Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W sklepach mamy już Boże Narodzenie

Alicja Zboińska
Lidl zaskoczył konkurencję i klientów
Lidl zaskoczył konkurencję i klientów Artur Kostkowski
Mikołaje z czekolady, kalendarze adwentowe, pierniki i strucla z makiem - w handlu już mamy Boże Narodzenie. Świąteczne artykuły pojawiły się w marketach Lidl, do innych sieci sklepów zawitają za kilka tygodni. Handlowcy przekonują, że nasi klienci stają się podobni do konsumentów zachodnich i oczekują, że kalendarz handlowy znacznie wyprzedzi ten tradycyjny.

Klienci nie kryją zaskoczenia. - Wybrałem się do Lidla po codzienne zakupy i nagle zauważyłem Mikołajów z czekolady i słodycze w świątecznych opakowaniach - mówi Łukasz Jaźwiński z Łodzi. - Najpierw pomyślałem, że to wyprzedaż artykułów z ubiegłego roku, które zostały w magazynie, ale to najnowsza oferta, zajmuje cały regał. Chyba trochę za wcześnie na Boże Narodzenie, skoro jeszcze nie było nawet Święta Zmarłych!

Przedstawiciele sieci podkreślają, że to klientom zależy na świątecznej ofercie. - Wprowadzenie świątecznych smakołyków w sklepach na przełomie września i października spotyka się z zadowoleniem klientów i zgodnie z naszą strategią, wynika z potrzeb rynku - tłumaczy Anna Biskup z Lidla. - Zwyczaje polskich konsumentów zbliżają się do standardów w krajach zachodnich, gdzie klienci chętnie sięgają po produkty oferty bożonarodzeniowej tuż po ich ukazaniu się na półkach sklepowych. Szeroki asortyment umożliwia dokonanie przemyślanego wyboru, a odpowiednio wczesny termin promocji umożliwia rozłożenie kosztów zakupów w czasie.

Konkurencja przynajmniej na razie nie zamierza iść w ślady Lidla...

- Realizujemy swój plan marketingowy rozpisany na cały rok - mówi Agnieszka Łukiewicz-Stachera, rzecznik Reala. - Ekspozycja towarów świątecznych pojawi się u nas w połowie listopada, im bliżej świąt, tym więcej towarów się w niej znajdzie. Chcemy umożliwić klientom rozłożenie bożonarodzeniowych zakupów na dwa miesiące, by mogli spokojnie przygotować się do świąt.

Według dr Pawła Kowalskiego z katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego, oferta Lidla świadczy o tym, że sieci starają się nie tylko wyprzedzić konkurencję, ale i testują rynek.

- Firma, która pierwsza wprowadzi tego typu ofertę, ma szansę najmocniej zaistnieć w świadomości konsumentów i budować swoją przewagę - zaznacza dr Kowalski. - Poza tym w ten sposób można sprawdzić, czy tak wczesne wprowadzenie oferty przełoży się na sprzedaż. Dla firm to też jest ważna informacja.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki