Uwaga kierowcy! Od poniedziałku węższy wiadukt na Widzewie

    Uwaga kierowcy! Od poniedziałku węższy wiadukt na Widzewie

    Agnieszka Magnuszewska

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Uwaga kierowcy! Od poniedziałku węższy wiadukt na Widzewie

    ©Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łódzkiego

    Od poniedziałku (28 lutego) kierowcy mają mniej miejsca na wiadukcie na ulicy Przybyszewskiego w Łodzi. Dopuszczalny tonaż został ograniczony do 16 ton.
    Uwaga kierowcy! Od poniedziałku węższy wiadukt na Widzewie

    ©Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łódzkiego

    Stan wiaduktu jest kiepski od kilku lat. Ekspertyza jego stanu technicznego z 2011 roku wykazała, że obiekt powinien zostać rozebrany. Jednak przez ostatnie lata w budżecie Łodzi nie było na to pieniędzy, choć na samą modernizację trasy W-Z miasto wydało 242 mln (resztę dorzuciła Unia).

    CZYTAJ TEŻ: Wiadukt na Przybyszewskiego w Łodzi zostanie wyremontowany

    Łódzcy urzędnicy szacują, że budowa nowego wiaduktu będzie kosztować ponad 50 mln zł, więc w tym przypadku władze Łodzi też liczą na unijne dofinansowanie. Chociaż ma być ono udzielone dopiero w 2017 roku, rozbiórka wiaduktu ma się rozpocząć w tym roku. Choć dokładnie nie wiadomo kiedy.

    Na razie wiadukt ma zostać odciążony, do czego ma się przyczynić ograniczenie tonażu do 16 ton i wyłączenie z ruchu skrajnie prawych pasów na obu jezdniach. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi określa te zabiegi jako działania prewencyjne. Zapewnia, że ostatnie badania techniczne mostu zezwalają na jego dalsze używanie, a jego stan techniczny nie zagraża jadącym po nim osobom.

    Jednak dla pieszych wiadukt jest niebezpieczny od lat. Przejścia prowadzące do przystanków tramwajowych znajdują się w takich miejscach, że piesi przecinający trzypasmową jezdnię są słabo widoczni. Natomiast większość kierowców nie przestrzega na moście ograniczenia prędkości do 50 km/godz., czego efektem był tragiczny ubiegłoroczny wypadek, w którym zginęła piesza, przechodząca po pasach.

    CZYTAJ TEŻ: Śmiertelny wypadek na Przybyszewskiego w Łodzi

    Po przebudowie wiaduktu do przystanków tramwajowo--autobusowych (powstaną na pasie rozdzielającym jezdnie), będzie można dotrzeć tylko windą lub schodami pod wiaduktem. Ponadto pod mostem ma być parking.

    Przebudowa wiaduktu ma się zakończyć w 2018 roku, więc na nowy przystanek pasażerom MPK przyjedzie długo poczekać.

    Natomiast już od wtorku (1 marca) będą się musieli zapoznać z nowym rozkładem jazdy. - Zmiany będą dotyczyć wielu linii, jednak liczba kursów i ich częstotliwość pozostanie taka sama. Zmienią się godziny odjazdów z przystanków - mówi Piotr Grabowski, rzecznik ZDiT.

    Zobacz filmowy skrót najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia - 15 - 21 lutego 2016 roku

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (21)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pani Agnieszko, nadużywa Pani słowa kiepski

    brrrum (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    co Pani artykuł to jest to nieładne słowo.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jest więcej kwiatków, mimo że dzisiaj była robiona korekta.

    ddd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    1. Dzisiaj (w poniedziałek) jest 29.02.2016
    2. Wiadukt nie jest ani węższy, ani szerszy.
    3. Unia "dorzuciła się" (może to była zrzutka na flaszkę)
    4. Piesi przecinający jezdnię (tego kawału nie...rozwiń całość

    1. Dzisiaj (w poniedziałek) jest 29.02.2016
    2. Wiadukt nie jest ani węższy, ani szerszy.
    3. Unia "dorzuciła się" (może to była zrzutka na flaszkę)
    4. Piesi przecinający jezdnię (tego kawału nie znałem)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zamknąć lewe skrajne

    jojo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    jest ograniczenie do 50, czerwone paski a i tak lewym skrajnym jadą 80-90 od strony olechowa.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pewna grupa ludzi robi to celowo

    dEstrukcjA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    To się nazywa złe zarządzanie i defraudacja pieniędzy publicznych .Do więzienia z tymi co remontowali kilka lat temu Przybyszewskiego bez remontu wiaduktu !!! Żeby co chwila wyciągać pieniądze z...rozwiń całość

    To się nazywa złe zarządzanie i defraudacja pieniędzy publicznych .Do więzienia z tymi co remontowali kilka lat temu Przybyszewskiego bez remontu wiaduktu !!! Żeby co chwila wyciągać pieniądze z kasy miasta . Tu nie ma czegoś takiego , że jak się robi remont to najpierw się wszystko planuje a potem kompleksowo remontuje. Dzisiaj kładziemy asfalt , za miesiąc go zrywamy bo nikt nie pomyślał o rurociągu pod nim . Za pół roku ktoś sobie przypomina , że trzeba gazociąg też wymienić . A jak już wszystko jest położone razem z kablami nowymi to trzeba od nowa kopać , bo tym razem ktoś zapomniał o kanalizacji . PO tu rządzi i to oni robią tutaj to zamieszanie. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dodatkowo jeszcze

    Kolo z zadupia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

    nie tylko linia 69 ale jeszcze i pentle wybudowac pod US na papierniczej tramwaje puscic autobusy no i jakis czarter przy okazji bo byla afera ze niema jak dojechac sie rozliczyc,ci co chca to...rozwiń całość

    nie tylko linia 69 ale jeszcze i pentle wybudowac pod US na papierniczej tramwaje puscic autobusy no i jakis czarter przy okazji bo byla afera ze niema jak dojechac sie rozliczyc,ci co chca to dotra napewno a najwiecej wala z kaki te od tanczenia pogo pod kosciolami w niedziele i dajacym na swojego pastora z torunia.Jak po takim geście was nie stac to z buta walcie a nie 15 pln na taxi zalujecie przy zwrocie ok 1000.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ja

    jw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    dopuszczalne 16 ton? Niech zatem uczeni ze ZDiTu poczytaja ile wazy JEDEN tramwaj dwuwagonowy... plus pasazerowie w godzinach szczytu. I niech sie nie zachwycaja tym, ze narzucili tam ograniczenie...rozwiń całość

    dopuszczalne 16 ton? Niech zatem uczeni ze ZDiTu poczytaja ile wazy JEDEN tramwaj dwuwagonowy... plus pasazerowie w godzinach szczytu. I niech sie nie zachwycaja tym, ze narzucili tam ograniczenie do 20/h.. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    WIADOMO

    Ela (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    PO STOSOWNYCH SZKOŁACH .......... ,O CZYM

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jaki gospodarz taka obora.

    ZGit (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

    A Mamy chlew. Był remont torów i nawierzchni Przybyszewskiego wiaduktu nie ruszono. Teraz na nowo będzie się rozgrzebywać Przybyszewskiego, co przy usprawnionej INACZEJ WZ całkowicie zakorkuje...rozwiń całość

    A Mamy chlew. Był remont torów i nawierzchni Przybyszewskiego wiaduktu nie ruszono. Teraz na nowo będzie się rozgrzebywać Przybyszewskiego, co przy usprawnionej INACZEJ WZ całkowicie zakorkuje miasto. Chwała Budowniczymzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z DALEKIEJ................, I PO Z STOSOWNYM ..........

    Krzysztof (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    O CZYM MOWA

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    skrajnie prawe

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    wyłączenie skrajnie prawych pasów zwiększy zagrożenie dla pieszych, którzy przechodzą od tramwaju. Teraz większość ludzi jedzie środkowym i prawym skrajnym, przy zamknięciu prawego lewy będzie...rozwiń całość

    wyłączenie skrajnie prawych pasów zwiększy zagrożenie dla pieszych, którzy przechodzą od tramwaju. Teraz większość ludzi jedzie środkowym i prawym skrajnym, przy zamknięciu prawego lewy będzie mocniej obciążony. zwłaszcza w kierunku widzewa/olechowa przejście jest słabo widoczne, a piesi, którzy stoją za barierką są przez nią zasłonięci. Tylko czekać na kolejną tragedię. Lewy powinien być wyłączony, bo i tak od skrzyżowania koło Carefoura jest z początku wyłączony tam gdzie wjeżdża autobus, przedłużenie tego wyłączonego odcinka za wiadukt nic by nie zmieniło, a byłoby bezpieczniej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "242 mln (resztę dorzuciła Unia)" Ale bełkot.

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

    Trasę WZ sfinansowała UE, a resztę (242 mln) dorzuciła Łódź. Pomyśleć, że miał być tunel pod centrum, a wyszedł z tego rów za ogromną kasę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    prewencyjnie to trzeba było cały zamknąć

    Zden (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

    W tym ZDiT to zupełnie im głowy poodbierało. Jak się mają dwa tramwaje stojące na przystanku do masy kilku aut ?!?!?!?!?! Proponuję prewencyjnie zamknąć całą Łódź, bo praktycznie to za parę lat i...rozwiń całość

    W tym ZDiT to zupełnie im głowy poodbierało. Jak się mają dwa tramwaje stojące na przystanku do masy kilku aut ?!?!?!?!?! Proponuję prewencyjnie zamknąć całą Łódź, bo praktycznie to za parę lat i tak nikt tu nie będzie jeździł. Linda to prorok: "wymarłe miasto meneli".
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    100/100

    narwal (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Im chyba o to chodzi.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I tak

    pedalot (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 9

    zaraz wchrzani się tam jakiś buras ciągnikiem z przeładowaną naczepą, tak więc powodzenia.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY