Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Łodzi remontują wiadukty na raty

Agnieszka Magnuszewska
W Łodzi modernizują wiadukty na raty
W Łodzi modernizują wiadukty na raty Krzysztof Szymczak
Zarząd Dróg i Transportu planuje na 2012 rok zburzenie lub modernizację dwóch łódzkich wiaduktów. Wiaduktów, na których w ciągu ostatnich kilku lat położono nowy asfalt.

Ponoć wszystko musi mieć jakiś sens, ale można w to zwątpić przyglądając się działaniom łódzkich drogowców. W przyszłym roku zamierzają modernizować lub zburzyć i wybudować na nowo dwa wiadukty, na których w ciągu ostatnich lat kładli asfalt. Nowa nawierzchnia zniknie z estakady na ul. Przybyszewskiego, chociaż pojawiła się na niej dopiero w ubiegłe wakacje. Asfalt zostanie też skuty z wiaduktu na al. Śmigłego-Rydza - położono go zaledwie trzy lata temu.

W piątek Zarząd Dróg i Transportu otwiera oferty w przetargu na koncepcję przebudowy lub rozbiórki wiaduktu na Śmigłego-Rydza. Trzy lata temu na odcinku tej alei, gdzie akurat jest wiadukt (Milionowa - Piłsudskiego) położono asfalt za 1,1 mln zł. Po co był taki wydatek?

- Modernizacja lub budowa nowego wiaduktu może zakończyć się najszybciej w 2013 r. Minie pięć lat od remontu Śmigłego-Rydza. Nie wyobrażam sobie, żeby przez ten czas kierowcy jeździli po tak złej nawierzchni, jaka była na wiadukcie trzy lata temu - broni swej firmy Aleksandra Mioduszewska z biura prasowego ZDiT.

Drogowcy podkreślają, że nie mogli naprawić nawierzchni tańszą metodą poprzez łatanie dziur, bo asfalt wciąż się wykruszał. - Położenie nowego asfaltu było koniecznością - twierdzi Mioduszewska.
W ten sam sposób drogowcy tłumaczą sensowność remontu nawierzchni wiaduktu na
Przybyszewskiego, który zrobili w ubiegłe wakacje. Był podobno konieczny ze względu na opłakany stan asfaltu. Jednak już zimą zaczęli przygotowania do jego skucia, ogłaszając przetarg na koncepcję przebudowy lub zburzenia wiaduktu. Prace nad koncepcją mają się zakończyć już w sierpniu, a decyzja środowiskowa powinna być wydana do końca listopada. Burzenie lub modernizacja wiaduktu na Przybyszewskiego rozpocznie się więc w przyszłym roku.

- To przykład marnowania publicznych pieniędzy. Brak właściwej organizacji to nasza stała bolączka. Urzędnicy z różnych wydziałów nie potrafią ze sobą współpracować, chyba że przy udziale prezydenta - uważa prof. Tadeusz Markowski z Katedry Zarządzania Miastem i Regionem Uniwersytetu Łódzkiego. - Struktura organizacyjna wymaga poprawy, ale na to się na razie nie zanosi.

Wydawanie pieniędzy na asfalt, który wkrótce zniknie, może ułatwiać urzędnikom to, że na remont Przybyszewskiego i Śmigłego-Rydza ZDiT dostał dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki