Wakacyjne remonty w Łodzi. Którędy jechać, aby jak najkrócej...

    Wakacyjne remonty w Łodzi. Którędy jechać, aby jak najkrócej stać w korku?

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Wakacyjne remonty w Łodzi. Którędy jechać, aby jak najkrócej stać w korku?

    ©Maciej Stanik

    Jednoczesne zamknięcie dróg w centrum Łodzi jest związane z czterema różnymi inwestycjami: budową Nowego Centrum Łodzi wraz z dworcem Łódź Fabryczna, kompleksową przebudową ulicy Piotrkowskiej, remontem ulicy Kopernika i zmianami instalacji ciepłowniczych przez Dalkię na ul. Żeromskiego. Jak ominąć centrum?
    Wakacyjne remonty w Łodzi. Którędy jechać, aby jak najkrócej stać w korku?

    ©Maciej Stanik

    Zarząd Dróg i Transportu nie przygotował objazdów. Ominięcie remontowanych dróg pozostawił pomysłowości kierowców. Taksówkarze już się głowią, którędy jechać, aby jak najszybciej dotrzeć do celu. Mariusz Bedyniak, szef Tele Taxi 6400 400, proponuje jeździć... rowerem. W piątek postanowił pojechać do pracy jednośladem. W poniedziałek też chce wsiąść na rower, bo przejazd przez Łódź może być niemożliwy. Przeszkodzić może mu tylko deszcz.


    - To będzie horror, a przecież przed zamknięciem ulic w centrum było ciężko przejechać przez miasto - mówi Mariusz Bedyniak. - Będą wielkie korki, każdy ucierpi. Taksówki utkną w korkach i mogą nie dojechać na czas do klientów, a klienci zapłacą więcej za kurs, bo staną w korkach.

    Mariusz Bedyniak proponuje kierowcom omijać centrum i poruszać się głównymi, szerokimi arteriami. Jego zdaniem oś północ - południe najlepiej pokonać al. Włókniarzy i Jana Pawła II, zaś wschód - zachód Rokicińską, Piłsudskiego, Maratońską.

    - Nawet jak te główne trasy zostaną zakorkowane, to zawsze można z nich odbić w boczne ulice i tam szukać przejazdu - proponuje Mariusz Bedyniak, który był w piątek zaskoczony faktem, że mniej zakorkowany był ciąg ulic Strykowska, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, niż Piłsudskiego przy "skrzyżowaniu marszałków".

    ZOBACZ: Mapa za zmianami organizacji ruchu w centrum Łodzi w czasie wakacji

    Od poniedziałku kierowcy zaczną testować, którędy pojechać. Prawdopodobnie, jeśli znajdą dogodną trasę, to po kilku dniach i ona się zakorkuje, bo każdy zdecyduje się z niej skorzystać. W efekcie wybranie najlepszego wariantu przejazdu przez centrum Łodzi staje się niemożliwe.

    Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu przekonuje, że wszystkie remonty są skoordynowane. Gdyby zostały rozłożone w czasie i robione etapami, to i tak byłyby korki. Może mniejsze, ale utrudnienia trwałyby dłużej i były o wiele bardziej uciążliwe.

    Aby łodzianie przyzwyczajali się do zmian w organizacji ruchu ustawiono specjalne znaki. Białe plansze informują, od kiedy będzie zamknięty dany odcinek ulicy. Na żółtym tle pojawią się informacje, ile czasu pozostało do końca inwestycji. Ma to pomóc kierowcom w planowaniu podróży do pracy, uczelni lub szkoły.

    Władze Łodzi chcą niebawem dotrzeć do mieszkańców z informacjami o utrudnieniach w ruchu. Do skrzynek pocztowych trafią specjalne gazetki, w których znajdą się informacje o drogach zamkniętych dla ruchu i zmianach w komunikacji miejskiej. Informatory dotrą do 325 tysięcy gospodarstw domowych. Niestety, w urzędowych gazetkach również nie ma pomysłów na objazdy remontowanych ulic.

    Urzędnicy proponują, aby na czas drogowej rewolucji przesiąść się z samochodów w komunikację miejską. Dzięki temu na ulicach Łodzi może być mniej pojazdów, co oznacza mniejsze korki i większa szansa sprawnego przejechania przez miasto. Kłopot jednak w tym, że łodzianie będą zagubieni gigantycznymi zmianami tras autobusów i tramwajów. Każdy przywykł, że linia 12 łączy Retkinię z osiedlem studenckim przy Lumumby. Od poniedziałku tramwaje pojadą z Retkini na... Chojny.

    Linia 15 łączyła obydwa osiedla studenckie i kończyła trasę na Kurczakach. Po zmianie pojedzie z Telefonicznej tylko na Koziny. Podobnie z linią 5, która wiodła przez całe miasto z Żabieńca na Kurczaki. Od 1 lipca dojedzie z Żabieńca tylko na Doły. Dwie dodatkowe linie zastępcze nie usprawnią komunikacji miejskie. A już na pewno nie zastąpią linii, które łączyły odległe części miasta, ale zostaną skrócone. Co więcej, zupełnie znikną linie tramwajowe 1 i 7.
    1 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (8)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    gdzie te arterie

    jeremi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 6

    Radzicie poruszać się szerokimi arteriami ale gdzie one są bo chyba najbliższe to w Berlinie .

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Padają serwery MPK

    Basia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 9

    Chyba serwery MPK nie wytrzmały naporu zdesperowanych pasażerów - stronka pada co chwilę, prawie że nie można sprawdzić rozkładu. Całe szczeście, że mam go w fonie, bo inaczej nawet nie...rozwiń całość

    Chyba serwery MPK nie wytrzmały naporu zdesperowanych pasażerów - stronka pada co chwilę, prawie że nie można sprawdzić rozkładu. Całe szczeście, że mam go w fonie, bo inaczej nawet nie wiedziałabym jak wyjść na autobus, którym i tak pojadę dwa razy dłużej niż wcześniej...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Normalnie wsiąść do tramwaju bylejakiego

    izabeli (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 17

    Jak się po tych remontach da normalnie wsiąść do tramwaju na zadaszonym przystanku, to mogę poczekać...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ograniczone

    SD (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 20

    Nikt nawet nie pomyślał, że ze Śląskiej zabrano 5 z 9 kursów zamiast średnio tramwaje jeździły co 6,5 minuty to teraz będzie 15 minut. ŁTR okrojony, WZ też czyli ogólnie lipa

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trzeba zamówić taxi i kurs na Lublinek. Tam co prewda wielkiego wyboru kierunków już nie ma

    amen (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 45 / 16

    ale potem może być już tylko lepiej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kto to pisał?

    Podpis. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 43 / 11

    Dawno nie czytałem tak nielogicznego artykułu, głupio wyciaganych wnioskow... bzdura bzdurą pogania plus wodolejstwo!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 38 / 39

    Co dadza pomysly na objazdy?Jakby kazdy otrzymał taka gazetke i wszyscy ten sam objazd to chyba troche ten objazd byłby zakorkowany... Mieszkancy sami najlepiej wiedza jak objechac i znaja wiele...rozwiń całość

    Co dadza pomysly na objazdy?Jakby kazdy otrzymał taka gazetke i wszyscy ten sam objazd to chyba troche ten objazd byłby zakorkowany... Mieszkancy sami najlepiej wiedza jak objechac i znaja wiele skrotow i podawanie objazdow jest ebz sensu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    NIE DLA LIKWIDACJI KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W CENTRUM

    Betty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 34 / 53

    https://www.facebook.com/stopkasowaniukursow

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo