Z myślą o uchodźcach z Ukrainy, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej UŁ postanowił zorganizować szkolenie minimum z metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Osoby, które ukończą takie szkolenie w późniejszym czasie będą nauczały podstaw języka polskiego podczas kursów, które zostaną zorganizowane dla osób z Ukrainy.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH ZDJĘCIACH
200 chętnych w zaledwie godzinę
Jak się okazuje zainteresowanych szkoleniami z metodyki nauczania było wyjątkowo dużo, a już w ciągu godziny (tyle czasu formularz rejestracyjny był otwarty) zgłosiło się ponad 200 osób. - Nie spodziewaliśmy się takiego odzewu. - poinformowała dr hab. Beata Grochala-Woźniak, profesor UŁ.
Głównymi zainteresowanymi szkoleniami z metodyki nauczania okazali się być sami studenci Uniwersytetu Łódzkiego. Na szkolenia dodatkowo zapisali się wykładowcy, pracownicy różnych jednostek, jak również osoby z całej Polski, które chcą pomagać.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH ZDJĘCIACH
Jedną z osób, której udało się zapisać jest Agata, studentka Dziennikarstwa, mediów i projektowania komunikacji na II stopniu. Agata jest absolwentką filologii polskiej o specjalizacjach: komunikacja publiczna i glottodydaktyka. Jak sama opowiada z wykształcenia jest glottodydaktykiem i miała już przyjemność uczyć grupę obcokrajowców.
- Największą trudność zawsze stanowi gramatyka, postępy w mówieniu są szybkie, nawet już po pierwszych zajęciach można zauważyć dużą różnicę. - tłumaczy studentka.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH SLAJDACH!
Organizatorzy szkoleń nie wprowadzili kryterium wstępnego, jeżeli chodzi o osoby chętne do wzięcia udziału w szkoleniach.
- W momencie, kiedy w Polsce mamy pół miliona uchodźców, wszystkie osoby chętne do pomocy są tak samo ważne. - mówi dr hab. Beata Grochala-Woźniak.
Szkolenie będzie odbywało się w formie online na platformie MS Teams od 7 do 13 marca. Uczestnicy szkoleń będą poznawali m.in. materiał z zakresu psychologicznych podstaw pracy z uchodźcami, prostej komunikacji oraz podstawy metodyki nauczania gramatyki, słownictwa czy działań językowych.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH ZDJĘCIACH