Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Kilińskiego zamknięta od października z powodu budowy Fabrycznego

Agnieszka Magnuszewska
Kilińskiego ma być jednokierunkowa między ulicą Tuwima a aleją Piłsudskiego
Kilińskiego ma być jednokierunkowa między ulicą Tuwima a aleją Piłsudskiego Paweł Łacheta
Chociaż rewolucja drogowa w centrum Łodzi miała się rozpocząć dopiero 4 listopada, to utrudnień w ruchu nie zabraknie już w październiku. Spowoduje je częściowe wyłączenie z ruchu ulicy Kilińskiego i wprowadzenie na drugiej części ulicy ruchu jednokierunkowego.

Na utrudnienia od października muszą się szykować pasażerowie MPK. Od alei Włókniarzy do ulicy Kilińskiego tramwaje nie będą kursować alejami Mickiewicza i Piłsudskiego. W przyszłym miesiącu rozpocznie się tam demontaż torów. Szyny nie będą jednak usuwane ze skrzyżowań, by utrzymać przejezdność przecznic. Prace rozbiórkowe na torowiskach mogą spowodować punktowe zawężenia jednego pasa jezdni.

Kierowcy w październiku nie pojadą za to ulicą Kilińskiego. Z ruchu wyłączony zostanie odcinek od ulicy Tuwima do Narutowicza. Nie jest to jednak wina Zarządu Dróg i Transportu. Ograniczenie ruchu na Kilińskiego wiąże się z modernizacją dworca Łódź Fabryczna, a dokładnie z budową jego zachodniej głowicy.

To duże zaskoczenie, bo do tej pory nikt nie raczył podać terminu rozpoczęcia tych prac. Teraz okazuje się, że aby usprawnić jazdę na odcinku ulicy Kilińskiego od ulicy Tuwima do alei Piłsudskiego, ZDiT zamierza wprowadzić tam jeden kierunek ruchu. Być może będzie tak już od 1 października.

Z jednokierunkowej organizacji ruchu zostanie jednak wyłączony tramwaj Z1, który ma kursować wahadłowo od skrzyżowania Kilińskiego - Tuwima (końcowy przystanek przy parku Sienkiewicza) do dworca Łódź Chojny.

Ale to nie koniec nowości. Dodatkowy parking, w pobliżu którego kierowcy mogą się przesiąść do komunikacji miejskiej, wbrew poniedziałkowym zapowiedziom ZDiT, będzie bezpłatny. Parking ten powstaje na ulicy Wróblewskiego. O tym, że powstanie tam sto bezpłatnych miejsc, zapewniał we wtorek wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień.

- Plan bezpłatnych parkingów nie jest ostateczny. W miarę potrzeb, po rozpoczęciu budowy Trasy W-Z, mogą być wyznaczane dodatkowe miejsca parkingowe - twierdzi Radosław Stępień.

W październiku, gdy nowy parking przy ulicy Wróblewskiego zostanie oddany do użytku, kierowcy będą mogli się tam przesiadać w autobus linii Z15. Ma on kursować co pięć minut ze względu na sąsiedztwo Politechniki Łódzkiej i początek roku akademickiego. Po alei Politechniki będzie kursować na tyle dużo autobusów, że nie jest możliwe wydłużenie trasy linii Z10 do pętli przy ulicy Augustów. A postuluje to wielu łodzian. Autobus Z10 będzie kursował zamiast tramwajów po alejach Mickiewicza i Piłsudskiego tylko od centrum handlowego Tulipan do dworca Łódź Kaliska.

Jednak Z10 nie będzie podjeżdżało pod budynek dworca. Ma zawracać na alei Bandurskiego i zatrzymywać się w pobliżu obecnych przystanków tramwajowych, m.in. przy Galerii Łódzkiej, Targowej i Przędzalnianej. Wyjątkiem będzie przystanek przy Wydawniczej, położony dalej od torowiska.

Między "skrzyżowaniem marszałków" a ulicą Kilińskiego ma też kursować linia Z3. Będzie to tramwaj jeżdżący wahadłowo, wyłącznie po południowej stronie torowiska. Oczywiście po alejach Mickiewicza i Piłsudskiego nadal będzie kursowała linia 98 (od 1 października będzie jeździł co 7 i pół minuty). Zwiększona zostanie też częstotliwość linii 57. Autobus będzie jeździł co 10 minut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Ulica Kilińskiego zamknięta od października z powodu budowy Fabrycznego - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki