Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel kolejowy pod Łodzią będzie opóźniony o rok! Zamiast w grudniu 2021 będzie w 2022

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Budowa podziemnej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łódź Kaliska, Łódź Żabieniec i Łódź Fabryczna nabrała wreszcie tempa.Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnym slajdzie
Budowa podziemnej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łódź Kaliska, Łódź Żabieniec i Łódź Fabryczna nabrała wreszcie tempa.Czytaj, zobacz ZDJĘCIA na kolejnym slajdzie
Budowa podziemnej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łodź Kaliska, Łódź Żabieniec i Łódź Fabryczna nabrała wreszcie tempa.

Na placu budowy przy ul. Odolanowskiej w pracuje kilkanaście firm, które robią wykopy i umieszczają pod ziemią elementy tarczy TBM. Będzie ona niebawem drążyć zasadniczą część tunelu w kierunku Manufaktury i dalej do Dworca Fabrycznego. Jednocześnie przy ul. Długosza trwa wkopywanie mniejszej tarczy, która wydrąży cztery jednotorowe tunele od komory rozgałęźnej w rejonie ulic Drewnowskiej i Kasprzaka w kierunku Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca - po dwa tunele w każdej z tych relacji. Mimo to nadrobić 7-miesięcznego opóźnienia już się nie da.

Rozpoczęło się przygotowywanie kolejnego terenu budowy pomiędzy ulicą Odolanowska a ulicą Kasprzaka. Usuwane są tutaj zarośla i zwożone rury. Prace trwają także na ulicy Drewnowskiej w kierunku ul. Karskiego. Po obu stronach jezdni rozkopano chodniki ścieżki rowerowe, przekładane są instalacje podziemne i przestawiane niektóre latarnie. Ma to związek z budową tunelu, który właśnie w tym miejscu przejdzie pod ulicą Drewnowską i będzie to pierwszy etap jego budowy.

Z kolei na placu przy ul. Odolanowskiej trwa budowa ściany szczelinowej, która ma chronić przed naporem ziemi komorę startową. Nietypowo głęboka i gruba ściana szczelinowa to pierwsza taka realizacja w Polsce. Prace ziemne wykonywano przy użyciu koparki z chwytakiem o grubości aż 150 cm. Standardowo grubość chwytaka to 60 cm.

Drążenie tunelu będzie postępowało w tempie około 10 metrów dziennie. Odległość do pokonania wynosi ok. 3 km, co oznacza, że na dotarcie do celu tarcza potrzebować będzie około 300 dni. Pierwotnie zakładano, że tunel powstanie do końca 2021 roku, jednak już wiadomo, że jest to nierealne. Zakończenie prac zostało już oficjalnie przesunięte na 2022 rok i to bez określania kwartału. Oby prace posuwały się tak, by przynajmniej tego terminu dotrzymano.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tunel kolejowy pod Łodzią będzie opóźniony o rok! Zamiast w grudniu 2021 będzie w 2022 - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki