Katarzyna Rumowska. - Pierwsze prace to stawianie ponad 250 słupów żelbetowych. Najwyższe będą miały do 8 metrów wysokości. Będą podtrzymywać płytę stropu na poziomie zero.
Dopiero wtedy zacznie się budowa szybów windowych, schodów, pochylni i pomieszczeń, a także możliwe będzie wykonanie świetlika i stalowej, przeszklonej konstrukcji budynku dworca.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?