Urząd Miasta Łodzi. Jak pracuje w czasie pandemii koronawirusa? UMŁ - kontakty, telefony, godziny otwarcia. Praca UMŁ w maju 2020

Michał Meksa
Michał Meksa
Urząd Miasta Łodzi - jak pracuje w czasie pandemii?
Urząd Miasta Łodzi - jak pracuje w czasie pandemii? Paweł Łacheta/archiwum Polska Press
Jak działa Urząd Miasta Łodzi w czasie pandemii? Ostatnie miesiące w Polsce to szereg ograniczeń wprowadzonych w naszym życiu, w celu ograniczenia zagrożenia koronawirusem. Dotyczą one również pracy lokalnych urzędów. Poniżej znajdą Państwo godziny pracy i kontakty do poszczególnych wydziałów Urzędu Miasta Łodzi. Nie wiesz, jak załatwić sprawę w urzędzie? Zastanawiasz się, gdzie zadzwonić, by uzyskać informacje? Nie masz pewności, czy wydział, do którego chcesz się udać jest otwarty? Sprawdź, jak pracuje Urząd Miasta Łodzi w maju 2020 r.

Ostatnie zmiany w pracy Urzędu Miasta Łodzi, wprowadzone zostały na początku maja, w związku z par. 13 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 2 maja 2020 r. w sprawie ustalenia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Przyglądamy się, jak pracują wydziały UMŁ?

URZĄD MIASTA LODZI: WYDZIAŁ PRAW JAZDY I REJESTRACJI POJAZDÓW

Większość spraw załatwić można za pośrednictwem strony internetowej
archiwum.uml.lodz.pl/rezerwacja/

Odbiór praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych, może nastąpić po uprzednim umówieniu terminu wizyty za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresami e-mail:
[email protected]
[email protected]

lub telefonicznie:

42 638 50 19 – prawa jazdy,
42 638 51 45, 42 638 51 46 – dowody rejestracyjne.

Po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie lub drogą elektroniczną, realizowane są także sprawy dotyczące:

  • ośrodków szkolenia kierowców, instruktorów i wykładowców - nr tel. 42 638 58 21; adres e-mail: [email protected]
  • stacji kontroli pojazdów i diagnostów samochodowych (osób posiadających uprawnienie do wykonywania badań technicznych) - nr tel. 42 638 58 13; adres e-mail: [email protected]

Trzeba pamiętać, że do budynku będą mogły wejść wyłącznie osoby umówione na wizytę i zachowujące środki ostrożności wynikające z Rozporządzenia, oraz posiadające potwierdzenie umówionej wizyty otrzymane w wiadomości e-mail po jej zarezerwowaniu. Ze względu na podpisywanie dokumentów urzędowych, zaleca się posiadanie rękawiczek.

URZĄD MIASTA LODZI: WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

Sprawy związane z dowodami osobistymi załatwiać można, dzwoniąc lub pisząc na adres:

Sprawy związane z ewidencją ludności (kontakty dla wszystkich rejonów miasta):

Sprawy związane z udostępnianiem danych osobowych z rejestru mieszkańców i rejestru pesel:

URZĄD MIASTA LODZI: WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KONTAKTAMI Z MIESZKAŃCAMI

W wydziale załatwić można sprawy związane z potwierdzaniem profilu zaufanego:

Kontakty dla wszystkich rejonów Miasta: 42 272 63 41, [email protected]

Sprawy związane z Ogólnopolską Kartą Dużej Rodziny i Łódzką Kartą Dużej Rodziny:

Poza tym, łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami (wejście od pasażu Schillera) przyjmuje wnioski oraz wydaje identyfikatory upoważniające do wjazdu na ulicę Piotrkowską na odcinku od pl. Wolności do al. Mickiewicza/al. Piłsudskiego po wcześniejszym umówieniu się na wizytę pod nr tel: 272 63 41 lub drogą elektroniczną: [email protected]

URZĄD MIASTA ŁODZI: URZĄD STANU CYWILNEGO

BIURO PROMOCJI ZATRUDNIENIA I OBSŁUGI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ UMŁ

Od 13 maja Urząd Miasta Łodzi uruchomiono w sprawach wymagających osobistego stawiennictwa obsługę przedsiębiorców. W jakich sprawach zostaniemy obsłużeni osobiście?

  • licencje, zezwolenia i zaświadczenia dotyczące wykonywania krajowego transportu drogowego (np.: taksówki, przewóz osób i rzeczy, zaświadczenia na potrzeby własne),
  • projekty realizowane ze środków unijnych.

Obsługa będzie realizowana przez pracowników Oddziału ds. Krajowego Transportu Drogowego oraz Oddziału Projektów Własnych na parterze budynku Urzędu Miasta Łodzi przy al. Politechniki 32.

Interesanci obsługiwani będą wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na wizytę pod numerami telefonów:

  • oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego: 42 638 55 30; 42 638 53 83 (sprawy dotyczące licencji, zezwoleń i zaświadczeń na potrzeby własne);
  • oddział Projektów Własnych: 42 638 55 61, 42 638 57 55 (sprawy dotyczące realizowanych przez Biuro projektów).

Z kolei od 27 kwietnia, uruchomiono obsługę przedsiębiorców w zakresie składania wniosków CEIDG-1 (wpis, zmiana, zawieszenie, wznowienie i wykreślenie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).

Obsługa jest realizowana przez pracowników Oddziału Rynku Pracy i Ewidencji Działalności Gospodarczej na parterze budynku Urzędu Miasta Łodzi przy al. Politechniki 32.

Dzienna liczba wizyt jest ograniczona.

Osoby przychodzące do urzędu powinny być zaopatrzone w środki ochrony osobistej (rękawiczki, maseczki osłaniające usta i nos) oraz własne długopisy.

Dostępna jest również forma składania wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, bez potrzeby wizyty w Urzędzie, poprzez stronę www.firma.gov.pl i podpisywanie ich Podpisem Elektronicznym lub Profilem Zaufanym.

URZĄD MIASTA ŁODZI - BIURO DS. REWITALIZACJI

Zadania biura są realizowane telefoniczne lub przez e-mail, skrzynki EPUAP, lub za pośrednictwem Poczty Polskiej. W razie konieczności osobistego odbioru zaświadczenia, należy wcześniej umówić indywidualne spotkanie na konkretny dzień i godzinę w sekretariacie biura - nr tel. 42 638 57 58, adres e-mail: [email protected]

Umówienie spotkania będzie możliwe w godzinach 10:00 – 12:00 w każdy dzień pracy Urzędu Miasta Łodzi. Odbiór zaświadczenia w portierni przy wejściu do budynku przy ul. Piotrkowskiej 171.

Podczas spotkania zachowane będą

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ZUS też pracuje. Tylko na klientów, jak już przedrą się przez pół miasta narażając się na złapanie wirusa w mpk gdzie nikt nie reaguje na przepełnienie i brak masek u "bohaterów" bądź kropelkowanie z pod samych przyłbic, czekają niespodzianki jak prawie zamknięty budynek z godzinnymi kolejkami i coś co nazwano skrzynkami podawczymi na złożenie pism , dokumentów zawierającymi wszystkie dane a co okazuje się być kartonowymi pudełkami ustawionymi przy drzwiach , więc jak będzie jakiś chętny na pożyczkę na czyjeś konto zwinie pudła to ma do wyboru.

Dodaj ogłoszenie