Budowa podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec wchodzi w kolejny etap – ogłosił inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. Podkreślił, że w Łodzi są już wszystkie elementy dwóch maszyn TBM do drążenia tuneli i opublikował film przedstawiający jej działanie.
Transport elementów maszyny do drążenia łódzkiego tunelu kolejowego (czerwiec 2020)
W materiałach poświęconych inwestycji PKP PLK tłumaczą, że "mniejsza tarcza wydrąży cztery jednotorowe tunele o średnicy 8,5 metra i łącznej długości ok.4,5 km. Transportem rzecznym oraz drogowym dojechały w czerwcu wszystkie elementy dużej maszyny ok.1560-tonowej o ponad 13 średnicy i 110 m długości. Tunel, który wykona będzie miał ok. 3 km długość i średnicę 12,7 m".
Transport elementów maszyny do drążenia łódzkiego tunelu kolejowego (czerwiec 2020)
Przygotowywane są tzw. komory startowe, w których zmontowane zostaną tarcze. - Docelowo komora dla dużej maszyny TBM będzie miała 26,5 m głębokości oraz do 30 m szerokości – wyjaśnia inwestor na tunel-laczypolske.pl.
Transport elementów maszyny do drążenia łódzkiego tunelu kolejowego (czerwiec 2020)
Inwestycja warta 1,7 mld zł. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że tunel między głównymi stacjami Łodzi zdecydowanie zwiększy możliwości kolejowych połączeń krajowych, międzynarodowych i aglomeracyjnych.