W Łodzi powstaną nowe przystanki kolejowe Łódź Retkinia, Łódź Warszawska i Łódź Radogoszcz Wschód

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Przy stacji Łódź Marysin jest jeden tor. Ma być wybudowany drugi, aby pociągi mogły się mijać
Przy stacji Łódź Marysin jest jeden tor. Ma być wybudowany drugi, aby pociągi mogły się mijać Krzysztof Szymczak
Rozpoczęła się procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę przebudowy trzech przystanków kolejowych i budowę trzech nowych. Termin składania ofert mija 5 lipca.

Łódź Retkinia, Łódź Warszawska i Łódź Radogoszcz Wschód to przystanki, które zostaną zbudowane. Przebudowa obejmie Łódź Arturówek, Łódź Stoki i Łódź Marysin. Przy ostatnim z nich powstanie tzw. mijanka, czyli drugi tor. Obecnie jest to linia jednotorowa. Mijanka poprawi przepustowość odcinka między Łodzią Widzewem i Zgierzem.

Kabel połączy Łódź ze Zgierzem

W ostatnich dniach spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wydała ogłoszenie o zamówieniu tych prac budowlanych. W ramach zamówienia położony zostanie również kabel światłowodowy między stacjami Łódź Widzew i Zgierz. Wartość inwestycji to 26,5 mln zł. Prace mają trwać 20 miesięcy od podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą. Otwarcie ofert zaplanowano na 5 lipca. Wyłonienie wykonawcy i podpisanie z nim umowy powinno nastąpić jeszcze w tym roku. Wcześniej dokumentację przedprojektową wykonał Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

Przystanki przy tunelu średnicowym

Obecnie w Łodzi znajduje się 15 dworców, stacji i przystanków kolejowych. Łódź Retkinia, Łódź Warszawska i Łódź Radogoszcz Wschód zwiększy tę liczbę do 18. Przy budowie tunelu średnicowego powstaną kolejne dwa przystanki: Łódź Zielona i Łódź Ogrodowa. W planie jest też przystanek Łódź Zarzew, który powstanie pod wiaduktem na Przybyszewskiego. Stacja będzie budowana po wyburzeniu tego wiaduktu. Wtedy w Łodzi będzie 21 stacji.

Nowe przystanki kolejowe w Łodzi

Przystanek kolejowy Łódź Retknia powstanie w pobliżu centrum handlowego. Kładka nad torami zostanie przebudowana, a windy mają ułatwić przemieszczanie się podróżnych.

Przystanek Łódź Radogoszcz Wschód będzie budowany w pobliżu przejazdu kolejowego przy ul. Kreciej. Pierwotny wariant zakładał, że powstanie przy ul. Łucji, ale mieszkańcy wywalczyli zmianę lokalizacji.

Zgodnie z nazwą, przystanek Łódź Warszawska zbudowany zostanie przy ul. Warszawskiej. Trzy nowe stacje oraz trzy, które zostaną przebudowane, mają mieć niewielką odległość od przystanków komunikacji miejskiej

Dodatkowe dojścia i przejścia

Łódź Stoki zyska przejście podziemne od ul. Lawinowej, a Łódź Arturówek ma mieć dojście od strony Łagiewnickiej. Przystanek Łódź Marysin, oprócz 950 metrów drugiej linii kolejowej ma mieć schody z wiaduktu do peronów od strony ul. Inflanckiej i Strykowskiej.

Tak wyglądał pierwszy, chłodny wjazd pociągu ŁKA na nowy dworzec Łódź Fabryczna

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Russel
Jak zawsze u platfusow-merytorycznie i z kulturą
T
Trollo
a ZDIT jak to ZDIT, szkoda gadać
a
antyk
Też czekam. Ale znając z grubsza zasady kolejnictwa musiały by tu być jakieś tory. Pozostaje Żabieniec i z buta ;)
A
Asd
Rejon teofilowa też mógłby mieć stacje, dojechać z różnych stron Łodzi właśnie na teofilow zajmuje bardzo dużo czasu
ł
łodzianin
Przed uruchomieniem ŁKA łodzianie zwracali uwagę decydentom, że tworzenie stacji Arturówek w lokalizacji sprzed prawie 100 lat nie ma sensu i trzeba tę stację umieścić przy osiedlu Radogoszcz-Wschód. Stara stacje Radogoszcz przesunięto o kilkaset metrów i przemianowano na Marysin. W przypadku Stacji przy osiedlu Radogoszcz-Wschód upartość władz ( między innymi Pana Witolda Stępnia i jego urzędników, oraz władz kolei) była większa i kosztowała nas łodzian sporą sumę pieniędzy za nietrafioną inwestycję i kilkuletnie opóźnienie, takich mamy decydentów..
Ł
Ł
Może ktoś by pomyślał o wejściu na dworzec na Dąbrowie ż poziomu krańcówek autobusów i tramwai. Jak ktoś niepełnosprawny bądź mama z dzieckiem przyjedzie na pociąg tymi środkami lokomocji to ciężko jest dostac się na peron.
D
DZIUNIA
w tym miejscu powstaje coraz wiecej firm I co za tym idzie miejsc pracy...
c
cxz
Remont co rok odkładany jest w niebyt?
Dodaj ogłoszenie