Urzędnicy wojewody założą specjalne mundurki?

Jolanta Sobczyńska
Najważniejsza ma być satysfakcja petentów w urzędzie
Najważniejsza ma być satysfakcja petentów w urzędzie DziennikŁódzki/archiwum
Nie jest wykluczone, że urzędnicy wojewody będą nas przyjmowali w jednakowych uniformach. Pewne natomiast, że widząc w drzwiach petenta, wyjdą zza biurka, przedstawią się, uprzejmie poproszą, byśmy usiedli i cierpliwie wysłuchają, z jaką sprawą przychodzimy. Ponadto panowie urzędnicy zapną marynarkę.

To tylko jeden z wielu standardów, jakie są już wprowadzane w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim. Wszystkie te zmiany to wynik projektu "Klient w centrum uwagi administracji publicznej", który zleciła kancelaria premiera. Urzędnicy wojewody przeszli już pierwsze szkolenia, a kilka dni temu prywatna firma badała "satysfakcję klientów". Co to znaczy? Przez tydzień, każdego dnia, ankieterzy zatrzymywali po 40 petentów urzędu i prosili o wypełnienie ankiety. Pytali o zadowolenie klientów z obsługi w urzędzie...

- Niestety, nie znamy dokładnej treści ankiet - mówi Izabela Błoch, kierownik oddziału zarządzania i organizacji w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim oraz koordynator projektu w ŁUW. - Za to jej wyniki powinniśmy znać w ciągu dwóch - trzech tygodni. Ale urząd wojewódzki już się zmienia. Stworzono tzw. punkt obsługi klienta. I warto się do niego udać, jeśli chcemy załatwić jakąkolwiek sprawę.

Do końca tego roku, a najpóźniej na początku 2012 roku na klienta w POK czekać będą tzw. karty usług. Urzędnicy wojewody przygotowują właśnie spis kilku setek usług, które mogą świadczyć dla petentów. I tak, wchodząc do urzędu, nie będziemy już błąkać się od pokoju do pokoju, ale dostaniemy przygotowaną kartkę z informacją, gdzie się udać w naszej sprawie lub pod jaki telefon zadzwonić, jakie dokumenty i w jakim terminie złożyć, jakie ewentualnie czekają nas opłaty i jaki jest termin zakończenia sprawy.

30-dniowy, urzędowy termin załatwienia sprawy też ma odejść do lamusa. Urzędnik ma zająć się nią niezwłocznie. W naszej obecności wykona telefon do innej instytucji - jeśli taka pomoc będzie nam potrzebna lub zaprowadzi do innego pokoju. Weźmie też numer telefonu od nas. Nim dostaniemy pisemną informację pocztą, jak rozpatrzono nasz wniosek - urzędnik wojewody wykona do nas telefon

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
podpis
No i jest kilka nowości: Punkt Obsługi Klienta i oddział zarządzania. Mało kto wie, że klienci urzędu wojewódzkiego to specyficzna kategoria klientów. Nie są zagubieni i nieporadni ale najczęściej dobrze wykształceni i rezolutni ludzie, którzy niejednego urzędnika mogliby obsłużyć i wiele nauczyć.
o
okonek
kompetencja sie powinna liczyc, a nie mundurek
J
JSP
Jak się nie ma dobrych pomysłów, to lepiej nie mieć wcale. Nie ma nic gorszego niż twórchy głupiec.
h
halina
korupcje niech zlikwidują a nie mundurki.
Dodaj ogłoszenie