Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

UOKiK analizuje skargi klientów na Viaplay. Bada problemy podczas oglądania meczów na żywo. Jakie prawa mają widzowie?

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Do UOKIK wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na serwis streamingowy Viaplay, a szczególnie niezadowoleni z działania serwisu są kibice. Wskazują na przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przycinanie obrazu. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay Group International AB.Viaplay na swojej stronie internetowej podkreśla, że wszystkie rozgrywki sportowe transmituje w „bardzo wysokiej jakości streamingu”. UOKiK sprawdzi czy to prawda. Wątpliwości budzi także sposób rozpatrywania reklamacji, a zwłaszcza wysokość rekompensat.
Do UOKIK wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na serwis streamingowy Viaplay, a szczególnie niezadowoleni z działania serwisu są kibice. Wskazują na przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przycinanie obrazu. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay Group International AB.Viaplay na swojej stronie internetowej podkreśla, że wszystkie rozgrywki sportowe transmituje w „bardzo wysokiej jakości streamingu”. UOKiK sprawdzi czy to prawda. Wątpliwości budzi także sposób rozpatrywania reklamacji, a zwłaszcza wysokość rekompensat. Pixabay
Do UOKIK wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na serwis streamingowy Viaplay, a szczególnie niezadowoleni z działania serwisu są kibice. Wskazują na przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przycinanie obrazu. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay Group International AB.

Viaplay na swojej stronie internetowej podkreśla, że wszystkie rozgrywki sportowe transmituje w „bardzo wysokiej jakości streamingu”. UOKiK sprawdzi czy to prawda. Wątpliwości budzi także sposób rozpatrywania reklamacji, a zwłaszcza wysokość rekompensat.

- Wybrałem ten serwis ze względu na transmisje sportowe, seriali nie oglądam - mówi Mateusz Wysocki, klient z Łodzi. - Mam dobre łącze, inne strony i serwisy działają dobrze, a z Viaplay zawsze są problemy. To bardzo irytujące.

Co Viaplay zaproponował klientom?

Ze skarg wynika, że reklamacje mogły być odrzucane przez Viaplay, a ciężar odpowiedzialności za problemy mógł być przerzucany na konsumenta poprzez sugerowanie słabego łącza internetowego, nieodpowiedniej przeglądarki czy niespełniającego wymagań urządzenia. Jeżeli spółka przyjęła skargę, to miała oferować jedynie rabat w wysokości 25 proc. opłaty za subskrypcję na kolejny miesiąc korzystania z platformy.

- Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z serwisu, proponowanie im więc zniżki na dalszy abonament, może być nieadekwatne do sytuacji - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. - Forma naprawienia szkody powinna być ustalona stosownie do jej wartości.

Co grozi platformie?

Viaplay grozi postawienie zarzutów i kara w wysokości do 10 proc. obrotu. Spółka swoje stanowisko ma przedstawić bezpośrednio UOKiK. Prezes UOKiK zaznacza, że usterki techniczne uniemożliwiające dostęp do usług i oglądanie na żywo transmitowanych treści to coraz powszechniejszy problem platform streamingowych. Przypomina, że jeśli transmisja na żywo została przerwana, konsumenci mogą złożyć reklamacje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki