Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Turystyczna Łódź na reklamach w Europie

Jolanta Sobczyńska
Bratłomiej Wojdak, dyr. biura promocji UMŁ, pokazuje reklamy Łodzi
Bratłomiej Wojdak, dyr. biura promocji UMŁ, pokazuje reklamy Łodzi Krzysztof Szymczak
Mają na imię Joe i Sheila, są parą młodych ludzi z Wielkiej Brytanii. Przyjechali do Łodzi i zrobiła na nich takie wrażenie, że postanowili o niej opowiedzieć. Na takich świadectwach obcokrajowców o Polsce, w tym o Łodzi, bazuje Kampania Multimedialna 2011 - 2012 prowadzona przez Polską Organizację Turystyczną. Jest ona skierowana do turystów z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, którzy mogą odwiedzić nasz kraj choćby w związku z Euro 2012.

Kampania pod hasłem "Move Your Imagination" promuje sześć polskich miast, w tym Łódź. Opiera się przede wszystkim na wspomnieniach turystów, którzy odwiedzili nasz kraj.

- To rekomendacja innego turysty sprawia, że wybieramy jakieś miejsce na wyjazd - mówi Justyna Jedlińska z POT. - Reklamy prasowe i telewizyjne pokażą relacje i odczucia turystów tuż po powrocie z Polski.

O Łodzi opowiedzą Anglicy Joe i Sheila (dla Brytyjczyków), Niemcy Thomas i Melanie (dla Niemców) oraz Francuzi Jaques i Emilie (dla Francuzów). Jaka to będzie Łódź?

- Między innymi klubowa - mówi Justyna Jedlińska. - Ale chcemy też promować tzw. łódzką turystykę kulturową związaną z filmem i architekturą przemysłową, w której wiele osób lubi przebywać.

Do czerwca 2012 r. reklamy będą pojawiać się m.in. w prasie. W najbliższym czasie, 9 października w "Independent of Sunday" oraz 16 października w "Sunday Telegraph" w Wielkiej Brytanii, 10 października w niemieckim "Focus", a 12 października reklama zamieści francuska "Telerama". Plakaty reklamy zawisną w londyńskim, berlińskim i paryskim metrze.

Pojawimy się w niemieckich stacjach telewizyjnych: RTL, VOX i SAT1. We Francji będą to: France 2, France 3, Discovery, Fox Life i Canal+. Brytyjczycy zobaczą nas na kanałach ITV1, ITV2, ITV3 i BSkyB. Dla francuskiej wersji głosu w reklamie użyczył Andrzej Seweryn.

Blogerzy z trzech państw przyjadą do Łodzi, by potem swoje wrażenia opisać w internecie. W sieci pojawi się też gra, w której gracze wcielą się w rolę turystów odwiedzających ciekawe miejsca w Polsce. Dla zwycięzców do wygrania będzie 10 weekendowych pobytów w naszym kraju.

Urząd Miasta Łodzi nie zapłaci za kampanię nawet złotówki. POT kosztowała ona 54 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki