W sklepach mamy już Boże Narodzenie

Alicja Zboińska
Lidl zaskoczył konkurencję i klientów
Lidl zaskoczył konkurencję i klientów Artur Kostkowski
Mikołaje z czekolady, kalendarze adwentowe, pierniki i strucla z makiem - w handlu już mamy Boże Narodzenie. Świąteczne artykuły pojawiły się w marketach Lidl, do innych sieci sklepów zawitają za kilka tygodni. Handlowcy przekonują, że nasi klienci stają się podobni do konsumentów zachodnich i oczekują, że kalendarz handlowy znacznie wyprzedzi ten tradycyjny.

Klienci nie kryją zaskoczenia. - Wybrałem się do Lidla po codzienne zakupy i nagle zauważyłem Mikołajów z czekolady i słodycze w świątecznych opakowaniach - mówi Łukasz Jaźwiński z Łodzi. - Najpierw pomyślałem, że to wyprzedaż artykułów z ubiegłego roku, które zostały w magazynie, ale to najnowsza oferta, zajmuje cały regał. Chyba trochę za wcześnie na Boże Narodzenie, skoro jeszcze nie było nawet Święta Zmarłych!

Przedstawiciele sieci podkreślają, że to klientom zależy na świątecznej ofercie. - Wprowadzenie świątecznych smakołyków w sklepach na przełomie września i października spotyka się z zadowoleniem klientów i zgodnie z naszą strategią, wynika z potrzeb rynku - tłumaczy Anna Biskup z Lidla. - Zwyczaje polskich konsumentów zbliżają się do standardów w krajach zachodnich, gdzie klienci chętnie sięgają po produkty oferty bożonarodzeniowej tuż po ich ukazaniu się na półkach sklepowych. Szeroki asortyment umożliwia dokonanie przemyślanego wyboru, a odpowiednio wczesny termin promocji umożliwia rozłożenie kosztów zakupów w czasie.

Konkurencja przynajmniej na razie nie zamierza iść w ślady Lidla...

- Realizujemy swój plan marketingowy rozpisany na cały rok - mówi Agnieszka Łukiewicz-Stachera, rzecznik Reala. - Ekspozycja towarów świątecznych pojawi się u nas w połowie listopada, im bliżej świąt, tym więcej towarów się w niej znajdzie. Chcemy umożliwić klientom rozłożenie bożonarodzeniowych zakupów na dwa miesiące, by mogli spokojnie przygotować się do świąt.

Według dr Pawła Kowalskiego z katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego, oferta Lidla świadczy o tym, że sieci starają się nie tylko wyprzedzić konkurencję, ale i testują rynek.

- Firma, która pierwsza wprowadzi tego typu ofertę, ma szansę najmocniej zaistnieć w świadomości konsumentów i budować swoją przewagę - zaznacza dr Kowalski. - Poza tym w ten sposób można sprawdzić, czy tak wczesne wprowadzenie oferty przełoży się na sprzedaż. Dla firm to też jest ważna informacja.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
okonek
kiedy sklepy "czyszcza" magazyny przed nastepnym swiatecznym szalenstwem i zapasy z poprzedniego roku wyprzedaja za grosze - przy chinskiej "jakosci" tych ozdobek (ogolnie mozna powiedziec sezonowej) jest to jedyne rozsadne rozwiazanie - zniszczylo sie? kot ogryzl pol ozdobki? dzieciaki sasiadow choinke przewrocily? straty niewielkie. ale zywnosci na zapas nie kupie wczesniej niz na poczatku grudnia i to tez sprawdzam date waznosci - bo jak za krotka to niech sie wypchaja. a mieszkam na tzw zachodzie (i wcale ludzie sie tak nie rzucaja na swiateczne zakupy we wrzesniu, wiekszosc mysli)
B
Bruggeling
Na Zachodzie ludzie tak samo jak w Polsce chca swiatecznych produktow w sezonie przedswiatecznym.
To nieprawda,ze klienci rzucaja sie na czekoladowe mikolaje pod koniec wakacji i ciesza ze moga obkupic w swiateczne dekoracje na prawie pol roku przed swietami.

To wszystko chec zysku i niepohamowana rzadza pieniedza duzych korporacji.
Tlumaczenie sie potrzebami klientow to jedno,wielkie klamstwo.

Przestancie wciskac polskim konsumentom bzdury!
o
okonek
to do swiat szlag trafi, chyba, ze w srodku sa same konserwanty ;). ja rozumiem - bombki, lancuchy, swiatelka i inne swiateczno- mikolajowe duperele (jakos te wydatki wtedy sie rozloza), ale zywnosc?!!!!????
L
LODZIAK
WARIATY DO POTEGI ZE SPRRRRRZEDAZA SWIATECZNA
w
woland
"Firma, która pierwsza wprowadzi tego typu ofertę, ma szansę najmocniej zaistnieć w świadomości konsumentów i budować swoją przewagę"
Oczywiście, ma szansę budować swoja przewagę w rankingu najbardziej komercjalizujących święta Bożego Narodzenia... Tak naprawdę, to półki z bombkami i św. Mikołajami z czekolady w połowie września, to żal.pl... Czekam tylko, aż jakiś desperat z moherowym rodowodem obleje to kwasem, albo rozpuszczalnuikiem i podpali. W pewnej części będzie miał rację, bo to nic innego, jak "czczenie złotego cielca"...
J
Jola
Nie kupię nic w sklepie, który aktywuje tak wcześnie sprzedaż artykułów związanych z jednym z największych świąt .
Dodaj ogłoszenie