Ulica Kilińskiego zamknięta od października z powodu budowy Fabrycznego

Agnieszka Magnuszewska
Kilińskiego ma być jednokierunkowa między ulicą Tuwima a aleją Piłsudskiego
Kilińskiego ma być jednokierunkowa między ulicą Tuwima a aleją Piłsudskiego Paweł Łacheta
Chociaż rewolucja drogowa w centrum Łodzi miała się rozpocząć dopiero 4 listopada, to utrudnień w ruchu nie zabraknie już w październiku. Spowoduje je częściowe wyłączenie z ruchu ulicy Kilińskiego i wprowadzenie na drugiej części ulicy ruchu jednokierunkowego.

Na utrudnienia od października muszą się szykować pasażerowie MPK. Od alei Włókniarzy do ulicy Kilińskiego tramwaje nie będą kursować alejami Mickiewicza i Piłsudskiego. W przyszłym miesiącu rozpocznie się tam demontaż torów. Szyny nie będą jednak usuwane ze skrzyżowań, by utrzymać przejezdność przecznic. Prace rozbiórkowe na torowiskach mogą spowodować punktowe zawężenia jednego pasa jezdni.

Kierowcy w październiku nie pojadą za to ulicą Kilińskiego. Z ruchu wyłączony zostanie odcinek od ulicy Tuwima do Narutowicza. Nie jest to jednak wina Zarządu Dróg i Transportu. Ograniczenie ruchu na Kilińskiego wiąże się z modernizacją dworca Łódź Fabryczna, a dokładnie z budową jego zachodniej głowicy.

To duże zaskoczenie, bo do tej pory nikt nie raczył podać terminu rozpoczęcia tych prac. Teraz okazuje się, że aby usprawnić jazdę na odcinku ulicy Kilińskiego od ulicy Tuwima do alei Piłsudskiego, ZDiT zamierza wprowadzić tam jeden kierunek ruchu. Być może będzie tak już od 1 października.

Z jednokierunkowej organizacji ruchu zostanie jednak wyłączony tramwaj Z1, który ma kursować wahadłowo od skrzyżowania Kilińskiego - Tuwima (końcowy przystanek przy parku Sienkiewicza) do dworca Łódź Chojny.

Ale to nie koniec nowości. Dodatkowy parking, w pobliżu którego kierowcy mogą się przesiąść do komunikacji miejskiej, wbrew poniedziałkowym zapowiedziom ZDiT, będzie bezpłatny. Parking ten powstaje na ulicy Wróblewskiego. O tym, że powstanie tam sto bezpłatnych miejsc, zapewniał we wtorek wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień.

- Plan bezpłatnych parkingów nie jest ostateczny. W miarę potrzeb, po rozpoczęciu budowy Trasy W-Z, mogą być wyznaczane dodatkowe miejsca parkingowe - twierdzi Radosław Stępień.

W październiku, gdy nowy parking przy ulicy Wróblewskiego zostanie oddany do użytku, kierowcy będą mogli się tam przesiadać w autobus linii Z15. Ma on kursować co pięć minut ze względu na sąsiedztwo Politechniki Łódzkiej i początek roku akademickiego. Po alei Politechniki będzie kursować na tyle dużo autobusów, że nie jest możliwe wydłużenie trasy linii Z10 do pętli przy ulicy Augustów. A postuluje to wielu łodzian. Autobus Z10 będzie kursował zamiast tramwajów po alejach Mickiewicza i Piłsudskiego tylko od centrum handlowego Tulipan do dworca Łódź Kaliska.

Jednak Z10 nie będzie podjeżdżało pod budynek dworca. Ma zawracać na alei Bandurskiego i zatrzymywać się w pobliżu obecnych przystanków tramwajowych, m.in. przy Galerii Łódzkiej, Targowej i Przędzalnianej. Wyjątkiem będzie przystanek przy Wydawniczej, położony dalej od torowiska.

Między "skrzyżowaniem marszałków" a ulicą Kilińskiego ma też kursować linia Z3. Będzie to tramwaj jeżdżący wahadłowo, wyłącznie po południowej stronie torowiska. Oczywiście po alejach Mickiewicza i Piłsudskiego nadal będzie kursowała linia 98 (od 1 października będzie jeździł co 7 i pół minuty). Zwiększona zostanie też częstotliwość linii 57. Autobus będzie jeździł co 10 minut.

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
asior

popieram!!!!

S
S.N.

To by się Lermontow zdziwił, że niektórzy uważają go za kobietę.

x
xcz

i stąd te tramwaje, które mogą jechać w przeciwną stronę bez robienia pętli

c
cxc

bo wciskają się potem przy zjeździe z buspasa. Ale gdy policji nie uświadczysz to przecież z miasta robi się dżungla.

..

Napiszcie proszę, czy jakaś ulica w centrum będzie normalnie otwarta dla ruchu w najbliższych latach - będzie prościej...
F*ck ! Po kolei i z głową tej rozpierduchy nie można było zaplanować ?! Za chwilę władze będą się chować przed rozwścieczonymi łodzianami.

...

45 minut jazdy, a potem kilka godzin śmierdzenia. Dzienks.

A
Ax

Już na każdym kroku stoi sie w korkach a ta banda dalej zamyka ulice , na ten czas remontów chociaż ,, Bus Pasy '' mogliby zlikwidować żeby trochę szybszy przejazd był, bo w godzinach szczytu dwa pasy na Kopcińskiego i Alei Rydza-Śmigłego to jedne wielkie g***o

d
dd

teraz kilińskiego jest zamknięte od ulicy składowej a od października będzie zamknięte od tuwima

G
Gość

OD KWIETNIA LUB MAJA BĘDZIE ZAMKNIĘTA ULICA NICIARNIANA BUDOWA WIADUKTU. ULICA WIDZEWSKA ZOSTANIE ZAMKNIĘTA JUZ NA STAŁE. W CZERWCU PO OBU STRONACH AL. PIŁSUDSKIEGO BĘDZIE ZAWĘŻENIE Z POWODU WYMIANY TOROWISKA I MODERNIZACJĄ PRZYSTANKÓW AŻ DO UL. LERMONTOWEJ I BUDOWĄ ESTAKADY PRZY UL. AUGUSTÓW, ZOSTANIE PO JEDNYM PASIE W OBIE STRONY. TO SAMO CZEKA MIESZKAŃCÓW RETKINI Z WYMIANĄ TOROWISKA I MODERNIZACJĄ PRZYSTANKÓW OCZYWIŚCIE MAJĄ BYC TEŻ JEDNOCZEŚNIE DLA AUTOBUSÓW BY OBNIŻYĆ W PRZYSZŁOŚCI ICH UTRZYMANIE I UDROŻNIĆ PRZEJEZDNOŚĆ.

B
BOSS

Przeciez Kilinskiego jest juz zamkniete od MIesiecy to jeszcze raz je zamykaja?

e
ek

może to celowa robota żeby zniknęły sklepy i firmy a pozostały tylko markety których już mamy nadmiar ,a w budowie są następne (oczywiście nie w obrębie budowy dróg )

j
janek

Za słabe ale przynajmniej ładne.

.................

tuneli prowadzących od Niciarnianej do Dworca. To własnie spowoduje, że soczewka zamiast kiedy powinna byc usunieta to pozostanie, a wykonawca na robotach ziemnych, robocuźnie, materiale zaoszczedzi. Ta zmiana własnie spowodowała groxbe utraty dotacji unijnej, gdyż jest nieuzasadniona zmiana projektu, który stanowił podstawe do przetargu.

t
to se ne vrati

Nikt nie bierze pod uwagę że te masowe remonty ciągnące się tak długo w Łodzi doprowadzą do upadłości sklepów i firm w ich okolicy. Będzie jak na pustyni - pełno pustych witryn...

Nie bedzie niczego...PO

w
wrrrrrrrr

Faber i Nita kręcą i to kosztem Łodzi.

Dodaj ogłoszenie