Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulice Milionowa i Dąbrowskiego alternatywą dla trasy W-Z?

Agnieszka Magnuszewska
Przebudowa ul. Milionowej i Dąbrowskiego, dzięki czemu powstałyby dwa szlaki komunikacyjne alternatywne do modernizowanej trasy W-Z. Taką propozycję wysunął łódzki logistyk Krzysztof Komorowski. Urzędnicy z Zarządu Dróg i Transportu projekt jednak odrzucili.

W połowie września Krzysztof Komorowski złożył w ZDiT swój projekt. Propozycja dotyczyła przebudowy ciągu ul. Milionowa - Czerwona - Wróblewskiego od ul. Niciarnianej do al. Jana Pawła II. Milionowa miałby zostać poszerzona do dwóch jezdni po dwa pasy.

- Wnioskowałem też o przebudowę ul. Milionowej między Niciarnianą a Widzewską do parametrów jednej jezdni z jednym pasem ruchu w każdą stronę - mówi Krzysztof Komorowski. - To nowe połączenie ulic byłoby alternatywą dla trasy W- Z. Natomiast na skrzyżowaniach z ul. Wólczańską i Niciarnianą wnioskowałbym wybudowanie rond - mówi Komorowski.

Logistyk zwraca także uwagę na możliwość budowy linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej przez Czerwoną i Wróblewskiego do al. Politechniki.

Druga propozycja łódzkiego logistyka dotyczy przebudowy ul. Dąbrowskiego od al. Śmigłego - Rydza do ul. Pabianickiej (przez pl. Niepodległości). Droga miałaby mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

- Połączenie ul. Dąbrowskiego z Pabianicką powinno zacząć się przy skrzyżowaniu z ul. Łomżyńską. A na skrzyżowaniach: Dąbrowskiego - Rzgowska, pl. Niepodległości - Pabianicka - Piotrkowska, a także Dąbrowskiego - Kilińskiego powinny powstać ronda - uważa Krzysztof Komorowski.

ZDiT, który odesłał logistykowi odpowiedź w ubiegłym tygodniu, negatywnie ocenił te pomysły. W piśmie podpisanym przez Grzegorza Nitę, dyrektora ZDiT, podkreślono, że w najbliższych latach nie planuje się rozbudowy ul. Milionowej. Natomiast ciąg ulic Wróblewskiego - Czerwona - Milionowa ma w przyszłości łączyć al. JP II i nową ul. Konstytucyjną, która na razie jest tylko w planach.

Co do ul. Dąbrowskiego, to ZDiT przewiduje je połączenie tylko z ul. Bednarską. Docelowo ma ona być drogą klasy Z, czyli z dopuszczalną prędkością od 40 do 60 km/h, ale nie określono jeszcze jej parametrów. Przynajmniej takie założenia są umieszczone w studium zagospodarowani przestrzennego. Drogowcy jednak podkreślają, że projekt przebudowy ul. Dąbrowskiego będzie jeszcze aktualizowany.

- Jestem rozczarowany odpowiedzią zarządu dróg. Myślałem, że proponowane przeze mnie rozwiązanie jest najbardziej optymalne - podkreśla Krzysztof Komorowski. - Widać, że ZDiT bardziej akceptuje pomysły Miejskiej Pracowni Urbanistycznej i Biura Architekta Miasta, niż propozycję układu drogowego, który ułatwi codzienne podróżowanie ze wschodu na zachód.

Z propozycji łódzkiego logistyka zrealizuje się tylko ta dotycząca świateł na skrzyżowaniu Czerwonej - Wólczańskiej i Wróblewskiego. Tymczasowa sygnalizacja pojawi się tam wkrótce. Ale na ten pomysł drogowcy wpadli sami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Ulice Milionowa i Dąbrowskiego alternatywą dla trasy W-Z? - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki