Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Tramwajowa w Łodzi będzie zamknięta do jesieni 2015 roku [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Budowa dworca Łódź Fabryczna wkracza w kolejną fazę, która oznacza dla łodzian ogromne utrudnienia w centrum miasta. W sobotę zamknięta zostanie ul. Tramwajowa, przy której znajduje się siedziba MPK Łódź. Ulica nie jest szeroka, ale dosyć ważna, bo pozwala kierowcom ominąć potężne korki tworzące się na ul. Kopcińskiego po wprowadzeniu tam buspasów.

Tramwajowa zostanie zamknięta w sobotę między Tuwima a Narutowicza. Zapewnione mają zostać docelowe wjazdy do posesji, m.in. do MPK. Droga zostanie otwarta dopiero po ukończeniu budowy dworca Łódź Fabryczna, co planowane jest na wrzesień 2015 roku.

- Tramwajowa musi zostać zamknięta, bo burzony będzie wiadukt kolejowy. Jego rozbiórka jest konieczna, żeby można było doprowadzić tunel do podziemnego dworca - mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - W miejsce zburzonego wiaduktu powstanie nowy, ale drogowy. Na tym poziomie, co nowy wiadukt, powstanie ulica Nowowęglowa.

ZOBACZ: Budowa dworca Łódź Fabryczna. W sobotę zamkną Tramwajową [MAPKA OBJAZDÓW]

Oczywiście Tramwajowa zostanie gruntownie przebudowana, bo obecnie nie ma na niej nawet kanalizacji deszczowej. Dlatego jest jedną z ostatnich ulic, przy której stoi znak informujący o ograniczeniu prędkości do 30 km/h, gdy występują kałuże. Pod wiaduktem zamontowana jest nawet specjalna osłona, żeby auta nie mogły ochlapać pieszych. Stan nawierzchni też jest w opłakanym stanie. ZDiT ocenia, że ul. Tramwajowa nie była remontowa od 30 lat.

- W planach jest przebudowa chodników oraz budowa nowej linii tramwajowej. Zostanie ona wytyczona od Nowotargowej do Tramwajowej i dalej do Narutowicza - tłumaczy Grzegorz Nita.

Koszty rozbiórki obecnego wiaduktu kolejowego pokryje kolej. Natomiast przebudowę układu drogowego będzie finansował ZDiT.

W najbliższych dniach urzędnicy mają rozdać kilkanaście tysięcy ulotek informujących o zamknięciu ul. Tramwajowej i proponowanych objazdach. W tym ostatnim przypadku pracownicy ZDiT wykazali się wyjątkową kreatywnością, bo na mapie proponowanymi objazdami mają być ulice, które już dziś są mocno zakorkowane. Dyrektor ZDiT osobiście proponuje, żeby jeździć. - Uniwersytecka, Kopcińskiego, Sienkiewicza, a nawet ul. Żeromskiego może być objazdem - uważa Nita.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki