Tunele pod Łodzią. Z trzech został tylko jeden

Marcin Bereszczyński
2,5 mld zł miałaby kosztować łącznie budowa dwóch tuneli KDP i ŁKA ze stacją Manufaktura.
2,5 mld zł miałaby kosztować łącznie budowa dwóch tuneli KDP i ŁKA ze stacją Manufaktura. Tomasz Frączek
We wtorek odbyły się drugie konsultacje w sprawie tuneli kolejowych, które mają przebiegać pod miastem. Łodzianie, którzy przyszli na spotkanie, zastanawiali się nad tym, o czym mają dyskutować.

Budowa pierwszego tunelu przestała być realna wraz z zawieszeniem kolei dużych prędkości przez ministerstwo infrastruktury.

Drugi, który ma powstać dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, wzbudza zbyt wiele kontrowersji. Dotyczą one głównie przystanku kolejowego pod Manufakturą. Stowarzyszenia i instytucje zajmujące się łódzkim transportem sugerują, że lepszym rozwiązaniem byłoby umiejscowienie podziemnej stacji u zbiegu ul. Zachodniej i Zielonej.

Argumentują, że osoby wysiadające z pociągu będą miały łatwy dostęp do centrum oraz kilkunastu linii autobusowych i tramwajowych. Stacja pod Manufakturą miałaby znaleźć się u zbiegu Ogrodowej i Karskiego, gdzie nie ma dogodnych połączeń komunikacji miejskiej. Problem w tym, że firma Sener, która projektowała przebieg tuneli pod miastem, wychodzi z założenia, iż albo powstanie przystanek pod Manufakturą, albo nigdzie.

- Zarekomendujemy włączenie łodzian z tych stowarzyszeń do grup roboczych lub działań o charakterze warsztatowym, które będą miały na celu rozwiązania problemów, na które te osoby zwracają uwagę - powiedziała Wanda Stankiewicz, mediator rządowy, dyrektor Towarzystwa Naukowe Organizacji i Kierownictwa, które prowadziło konsultacje społeczne.

We wtorek rozdano kilkadziesiąt ankiet, w których można było podzielić się uwagami na temat przebiegu tuneli. Po pierwszych konsultacjach zebrano 50 ankiet. Raport z konsultacji powienien być znany za tydzień.

ZOBACZ TEŻ:

Czytaj więcej w dziale FABRYCZNY

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
stefan
Cuda sie zdarzaja..... Dajmy sobie spokoj y tymi przystankami bo CENTRALA moze sie wkurzyc i naprawde nic nam nie da
z
znawca
A ja wam powiem, że w Łodzi nie będzie żadnego tunelu, ani nawet dworca podziemnego.
S
Stefan
Ludzie, obudźcie się, żadnej kolei nie będzie! To tylko kolejna ściema rządu.
j
jkm
dworcu. Jakaś masakra
x
xxx
Ten przystanek Zielona-Zachodnia jest bezsensu gdyż będzie za blisko dworca Fabrycznego. Nawet na piechotę można ten odcinek pokonać w 10 minut. Przy Manufakturze tez jest bezsensu bo nie ma żadnych połączeń. A czy w ogóle musi być jakiś przystanek? Wszakże to linia kolejowa a nie metro.
ł
łodzianin
jak ciągle czytam będzie ,nie będzie,będą dwa za chwile będzie jeden, czy w tym mieście zacznie ktoś logicznie myśleć czy do struktur decyzyjnych zawsze muszą się pchać dyletanci, gdzie decyzję w tak ważnej sprawie mają podejmować amatorzy którym tylko się wydaje ze mają rację...
x
xyz
firmie sener juz dziękujemy !!
Dodaj ogłoszenie