Turystyczna Łódź na reklamach w Europie

Jolanta Sobczyńska
Bratłomiej Wojdak, dyr. biura promocji UMŁ, pokazuje reklamy Łodzi
Bratłomiej Wojdak, dyr. biura promocji UMŁ, pokazuje reklamy Łodzi Krzysztof Szymczak
Mają na imię Joe i Sheila, są parą młodych ludzi z Wielkiej Brytanii. Przyjechali do Łodzi i zrobiła na nich takie wrażenie, że postanowili o niej opowiedzieć. Na takich świadectwach obcokrajowców o Polsce, w tym o Łodzi, bazuje Kampania Multimedialna 2011 - 2012 prowadzona przez Polską Organizację Turystyczną. Jest ona skierowana do turystów z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, którzy mogą odwiedzić nasz kraj choćby w związku z Euro 2012.

Kampania pod hasłem "Move Your Imagination" promuje sześć polskich miast, w tym Łódź. Opiera się przede wszystkim na wspomnieniach turystów, którzy odwiedzili nasz kraj.

- To rekomendacja innego turysty sprawia, że wybieramy jakieś miejsce na wyjazd - mówi Justyna Jedlińska z POT. - Reklamy prasowe i telewizyjne pokażą relacje i odczucia turystów tuż po powrocie z Polski.

O Łodzi opowiedzą Anglicy Joe i Sheila (dla Brytyjczyków), Niemcy Thomas i Melanie (dla Niemców) oraz Francuzi Jaques i Emilie (dla Francuzów). Jaka to będzie Łódź?

- Między innymi klubowa - mówi Justyna Jedlińska. - Ale chcemy też promować tzw. łódzką turystykę kulturową związaną z filmem i architekturą przemysłową, w której wiele osób lubi przebywać.

Do czerwca 2012 r. reklamy będą pojawiać się m.in. w prasie. W najbliższym czasie, 9 października w "Independent of Sunday" oraz 16 października w "Sunday Telegraph" w Wielkiej Brytanii, 10 października w niemieckim "Focus", a 12 października reklama zamieści francuska "Telerama". Plakaty reklamy zawisną w londyńskim, berlińskim i paryskim metrze.

Pojawimy się w niemieckich stacjach telewizyjnych: RTL, VOX i SAT1. We Francji będą to: France 2, France 3, Discovery, Fox Life i Canal+. Brytyjczycy zobaczą nas na kanałach ITV1, ITV2, ITV3 i BSkyB. Dla francuskiej wersji głosu w reklamie użyczył Andrzej Seweryn.

Blogerzy z trzech państw przyjadą do Łodzi, by potem swoje wrażenia opisać w internecie. W sieci pojawi się też gra, w której gracze wcielą się w rolę turystów odwiedzających ciekawe miejsca w Polsce. Dla zwycięzców do wygrania będzie 10 weekendowych pobytów w naszym kraju.

Urząd Miasta Łodzi nie zapłaci za kampanię nawet złotówki. POT kosztowała ona 54 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

ł
łodzianka
Turystyka klubowa anglików jestescie pewni ,że to dobry pomysł?
A moze normalna turystyka .Łódź ma bardzo duzo dostepnych zabytków recesyjnych w dobrym stanie a nei tylko fabryki. Co za ograniczona osoba wymysliła tą kampanię.
W
Widzew
Te 54 mln, to chyba za promocje całęgo kraju, a nie tylko Łodzi?
a
ala
zostało tylko o :)
a
ala
które się zamierza zwiedzić, najlepiej w j. angielskim, drogowskazy turystyczne z odłegłoscią jaką mamy do przejscia, rowery które mozna wypozyczyc i szybko nimi dojechac z miejsca na miejsce (na Pietrynie byłyby idealne zamiast obskurnych riksz). Mam jeszcze pytanie jak dojedzie do nas ten potencjalny turysta?
Fragmentem autostrady? Samolotem na lotnisko gdzie jest kilka połączeń na krzyż? Pociągiem na jeden ze zrujnowanych dworców?
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie