Upragniona droga S7 coraz bliżej [ZDJĘCIA]

Piotr Ogórek
Na południu budowa S7 idzie w najlepsze. W Krakowie jest na ukończeniu, a na północy jest przetarg.

Kierowcy jeżdżący po Małopolsce mogą mieć powody do zadowolenia. Rozbudowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień-Rabka postępuje w najlepsze. Z kolei już w lipcu ma być ukończona wschodnia obwodnica Krakowa w ramach trasy S7 wraz z mostem przez Wisłę. Do tego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisała przetarg na pierwszy odcinek trasy S7 od Krakowa do granic województwa świętokrzyskiego. Ostatnią dobrą wiadomością jest wpisanie budowy Północnej Obwodnica Krakowa (POK) z listy rezerwowej na listę podstawową inwestycji tzw. Kontraktu Terytorialnego.

Pierwszy przetarg na budowę trzech odcinków S7 na północ od Krakowa GDDKiA rozpisała już w 2015 roku. Ale jesienią 2016 inwestycja stanęła pod znakiem zapytania, bo Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zakwestionował przebieg trasy koło Poradowa w pow. miechowskim. To jego mieszkańcy zaskarżyli przebieg trasy. Wybrnięto z sytuacji tak, że fragment z Poradowem będzie realizowany jako ostatni. Zacząć można więc od dwóch pierwszych, a do ostatniego odcinka przygotować nowy przebieg. Rozpisano więc przetarg na odcinek Kraków-Widoma, a za kilka dni ruszy przetarg na następny, czyli Widoma-Szczepanowice.

Początek prac nad wylotem S7 z Krakowa to dobra informacja w kontekście ukończenia już prawie trasy S7 w ramach wschodniej obwodnicy Krakowa. Ta ma się skończyć w lipcu. Jej najbardziej efektowną częścią będzie podwójny most spinający brzegi Wisły. Wartość prac wyniosła 530 mln zł.

Pełną parą idą prace na południu Małopolski, gdzie rozbudowę ponad 18-kilometrowego odcinka S7 podzielono na trzy części. Spektakularnie wygląda budowa podziemnej przeprawy pod Małym Luboniem na odcinku Naprawa-Skomielna. Jeden z tuneli jest już wydrążony na 100 metrów. Dwa dwukilometrowe tunele mają być wydrążone do końca 2019 roku, a oddane do użytku w 2020.

Upragniona droga S7 coraz bliżej [ZDJĘCIA]

Ważnym elementem układu komunikacyjnego Małopolski ma być Północna Obwodnica Krakowa. Inwestycja obiecywana od lat, ma w końcu otwartą drogę do realizacji. Trafiła bowiem właśnie z listy rezerwowej na podstawową Kontraktu Terytorialnego. To umowa między rządem i samorządem, która określa cele i priorytetowe inwestycje. Trasa połączy Modlniczkę z Mistrzejowicami i znacznie odciąży południową obwodnicę Krakowa oraz pozwoli ominąć zatłoczone miasto.

Autor: Amadeusz Calik, Gazeta Krakowska

Wideo

Materiał oryginalny: Upragniona droga S7 coraz bliżej [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piękna Małopolska

No no no. Zabrakło czasu, za krótko byli przy korycie...

W końcu widać, że inwestycje kolejowe i drogowe ruszyły w naszym województwie. Po latach posuchy nie sposób narzekać.

l
luke

Akurat tak się składa, że to oni teraz kontrolują kasę I zdecydowali, by ją tutaj wydać. Teraz od nich zależy czy i kiedy powstanie północna I wschodnia obwodnica Krakowa, beskidzka droga integracyjna, itp... na razie dają kasę zamiast anulować przetargi więc jest OK. Przypominam, że S7 miała iść od Gdańska do Zakopanego w 2009 a wola polityczna była taka, że idzie od Warszawy do Gdańska.

O
O.L

Proponuje aby droga S7 była płata na wjeździe dla mieszkańców Poradowa i tylko dla nich.

g
gosc

Sowa nie przypisuje sobie bo w porządku człowiek.
Niech się spieszą, Kr będzie pierwszym miastem z pełną obwodnicą.

l
lol

Sam jestes fanaberia. Ciekawe jak z Gorlic Do Krakowa przyjedziesz jak linii kolejowej nie bedzie.

G
Gość

Wiadomości dobre ale zaraz szczekaczka Adamczyka niejaki Huptyś, napisze , że to wszystko dzięki PIS. To będzie kłamstwo. Nic z tego co sie dzieje na drogach o torach w Małopolsce nie jest dziełem PIS i Adamczyka. To wszystko było zapisane w Kontrakcie Terytorialnym wynegocjowanym przez Marka Sowę i rząd PO. Obwodnica północna przypomnijmy była na liście rezerwowej bo nie było na nią pieniędzy w momencie podpisywania umowy kontaktu. poza tym wpisanie czegoś na listę priorytetową niczego nie gwarantuje. Przypominam, że pomysł PIS budowy kolei do Piekiełka i remontu trasy Chabówka Sącz to koszmarne 8 mld złotych!!!!! Za takie fanaberie PIS można wyremontować trasę do Gorlic z Tarnowa i do Sącza i dalej na Słowacje po starym przebiegu szyn.

Dodaj ogłoszenie