Ulice Milionowa i Dąbrowskiego alternatywą dla trasy W-Z?

    Ulice Milionowa i Dąbrowskiego alternatywą dla trasy W-Z?

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Ulice Milionowa i Dąbrowskiego alternatywą dla trasy W-Z?
    1/2
    przejdź do galerii
    Przebudowa ul. Milionowej i Dąbrowskiego, dzięki czemu powstałyby dwa szlaki komunikacyjne alternatywne do modernizowanej trasy W-Z. Taką propozycję wysunął łódzki logistyk Krzysztof Komorowski. Urzędnicy z Zarządu Dróg i Transportu projekt jednak odrzucili.
    W połowie września Krzysztof Komorowski złożył w ZDiT swój projekt. Propozycja dotyczyła przebudowy ciągu ul. Milionowa - Czerwona - Wróblewskiego od ul. Niciarnianej do al. Jana Pawła II. Milionowa miałby zostać poszerzona do dwóch jezdni po dwa pasy.

    - Wnioskowałem też o przebudowę ul. Milionowej między Niciarnianą a Widzewską do parametrów jednej jezdni z jednym pasem ruchu w każdą stronę - mówi Krzysztof Komorowski. - To nowe połączenie ulic byłoby alternatywą dla trasy W- Z. Natomiast na skrzyżowaniach z ul. Wólczańską i Niciarnianą wnioskowałbym wybudowanie rond - mówi Komorowski.

    Logistyk zwraca także uwagę na możliwość budowy linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej przez Czerwoną i Wróblewskiego do al. Politechniki.

    Druga propozycja łódzkiego logistyka dotyczy przebudowy ul. Dąbrowskiego od al. Śmigłego - Rydza do ul. Pabianickiej (przez pl. Niepodległości). Droga miałaby mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

    - Połączenie ul. Dąbrowskiego z Pabianicką powinno zacząć się przy skrzyżowaniu z ul. Łomżyńską. A na skrzyżowaniach: Dąbrowskiego - Rzgowska, pl. Niepodległości - Pabianicka - Piotrkowska, a także Dąbrowskiego - Kilińskiego powinny powstać ronda - uważa Krzysztof Komorowski.

    ZDiT, który odesłał logistykowi odpowiedź w ubiegłym tygodniu, negatywnie ocenił te pomysły. W piśmie podpisanym przez Grzegorza Nitę, dyrektora ZDiT, podkreślono, że w najbliższych latach nie planuje się rozbudowy ul. Milionowej. Natomiast ciąg ulic Wróblewskiego - Czerwona - Milionowa ma w przyszłości łączyć al. JP II i nową ul. Konstytucyjną, która na razie jest tylko w planach.

    Co do ul. Dąbrowskiego, to ZDiT przewiduje je połączenie tylko z ul. Bednarską. Docelowo ma ona być drogą klasy Z, czyli z dopuszczalną prędkością od 40 do 60 km/h, ale nie określono jeszcze jej parametrów. Przynajmniej takie założenia są umieszczone w studium zagospodarowani przestrzennego. Drogowcy jednak podkreślają, że projekt przebudowy ul. Dąbrowskiego będzie jeszcze aktualizowany.

    - Jestem rozczarowany odpowiedzią zarządu dróg. Myślałem, że proponowane przeze mnie rozwiązanie jest najbardziej optymalne - podkreśla Krzysztof Komorowski. - Widać, że ZDiT bardziej akceptuje pomysły Miejskiej Pracowni Urbanistycznej i Biura Architekta Miasta, niż propozycję układu drogowego, który ułatwi codzienne podróżowanie ze wschodu na zachód.

    Z propozycji łódzkiego logistyka zrealizuje się tylko ta dotycząca świateł na skrzyżowaniu Czerwonej - Wólczańskiej i Wróblewskiego. Tymczasowa sygnalizacja pojawi się tam wkrótce. Ale na ten pomysł drogowcy wpadli sami.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (20)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Blokada

    Zyga (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Jak zwykle sfrustrowany moderator blokuje posty, nie po jego myśli.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Znalazł się samozwańczy projektant od siedmiu boleści

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Dajcie już spokój z tym człowiekiem. Bladego pojęcia nie ma o mieście, projektowaniu ulic i zarządzaniu ruchem. Tak naprawdę jego możliwość rozumienia problemów miasta kończy się na "chcę mieć...rozwiń całość

    Dajcie już spokój z tym człowiekiem. Bladego pojęcia nie ma o mieście, projektowaniu ulic i zarządzaniu ruchem. Tak naprawdę jego możliwość rozumienia problemów miasta kończy się na "chcę mieć szeroką drogę do pracy, ale broń Boże pod moim domem". Ja też w podstawówce lubiłem sobie porysować fantazyjne drogi, ale nie leciałem z tym do gazety.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nowa ulica i pasaż

    dekoro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Ja bym z Czerwonej zrobił pasaż a przez
    tereny dawnego Eskimo jakimś ukosem
    przebił Wróblewskiego do Przybyszewskiego i tam dał tory i po dwa pasy w obu kierunkach.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

    Podobno władze tez tak chcialy, ale wlasciciel dzialki nie chcial sie zgodzic


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Właścicielem było miasto

    Zyga (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Du.r.ny urzędnik dał teren zagranicznej firmie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Poprawa komunikacji Widzew-Centrum w obu kierunkach

    Widzewiak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE ULICY MILIONOWEJ I NICIARNIANEJ TO WSPANIAŁY POMYSŁ - gratulacje dla Pana Krzysztofa autora pomysłu, szkoda że bez poparcia władz Łodzi.

    Obecnie dotarcie Milionową w...rozwiń całość

    BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE ULICY MILIONOWEJ I NICIARNIANEJ TO WSPANIAŁY POMYSŁ - gratulacje dla Pana Krzysztofa autora pomysłu, szkoda że bez poparcia władz Łodzi.

    Obecnie dotarcie Milionową w kierunku Widzewa jest niemożliwe.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No bo pupilek Nita jest najmądrzejszy w świecie

    Szymek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    A jak potrafi sie puszyć i wychwalać swoją "inteligencję" każdy wie.
    Ten człowiek nie traktuje swojej pracy jako misji udoskonalania rzeczywistości, tylko jako wiecznego podkreślania swojej...rozwiń całość

    A jak potrafi sie puszyć i wychwalać swoją "inteligencję" każdy wie.
    Ten człowiek nie traktuje swojej pracy jako misji udoskonalania rzeczywistości, tylko jako wiecznego podkreślania swojej dominacji.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaj na czerwonej

    Kot789 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

    tak, zgadzam sie, tramwaj powinien byc miedzy Piotrkowska a al. Politechniki. Tyle, że linia powinna byc nie zbudowana, a ODbudowana

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kolejny remoncik

    zola (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    jak zaczną od listopada to w ogóle z domu nie wyjadę. nigdzie. w żadna stronę...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    x

    xsr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 8

    jestem ZA!oby tak dalej - inwestycje i zmiany. A malkotenci siedzieć dalej w domu :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zróbym jak w Houston

    ansa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

    Mokre sny "logistyków" pokroju" Pana Komorowskiego:
    http://forum.skyscraperpage.com/showpost.php?p=5305984&postcount=77

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jedyną alternatywą dla Trasy W - Z jest "miotła".

    sklave

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

    Co niektórzy już radzą sobie z nią.
    Dlatego nie spóźniają się do pracy.
    Film:
    Lot nad miastem....
    O Łodzi ten walczyk.
    sklave.manifo.com/foto-szopka-2

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo