Obie maszyny drążą tunel pod Łodzią
Postępy na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią. Pracują obie maszyny, które wiercą tunele na Polesiu. Do połowy listopada mniejsza tarcza ma dotrzeć do przystanku Łódź Koziny.
Pod koniec września drążenie tunelu wznowiła mniejsza tarcza - Faustyna, która obecnie znajduje się pod ul. Kasprzaka. Ze względów bezpieczeństwa ulica jest zamknięta dla ruchu.
Czytaj dalej
Obie maszyny drążą tunel pod Łodzią
- Planowane dojście mniejszego TBM (maszyny drążącej tunel) do przystanku Łódź Koziny nastąpi w pierwszej połowie listopada - mówi Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK, czyli inwestora. - Wpływ na tempo drążenia Faustyny ma niespoista struktura geologiczna gruntów.
Do Faustyny dołączyła także większa tarcza - Katarzyna, która przebiła się przez północną ścianę przystanku Polesie, a obecnie drąży odcinek pod przystankiem.
Czytaj dalej
Obie maszyny drążą tunel pod Łodzią
W następnym etapie Katarzyna będzie kontynuowała drążenie tunelu w kierunku przystanku Łódź Śródmieście.
- Priorytetem PLK jest bezpieczeństwo mieszkańców i kontynuacja inwestycji z obecnym wykonawcą robót - zapewnia Rafał Wilgusiak. - Jest to projekt niezwykle skomplikowany, wykonywany pod centrum miasta i w trudnym terenie.
Bohdan Wielanek, powiatowy inspektor nadzoru budowlanego w Łodzi oraz jego zespół przyglądają się natomiast dziewięciu kamienicom, które znajdują się na trasie tunelu, a ich stan techniczny jest na tyle zły, że potencjalnie mogą się zawalić lub wymagać wzmocnienia.
Czytaj dalej
Obie maszyny drążą tunel pod Łodzią
Tunel ma przejść pod 198 kamienicami, a pod koniec września główny wykonawca, czyli konsorcjum PBDiM z Mińska Mazowieckiego poinformował o złym stanie 25 budynków. Zostaną one zbadane przez PINB w Łodzi, na razie wykonawca przekazał 9 adresów. Inspektorzy analizują dokumentację budynków, będą je też kontrolować, a jeśli zajdzie potrzeba, wydadzą decyzję o wyprowadzeniu lokatorów.
Czytaj dalej