Tunel pod Łodzią jest opóźniony o 7 miesięcy względem harmonogramu. Informacje Ministerstwa Infrastruktury

Marcin Darda
Marcin Darda
Siedem miesięcy w stosunku do zakładanego harmonogramu sięga opoźnienie budowy tunelu średnicowego pod Łodzią. Wiceminister infrastruktury mimo to zapewnia, że tunel będzie gotowy do końca 2021 r., czyli zgodnie z planem.CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łódzkiego
Siedem miesięcy w stosunku do zakładanego harmonogramu sięga opoźnienie budowy tunelu średnicowego pod Łodzią. Wiceminister infrastruktury mimo to zapewnia, że tunel będzie gotowy do końca 2021 r., czyli zgodnie z planem.

Tunel ma być pod Łodzią, polączy trzy łódzkie dworce, ale jego znaczenie będzie miało wpływ na udrożnienie calej infrastruktury kolejowej w kraju, jak połączenia Lublina z Poznaniem czy Warszawy z Wrocławiem. Skąd opóźnienie?

Jak tłumaczy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, wpływ na nie ma przede wszystkim zmiana lidera konsorcjum. Enegopol Szczecin, który ogłosił upadłość, został wymieniony przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.

„(...) Nowy lider zreorganizował wewnętrzne struktur konsorcjum, uregulował zaległepłatności,zawarł umowy z podwykonawcami na prace projektowe i roboty budowlane dotyczące komór startowych, odbiorczych i rozgałęźnych,a takżeprzystanków i tunelu oraz prowadzi negocjacje z kolejnymi podwykonawcami”. Według wiceministra PRDiM „nadrabia zaległości”, a jako że inwestycja musi być rozliczona z UE do końca 2023 r., nie grozi utrata dofinansowania z unijnego." - wyjaśnia Andrzej Bittel.

Do Łodzi sprowadzane są już z Niemiec produkowane na zamówienie częsci tarcz TBM, które będą drążyć tunel.

Informacje o opóźnieniach wiceminister podal w odpowiedzi na interpelację łódzkiej posłanki Hanny Gill - Piątek (Lewica). Posłanka pytała rownież o przystanek na Kozinach i zagrożenie katastrofami budowlanymi w promieniu oddziaływania tarcz drążących tunel.

Według wiceministra Bittela, „przyjęto wariant wariant z dwoma przystankami(u zbiegu ul. Zachodniej, Zielonej i al.Kościuszki oraz u zbiegu Ogrodowej i Karskiego) natomiast PKP nadal analizuje możliwości budowy trzeciego przystanku pomiędzy ul.Kasprzaka a al. Włókniarzy”.

Z kolei jeśli idzie o bezpieczeństwo budynków nad drążonym tunelem, „wykonano ocenę stanu technicznego budynków zlokalizowanych na jego trasie”, a „do Powiatowego Nadzoru Budowlanego zgłoszonolistębudynków w tzw. stanie awaryjnym”. Jak zapewnia Bittel, przed rozpoczęciem drążenia powstanie program monitorujący wpływ drgań na budynki, zaś wykonaca inwestycji zawarł polisy ubezpieczeniowe obejmujące przypadki związanez uszkodzeniem budynków na trasie tunelu.

Drążenie tunelu ma się rozpocząć w czerwcu, termin zakończenia to koniec grudnia 2021 r. Koszt inwestycji to 2 mld zł.

Sprawdź w naszym sklepie Sposób na smog i zdrowe powietrze.>>

FLESZ: Wybory Prezydenckie 2020 już w maju - to musisz wiedzieć.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 95

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
aa

Nie mogę doczekać się tego, trzeciego z rzędu tunelu. Kolejowy, od Fabrycznego do Widzewa słynie z tego, że położony jest malowniczo na podziemnym jeziorem, przebiega po powierzchni i krzyżuje się z tunelem na Niciarnianej. Tunel WZ zwieńczony z obu końców rowami przebiega pod całyn centrum miasta, czyli pod Centralem. Ten kolejny zapowiada się nie gorzej, niż dwa poprzednie.

N
Norma?

S 14 ile opóźniona? I do tego bez ważnych łączników...

1 kwietnia

A marszałek Grodzki jest niewinny.

G
Gość

Żeby tylko dożyć do 2023

h
hehehe
20 stycznia, 08:48, Przemo:

Jakos za PO dalo sie budować... teraz dno. Zmarnowane lata i placz rządu, ze nikt nie staje do przetargów, ze firmy splajtuja. Za ten syf odpowiada Pislamska Oligarchiczna Republika Propagandy, która jest mocna, ale tylko w gębie. Prostactwo zawsze wylezie. Tak sie konczy krotkowzroczne kupowanie wyborców i nepotyzm kolesi. Jedyne co po Pisie zostanie, to popularność pokoi na godzinę.

Ilu wykonawców pobankrutowało za POyeb00ff i herr Tuska? Gdyby nie sp!erd000lił do Brukseli to by go xxxxx

Z
Zegarek Novaka
18 stycznia, 17:02, Russel:

Rządy PiS w natarciu. Opóźnienia już mamy!

Bo to rządowa inwestycja. PiS za nią odpowiada. I za opóźnienia.

18 stycznia, 19:04, Gość:

Platfusy nawet by sie za to nie wzieli. To ich przerasta.

18 stycznia, 19:41, mietek:

Otóż to. Nic by nie robili, a w nicnierobieniu nie mieliby opóźnień. Byliby pewnie nawet z planem do przodu...

18 stycznia, 20:30, mietek:

Otóż jesteś chory. Psychicznie. Najwięcej inwestycji, najlepsze wykorzystanie unijnych środków było za rządów PO.

PIS zdołał jedynie rozgrzebać i opóźnić o 5 lat budowę brakującego odcinka S14.

19 stycznia, 19:30, Russel:

Budowy?Haha PO nawet nie zaplanowalo tej inwestycji a ten o opoznieniach W BUDOWIE!!

20 stycznia, 09:24, Kamienica Banasia:

Tak zasrańcu, tylko jakoś za PO wybudowano więcej niż za PiS. Duźo więcej. Co za przypadek...

I już się zaczyna sypać!!! Przypadek???

G
Gumiś

Jak można było bankruta dopucić do przetargu

G
Gość
20 stycznia, 9:35, Russel:

Rządy PiS to pomniki smoleńskie i opóźnienia.

A co oferuje rzad po w Łodzi? Zmiane nazwy ulicy na Adamowicza? Już bardziej by pasowalo Kaczyńskiego, jak Adamowicz zasłużył na ulice w naszym miescie?

R
Russel

Rządy PiS to pomniki smoleńskie i opóźnienia.

G
Gość
19 stycznia, 17:07, Hanka Skazanka:

Przystanek Manufaktura, bardzo potrzebne mieszkańcom.

Szczekaj dalej piesku.

Tyle umiesz. Sranka rymowanka.

K
Kamienica Banasia
18 stycznia, 17:02, Russel:

Rządy PiS w natarciu. Opóźnienia już mamy!

Bo to rządowa inwestycja. PiS za nią odpowiada. I za opóźnienia.

18 stycznia, 19:04, Gość:

Platfusy nawet by sie za to nie wzieli. To ich przerasta.

18 stycznia, 19:41, mietek:

Otóż to. Nic by nie robili, a w nicnierobieniu nie mieliby opóźnień. Byliby pewnie nawet z planem do przodu...

18 stycznia, 20:30, mietek:

Otóż jesteś chory. Psychicznie. Najwięcej inwestycji, najlepsze wykorzystanie unijnych środków było za rządów PO.

PIS zdołał jedynie rozgrzebać i opóźnić o 5 lat budowę brakującego odcinka S14.

19 stycznia, 19:30, Russel:

Budowy?Haha PO nawet nie zaplanowalo tej inwestycji a ten o opoznieniach W BUDOWIE!!

Tak zasrańcu, tylko jakoś za PO wybudowano więcej niż za PiS. Duźo więcej. Co za przypadek...

P
Plum
20 stycznia, 8:45, moj nik:

hanka ! - oszustko !!! weź się za robote !!!

Drogi ortodoksie z wybranym mózgiem. Jeśli resztki mózgu wykorzystasz na przemyślenie tematu, to okaże się, ze winę ponosi sekta jarosława kanciastoportego z Pinokien i rzad wzajemnej adoracji odpowiada.

G
Gość

I to ujadanie PiS dowatych kundli. Przy Budzie.

P
Przemo

Jakos za PO dalo sie budować... teraz dno. Zmarnowane lata i placz rządu, ze nikt nie staje do przetargów, ze firmy splajtuja. Za ten syf odpowiada Pislamska Oligarchiczna Republika Propagandy, która jest mocna, ale tylko w gębie. Prostactwo zawsze wylezie. Tak sie konczy krotkowzroczne kupowanie wyborców i nepotyzm kolesi. Jedyne co po Pisie zostanie, to popularność pokoi na godzinę.

m
moj nik

hanka ! - oszustko !!! weź się za robote !!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3