1/9
Na placu budowy łódzkiego tunelu zostały wznowione prace.
fot. Krzysztof Szymczak

Na placu budowy łódzkiego tunelu zostały wznowione prace.

2/9
Na placu budowy tunelu kolejowego pojawiły się maszyny,...
fot. Krzysztof Szymczak

Na placu budowy tunelu kolejowego pojawiły się maszyny, które zaczęły wykop pod kątem urządzeń stawiających ściany szczelinowe komór startowych. Komory powinny być gotowe w lutym, aby można było wprowadzić do nich maszyny TBM. W połowie przyszłego roku ma zacząć się drążenie tunelu. Termin zakończenia inwestycji jest zagrożony, ale realny.

Przez ostatnie dwa miesiące nic nie działo się na placu budowy łódzkiego tunelu. Od poniedziałku widać tam koparki. Inwestycja ma opóźnienie. Budowa komór startowych dla maszyn TBM miała zacząć się w czerwcu. Dotychczas się nie rozpoczęła. Ireneusz Merchel, prezes spółki PKP PLK, która jest inwestorem poinformował, że w najbliższych dniach rozpoczną się odbiory maszyn TBM, które będą drążyły tunel. Samo wiercenie tunelu powinno rozpocząć się w czerwcu lub w lipcu.

CZYTAJ WIĘCEJ >>>


3/9
- Maszyny TBM powinny dotrzeć do Łodzi w lutym - mówi Janusz...
fot. Krzysztof Szymczak

- Maszyny TBM powinny dotrzeć do Łodzi w lutym - mówi Janusz Dróżdż, zastępca dyrektora Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, które w październiku przejęło od firmy Energopol rolę lidera konsorcjum budującego tunel. - Do tego czasu powinniśmy zbudować komory startowe metodą ścian szczelinowych. Firma, która wykona te ściany, jest już gotowa do pracy. Czekamy jeszcze na ostatnie pozwolenia na budowę. Wkładanie maszyn TBM do komór startowych będzie trwało trzy miesiące. W połowie roku będziemy mogli drążyć tunel. Wtedy wszystko już pójdzie sprawnie i szybko.

Ściany szczelinowe będzie można stawiać zimą, nawet przy dużym mrozie. Sięgać będą 30 metrów pod ziemię, więc poniżej strefy zamarzania gruntu.

4/9
PKP PLK zapewnia, że stale monitoruje postęp prac....
fot. Krzysztof Szymczak

PKP PLK zapewnia, że stale monitoruje postęp prac.

- Od wykonawców oczekujemy terminowej realizacji inwestycji. Liczymy, że zmiany na miejscu lidera konsorcjum zapewnią właściwy postęp prac - powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Wykonawcy przygotowują się do rozpoczęcia wykopu. Aktualnie na terenie ogródków działkowych pomiędzy ulicami Odolanowską a Stolarską, gdzie powstanie komora startowa dla tarczy TBM trwają roboty związane z rozbiórką zabudowań, wycinką drzew i krzewów. Równocześnie trwają prace projektowe oraz pozyskiwanie niezbędnych decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia na drążenie tunelu. Uzyskanie pozwolenia planowane jest przed dostawą maszyn TBM do Łodzi.


Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Barwna, żywa, teatralna bajka o najtrudniejszym z tematów w Teatrze im. S. Jaracza

Barwna, żywa, teatralna bajka o najtrudniejszym z tematów w Teatrze im. S. Jaracza

Świat futbolu. Tak zmieniali swoje powołanie. Piłkarz mnichem, pastorem, księdzem

Świat futbolu. Tak zmieniali swoje powołanie. Piłkarz mnichem, pastorem, księdzem

Hotel Światowit już w gruzach. Co będzie się teraz działo? ZDJĘCIA

Hotel Światowit już w gruzach. Co będzie się teraz działo? ZDJĘCIA

Zobacz również

Najładniejsze kolorowe i kwitnące krzewy do małego ogrodu. Polecam łatwe w uprawie

Najładniejsze kolorowe i kwitnące krzewy do małego ogrodu. Polecam łatwe w uprawie

Dzień analogowy w szkole - jak wyglądały godziny zajęć bez smartfona i internetu?

Dzień analogowy w szkole - jak wyglądały godziny zajęć bez smartfona i internetu?