reklama

W Łodzi chcą drastycznie ograniczyć prędkość. 30 km/h w centrum i na osiedlach

Agnieszka Magnuszewska
Prędkość 30 km/h wprowadzono już na ulicach Grabieniec i Lnianej. Na podobne ograniczenie będą się musieli przygotować kierowcy w obrębie ulic Małachowskiego i Krzywickiego
Prędkość 30 km/h wprowadzono już na ulicach Grabieniec i Lnianej. Na podobne ograniczenie będą się musieli przygotować kierowcy w obrębie ulic Małachowskiego i Krzywickiego Grzegorz Gałasiński
Ograniczenie prędkości do 30 km/h chcą wprowadzić w centrum Łodzi i na osiedlach miejscy urzędnicy. Już powołano zespoły do wytyczenia stref z dozwoloną prędkością 30 km/h. Plan ma być gotowy do 15 marca przyszłego roku. Prędkością 30 km/h mają być głównie objęte osiedla mieszkaniowe.

W pierwszej kolejności kierowcy będą musieli zdjąć nogę z gazu w obrębie ulic: Małachowskiego, Krzywickiego i Solskiego. Mieszkańcy tego osiedla apelowali do urzędników o zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.

- Być może już na wiosnę zostanie na osiedlu wykonane specjalne oznakowanie - zapowiada Grzegorz Misiorny.

Z wprowadzeniem ograniczenia prędkości w centrum trzeba będzie poczekać. Władze Łodzi zapewniają, że na razie nie ma mowy o wprowadzaniu ograniczeń. Chociaż prace nad wytyczeniem stref już się rozpoczęły, to ostateczna ich wersja ma być gotowa do 2015 r.

- By później, po zakończeniu modernizacji trasy W-Z i budowy Nowotargowej, które przejmą ruch tranzytowy, powoli wprowadzać ograniczenia prędkości - tłumaczy Radosław Stępień.

Prędkość 30 km/h przewidziana jest na przecznicach Piotrkowskiej, które po realizacji inwestycji w centrum (łącznie z budową dróg wokół dworca) przestaną pełnić funkcje tranzytowe. Zanim jednak zostanie ona wprowadzona, władze Łodzi zapytają o zdanie łodzian. Być może konsultacje rozpoczną się już w przyszłym roku.

- Chodzi o upłynnienie ruchu, a nie jego ograniczenie - zaznacza Stępień. - Tempo 30 km/h ma zmniejszyć liczbę wypadków o 60-70 proc., a potrąceń pieszych o 63 proc.

Na razie do władz Łodzi zgłaszają się przedstawiciele osiedli, które chciałyby zostać włączone do strefy 30km/h.

- Na tych osiedlach znajdują się drogi gruntowe, na których wkrótce ma zostać położony asfalt. Wówczas ruch na nich może się znacznie zwiększyć i tego obawiają się mieszkańcy. Dlatego proszą o montaż spowalniaczy ruchu - podkreśla Radosław Stępień.

W strefie z ograniczoną prędkością mają obowiązywać skrzyżowania równorzędne. Jednak znaki informujące o strefie i skrzyżowaniach równorzędnych mają stać tylko przy wlotach i wylotach ze strefy.

- Biorąc przykład z Londynu czy włoskich miast, warto zastosować znaki poziome przy każdym skrzyżowaniu, informujące o tym, że nadal jest to teren strefy - podkreśla Jarosław Berger.

Nie zabraknie również rozwiązań spowalniających ruch, jak poduszka berlińska czy wyniesione tarcze skrzyżowań.

- Chcemy zrezygnować z progów zwalniających, bo dają się one we znaki nie tylko kierowcom i rowerzystom. Mieszkańcy osiedli skarżą się na hałas - mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 109

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

r
romka

Bardzo podoba mi się ograniczenie prędkości do 30km/g, najlepiej na wszystkich ulicach Łodzi (poza obwodnicami i niektórymi przelotowymi). Apeluję o likwidację parkowania setek-tysięcy ton samochodowego żelastwa na chodnikach, co niszczy chodniki, uniemożliwia swobodne chodzenie-raczej przeciskanie pod murami kamienic. Na uwolnionych z ton żelastwa chodnikach należy jak najszybciej wytyczyć ścieżki rowerowe. Centrum Miasta powinno być wolne od aut.

ł
łłodzianinn

Piesi w centrum powinni mieć prawo przechodzenia w dowolnym miejscu, a także na czerwonym, gdy nic nie jedzie.
A strefa 30 służy między innymi temu, by cześć osób zrezygnowała z dojazdu samochodem, więc jak najbardziej ilość spalin na śródmiejskich uliczkach zmniejszy się.

r
rowerzysta

Póki co na jeszcze niewyremontowanej części Rojnej drogi rowerowej NIE MA, więc jadą jezdnią zgodnie z przepisami. A na otwartym odcinku przy pętli oznakowanie informujące o drodze dla rowerów jest zasłonięte, czyli póki co w myśl przepisów jest to zwykły chodnik. Także tam rowerzysci powinni jechac jezdnią.

Wolno też jechać jezdnią we wszystkich wypadkach, gdy droga rowerowa jest wyznaczona dla innego kierunku niż porusza się rowerzysta (np. skręca w bok, nie można z niej wykonac lewoskrętu, nie ma jak legalnie na nią wjechać, urywa się przed skrzyżowaniem).

I zdecydujcie się: to w końcu ci źli rowerzyści olewają drogę rowerową i jadą jezdnią, czy też sieją śmierć na chodnikach bojąc się jechac jezdnią?

c
com

Skoro Łódź zacieśnia pracę z Chengdu to może riksze ?

p
podpis

Jeszcze proponuje podnieść pięciokrotnie OC i cieszyc sie, ze wszyscy jezdza na rowerach. Tzn. wszyscy z tych ktorzy zostana w tym chorym kraju

s
sss

To jest polityka gadania z dnia na dzień. Raz tak, raz owak, byleby do wyborów.

w
wrrrrrrrrr

wtedy cała gębą będą mogli okupywać drogi.
Z drugiej strony po diabła tyle tych ściezek rowerowych krzyżujących się z drogami dla samochodów. Efekt jest taki, ze ci skaczą z chodnika na jezdnię i to z prędkością jaką chcą. O co tu chodzi. ten obsesyjnie miłujący rowery Stępień, wprowadził niezły bałagan, o zagrożeniach nie mówiąc.

Ł
ŁodzianinPK

A wiesz co to ironia:):):) No pewnie że to bzdura....

Ł
ŁodzianinPK

Wtedy Ty byś mógł być zagrożeniem dla innych...i to ci się podoba?...w sumie nie dziwię się lepiej być myśliwym niż ofiarą.Powinno być tak np w Dani...ulica ulicą, chodnik chodnikiem a ścieżka rowerowa ścieżką rowerową...wszystkie te drogie oddzielone od siebie niewielkim trawniczkiem i każdy wie gdzie jego droga...a nie jak u nas namalują biały pasek na chodniku czy ulicy i już sprawa załatwiona...dziki kraj.

s
szark

To znaczy że ona przejmie ruch tranzytowy w mieście? A przecież miała to być spokojna uliczka do obsługi dworca...

p
pe.en.de

Z chodników na ddr i tam już pozostaną.

c
czytelnik

Chciałem sprostować nazwisko profesora z Kopenhagi - Jan Gehl. Reszta się zgadza.

G
Gość

zjazdy i wjazdy z chodnika na jezdnię.
Tak nie powinno być, ze przez p. Stepnia został wypromowany i uprzywilejowany w łodzi jeden użytkownik chodników, sciezek rowerowych i dróg - czyli posiadacz rowerów !!!!!

S
Stary.

Na ulicy Sienkiewicza samochód jedzie wolniej niż pieszy. Głupota posiadaczy czterech kółek jest porażająca. I co wy chcecie udowodnić?

a
akuku

Widziałeś w telewizji filmik jak ginie człowiek przez takich palantów jak ty. Nie śpiesz się tak. Na własny pogrzeb zawsze zdążysz.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3