Ulice Milionowa i Dąbrowskiego alternatywą dla trasy W-Z?

Agnieszka Magnuszewska
Przebudowa ul. Milionowej i Dąbrowskiego, dzięki czemu powstałyby dwa szlaki komunikacyjne alternatywne do modernizowanej trasy W-Z. Taką propozycję wysunął łódzki logistyk Krzysztof Komorowski. Urzędnicy z Zarządu Dróg i Transportu projekt jednak odrzucili.

W połowie września Krzysztof Komorowski złożył w ZDiT swój projekt. Propozycja dotyczyła przebudowy ciągu ul. Milionowa - Czerwona - Wróblewskiego od ul. Niciarnianej do al. Jana Pawła II. Milionowa miałby zostać poszerzona do dwóch jezdni po dwa pasy.

- Wnioskowałem też o przebudowę ul. Milionowej między Niciarnianą a Widzewską do parametrów jednej jezdni z jednym pasem ruchu w każdą stronę - mówi Krzysztof Komorowski. - To nowe połączenie ulic byłoby alternatywą dla trasy W- Z. Natomiast na skrzyżowaniach z ul. Wólczańską i Niciarnianą wnioskowałbym wybudowanie rond - mówi Komorowski.

Logistyk zwraca także uwagę na możliwość budowy linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej przez Czerwoną i Wróblewskiego do al. Politechniki.

Druga propozycja łódzkiego logistyka dotyczy przebudowy ul. Dąbrowskiego od al. Śmigłego - Rydza do ul. Pabianickiej (przez pl. Niepodległości). Droga miałaby mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

- Połączenie ul. Dąbrowskiego z Pabianicką powinno zacząć się przy skrzyżowaniu z ul. Łomżyńską. A na skrzyżowaniach: Dąbrowskiego - Rzgowska, pl. Niepodległości - Pabianicka - Piotrkowska, a także Dąbrowskiego - Kilińskiego powinny powstać ronda - uważa Krzysztof Komorowski.

ZDiT, który odesłał logistykowi odpowiedź w ubiegłym tygodniu, negatywnie ocenił te pomysły. W piśmie podpisanym przez Grzegorza Nitę, dyrektora ZDiT, podkreślono, że w najbliższych latach nie planuje się rozbudowy ul. Milionowej. Natomiast ciąg ulic Wróblewskiego - Czerwona - Milionowa ma w przyszłości łączyć al. JP II i nową ul. Konstytucyjną, która na razie jest tylko w planach.

Co do ul. Dąbrowskiego, to ZDiT przewiduje je połączenie tylko z ul. Bednarską. Docelowo ma ona być drogą klasy Z, czyli z dopuszczalną prędkością od 40 do 60 km/h, ale nie określono jeszcze jej parametrów. Przynajmniej takie założenia są umieszczone w studium zagospodarowani przestrzennego. Drogowcy jednak podkreślają, że projekt przebudowy ul. Dąbrowskiego będzie jeszcze aktualizowany.

- Jestem rozczarowany odpowiedzią zarządu dróg. Myślałem, że proponowane przeze mnie rozwiązanie jest najbardziej optymalne - podkreśla Krzysztof Komorowski. - Widać, że ZDiT bardziej akceptuje pomysły Miejskiej Pracowni Urbanistycznej i Biura Architekta Miasta, niż propozycję układu drogowego, który ułatwi codzienne podróżowanie ze wschodu na zachód.

Z propozycji łódzkiego logistyka zrealizuje się tylko ta dotycząca świateł na skrzyżowaniu Czerwonej - Wólczańskiej i Wróblewskiego. Tymczasowa sygnalizacja pojawi się tam wkrótce. Ale na ten pomysł drogowcy wpadli sami.

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zyga
Jak zwykle sfrustrowany moderator blokuje posty, nie po jego myśli.
Z
Zyga
Du.r.ny urzędnik dał teren zagranicznej firmie.
g
gość
Dajcie już spokój z tym człowiekiem. Bladego pojęcia nie ma o mieście, projektowaniu ulic i zarządzaniu ruchem. Tak naprawdę jego możliwość rozumienia problemów miasta kończy się na "chcę mieć szeroką drogę do pracy, ale broń Boże pod moim domem". Ja też w podstawówce lubiłem sobie porysować fantazyjne drogi, ale nie leciałem z tym do gazety.
X
XYZ
Podobno władze tez tak chcialy, ale wlasciciel dzialki nie chcial sie zgodzic
d
dekoro
Ja bym z Czerwonej zrobił pasaż a przez
tereny dawnego Eskimo jakimś ukosem
przebił Wróblewskiego do Przybyszewskiego i tam dał tory i po dwa pasy w obu kierunkach.
W
Widzewiak
BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE ULICY MILIONOWEJ I NICIARNIANEJ TO WSPANIAŁY POMYSŁ - gratulacje dla Pana Krzysztofa autora pomysłu, szkoda że bez poparcia władz Łodzi.

Obecnie dotarcie Milionową w kierunku Widzewa jest niemożliwe.
S
Szymek
A jak potrafi sie puszyć i wychwalać swoją "inteligencję" każdy wie.
Ten człowiek nie traktuje swojej pracy jako misji udoskonalania rzeczywistości, tylko jako wiecznego podkreślania swojej dominacji.
K
Kot789
tak, zgadzam sie, tramwaj powinien byc miedzy Piotrkowska a al. Politechniki. Tyle, że linia powinna byc nie zbudowana, a ODbudowana
m
misqa
i jeszcze 7 innych tras WZ (+ oczywiście 7 tras NS) żeby stanowiły alternatywę dla alternatywy alternatywnej trasy.
z
zola
jak zaczną od listopada to w ogóle z domu nie wyjadę. nigdzie. w żadna stronę...
x
xsr
jestem ZA!oby tak dalej - inwestycje i zmiany. A malkotenci siedzieć dalej w domu :)
s
sklave
Co niektórzy już radzą sobie z nią.
Dlatego nie spóźniają się do pracy.
Film:
Lot nad miastem....
O Łodzi ten walczyk.
sklave.manifo.com/foto-szopka-2
P
Piotr
No to się logistyk wysilił i obraził. Co da przebudowanie we wrześniu kilku krótkich odcinków gdzie zaplanowane inwestycje nie mogą się skończyć (kopernika, narutowicza)? Ul. Milionowa (widzewska - niciarniana) po co? Tramwaj i samochody na Czerwonej, po co? Trzeba wymuszać na ZDiT i MPK możliwie rozsądne i przemyślane rozwiązania komunikacyjne i na jakiś czas korzystać (niestety) z ich usług. Na wiosnę, jak śniegi stopnieją powinno być trochę łatwiej :-P
l
luzon
W ogóle to najlepiej przeróbmy Śródmieście na jeden wielki węzeł autostradowy. A potem będziemy się dziwić, że nikt nie chce tam przebywać.
b
bbb
Pan Komorowski, nasz nowy specjalista od wszystkiego. Przyjdzie Joński to go zatrudni w ZDiT tak jak zatrudnił Pęczaka, z którym nikt nie chciał pracować i ostatecznie wyleciał. Komorowski nie chciał budowy Konstytucyjnej pod swoimi oknami "bo za blisko i z szeroka" a Milionową i inne ulice chce ludziom dać w prezencie. Oczywiście nie jest wazny budżet ani to, że nikt tych ulic nie zdąży przebudować zanim zacznie się remont WZ. A może powinny być robione w tym samym czasie, prawda?
Dodaj ogłoszenie