Łódź proponuje trzy wersje architektoniczne przystanku Łódź Śródmieście. Pierwszy nawiązuje wyglądem do Łodzi Fabrycznej, drugi do stajni jednorożców, a trzeci to osobna, nowoczesna koncepcja przestrzenna. Łodzianie będą mogli również zaproponować własne koncepcje.
- To kluczowe dla wizerunku Łodzi, jak ma wyglądać przystanek Łódź Śródmieście. Teraz jest czas, aby wybrać koncepcję, według której zostanie zaprojektowany - powiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.
Wykonawca tunelu średnicowego, który połączy Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem są na etapie tworzenia koncepcji. prezydent Łodzi powołała zespół, który współpracuje z wykonawcą i sugeruje rozwiązania przestrzenne, jakie powinny zostać zastosowane. Na czele zespołu stanął Robert Kolczyński, dyrektor biura ds. zarządzania projektami UMŁ.
- Koncepcja tunelu jest finalizowana, wkrótce zaczną się prace projektowe, aby w przyszłym roku rozpocząć działania inwestycyjne. dlatego przyszedł czas, aby zdecydować, jak ma wyglądać przystanek Łódź Śródmieście. Przedstawimy tę koncepcję wykonawcy tunelu. Koncepcję, którą wybiorą łodzianie, przedstawimy jako stanowisko miasta. Do tej pory wykonawca przychylnie odnosił się do rozwiązań, jakie zaproponowaliśmy. Ostateczne zdanie będzie należało do kolei, która jest inwestorem - powiedział Robert Kolczyński.
Miasto jest w przededniu rozmów o zagospodarowaniu przestrzeni wokół przystanku Łódź Śródmieście. Wejścia na perony będą w trzech miejscach: od strony Zielonej, Zachodniej (w stronę Piotrkowskiej) i Wólczańskiej. U zbiegu Zachodniej i Zielonej będzie plac, z którego wyjście będzie prowadziło do Zielonej. Tramwaje i przystanki w obu kierunkach będą przesunięte bliżej wejścia do podziemnego przystanku i zostaną odseparowane od ulicy. Ruch na Zielonej ma być uspokojony. Przystanek Łódź Śródmieście będzie trzypoziomowy. Perony znajdą się 30 metrów pod ziemią. Nad nimi będzie poziom techniczny, wyżej znajdzie się miejsce na usługi i handel, a na górze wyjście na plac u zbiegu Zielonej i Zachodniej. Do wyburzenia przeznaczono tylko parterowy budynek przy Zielonej.
Budowa przystanku Łódź Śródmieście ma kosztować około 70 mln zł. Koszty poniesie kolej, ale miasto zrekompensuje to budując przejścia pod torami, kładki i wiadukty, takie jak choćby przy Widzewskiej, Hetmańskiej, Malowniczej, czy poszerzenie przejazdu na Drewnowskiej.
Zgodnie z harmonogramem, budowa tunelu średnicowego powinna zakończyć się z końcem 2022 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?