ZOBACZ
    KONIECZNIE

    Ile się zarabia w województwie?

    Rozwiń
    Umowa na łącznik S8 podpisana. Droga ma otworzyć inwestycje

    Umowa na łącznik S8 podpisana. Droga ma otworzyć inwestycje

    Agnieszka Olejniczak

    Dziennik Łódzki

    Umowa na łącznik S8 podpisana. Droga ma otworzyć inwestycje

    ©Polska Press/archiwum

    Na terenie powiatów łaskiego i zduńskowolskiego powstanie zupełnie nowa droga, która będzie łączyć ekspresową S8 z wojewódzką 482
    Umowa na łącznik S8 podpisana. Droga ma otworzyć inwestycje

    ©Polska Press/archiwum

    Budowa łącznika od drogi S8 do drogi wojewódzkiej 482 będzie prowadzona przez firmę Włodan z Pabianic, która wygrała przetarg.
    Wykonawca zgodził się na cenę 18,9 mln zł. W Starostwie Powiatowym w Zduńskiej Woli uroczyście podpisano umowę z wykonawcą.

    W imieniu spółki Włodan dokonał tego Andrzej Włodarczyk, a w imieniu samorządów starosta zduńskowolski Wojciech Rychlik.

    Firma będzie prowadzić inwestycję w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
    To oznacza, że w tym roku roboty budowlane jeszcze się nie zaczną. Przewidziano natomiast fazę projektową, która musi zamknąć się uzyskaniem niezbędnych pozwoleń i decyzji. Realnie na plac budowy robotnicy wejdą na początku 2018 roku, a zbudować nową drogę firma zobowiązała się do listopada 2018 roku.

    Na terenie gminy Zduńska Wola w powiecie zduńskowolskim oraz gminy Sędziejowice w powiecie łaskim powstanie zupełnie nowy trakt o długości 4,5 km. Trasa prowadzić będzie od węzła Zduńska Wola Wschód na S8 do drogi wojewódzkiej 482, czyli dawnej krajowej nr 12 w Michałowie.

    Orlen i Shell będą prowadzić MOP-y przy drodze ekspresowej S8 w woj. łódzkim. Kto jeszcze?

    Korytarz drogowy przewidziano na 25 m, jezdnia ma mieć 7 m oraz tak zwaną rezerwę uzbrojeniową, czyli miejsce na ułożenie wodociągu, kanalizacji czy światłowodów – według potrzeb przyszłych inwestorów. Samorządy budując łącznik liczą bowiem na to, że otworzą w ten sposób nawet kilkadziesiąt hektarów nowych terenów inwestycyjnych.

    Budowa łącznika to część szerszego projektu „Miejski Obszar Funkcjonalny Zduńska Wola – Karsznice”. Jego główną częścią miała być budowa portu multimodalnego w Karsznicach. Ten pomysł upadł, gdy nie udało się zdobyć unijnego finansowania.

    Nowa droga ma jednak zagwarantowane fundusze unijne w wysokości 85 proc. Reszta to wkład powiatów zduńskowolskiego i łaskiego oraz gmin Zduńska Wola i Sędziejowice oraz miasta Zduńska Wola.


    ZOBACZ | Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo