Wąskie przystanki na Warszawskiej zostaną poszerzone. Pasażerowie nie będą musieli wciągać brzucha

Agnieszka MagnuszewskaZaktualizowano 
Przystanki tylko dla łodzian o wątłej budowie oddano do użytku w ubiegły piątek
Przystanki tylko dla łodzian o wątłej budowie oddano do użytku w ubiegły piątek Grzegorz Gałasiński
Drogowcy poszerzą minimalistyczne przystanki na Warszawskiej, na których pasażerowie musieli wciągać brzuch, by się minąć.

W piątek (7 listopada) ma się rozpocząć poszerzanie przystanków tramwajowych na ul. Warszawskiej w Łodzi. Po remoncie okazało się, że przystanki mają 85 cm szerokości. Ale jeśli pasażer chce się zastosować do zasad bezpieczeństwa i stanąć przed białą linią, to do dyspozycji pozostaje mu tylko 60 cm.

CZYTAJ: Pasażerze! Wciągnij brzuch, gdy stoisz na przystanku przy Warszawskiej w Łodzi

Przystanki tylko dla łodzian o wątłej budowie oddano do użytku w ubiegły piątek. Łódzcy radni z komisji drogowej dopytywali w czwartek Zarząd Dróg i Transportu, dlaczego chce poprawić nowe przystanki po tygodniu, a nie poszerzył ich od razu.

- Wykonywaliśmy tylko remont, który zakładał odtworzenie dotychczasowych peronów. Ich poszerzenie wymaga wykonania projektu - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT i tłumaczy, że... W pierwotnej wersji perony przystankowe miały szerokość 2 m, ale ze względu na zły stan, ich część się obniżyła i "ukryła" pod torowiskiem. ZDiT odtworzył tylko tę część, która pozostała na poziomie torowiska i ją podwyższył.

- Dysponujemy już projektem poszerzenia przystanków, więc możemy rozpocząć te prace w piątek. Krawężnik zostanie przesunięty na obecną jezdnię. W związku z tym ul. Warszawska będzie zwężona do dwóch pasów po 3 m - zapowiada Mikołajec.

Sebastian Tylman, radny z klubu Łódź 2020, dopytywał dyrektor ZDiT czy oznacza to usunięcie nowego asfaltu, który na Warszawskiej został położony latem. - Trzeba będzie wyciąć część asfaltu, ale podbudowa jezdni nie zostanie zniszczona - zapewnia Mikołajec. - Prace nie zwiększą wartości dotychczasowego kontraktu, bo wykonawca nie policzy nam za prace rozbiórkowe. - Trudno mi w to uwierzyć, zarówno na projekt, jak i na dodatkowe materiały trzeba będzie znaleźć pieniądze - kwituje Tylman.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 37

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Q
QbaQ

Ręcę opadają. Prezydentem powinien być ktoś niezależny od układów, znający sie na budownictwie. No nie można przepuszczać takich fuszerek. Moim zdaniem tylko Piotr Biliński może być dobry koordynatorem takich robót. Jemu nikt ciemnoty nie wciśnie, że inaczej się nie dało.

D
Daq

Zdanowska, weź się do roboty i rozgoń to towarzycho. Czy ty nie widzisz co się dzieje? Trzymasz tam samych, powtarzam, samych niekompetentnych idiotów. Jak można dopuścić aby przy jednej inwestycji wyszło tyle idiotyzmów. Przecież ktoś odpowiada za projekt tych przystanków. Kto? Teraz idioci z ZDiT mówią, że będą zwężać jednię - to najgłupsze rozwiązanie tego problemu. Dlaczego niby mają niszczyć nową jezdnię? Nie lepiej przesunąć same barierki na skraj przystanku? A jeśli się nie da to może nieco przesunąć tory, wszak jest dużo miejsca. Można je spokojnie przesunąć przy przystankach na zachód zamiast wprowadzać niebezpieczne zwężenia drogi.
Ludzie, opamiętajcie się, najpierw zaprojektowaliście bubla a teraz kolejnym bublem będziecie naprawiać tego pierwszego !!!!!
Od razu podpowiadam: przeprojektujcie też idiotycznie zaprojektowany wlot ulicy Warszawskiej w Łagiewnicką, zlikwidujcie niepotrzebne światła przy Gibalskiego, wydłużcie pas do lewoskrętu na Julianowskiej przed Łagiewnicką, ustawcie zakaz zatrzymywani się na Marysińskiej od Astrów do Inflanckiej.... To na początek....
Zastanawia mnie jaki idiota projektuje i jaki idiota akceptuje takie debilizmy w ZDiT? Czy tam nie ma ani jednego wykształconego pracownika??
Hanka, zastanawiałem się czy na ciebie nie głosować ale ponieważ chronisz tę bandę nierobów, nie dam ci drugiej szansy!

I
Icek kosmita

@sa
Barierek tam nie było nigdy bo się nie mieściły, nawet teoretycznie nie mogły być przy samym krawężniku bo obowiązuje skrajnia jezdni - do 50 cm od krawężnika nic nie może zostać zainstalowane (wybudowane)

g
gość

I tak wyrzuca się pieniądze......należałoby ukarać projektodawce i odbiorcę,straty powinni pokryć z własnej kieszeni.

p
pasażer

I tak wyrzuca się pieniądze......należałoby ukarać projektodawce i odbiorcę,straty powinni pokryć z własnej kieszeni.

p
pasażer

I tak wyrzuca się pieniądze......należałoby ukarać projektodawce i odbiorcę,straty powinni pokryć z własnej kieszeni.

K
KiX

Że też te wszystkie Monty Phytony z łódzkiego ZDiT-u jeszcze na to nie wpadły ?!...

...

To nie jest linia zabezpieczająca, tylko prowadząca niewidomych.

Ł
Łodzianin

Może chodzi o remont ulicy Strusiej?

"Poszłem na ul. Wróbla, potem na Karpia, a wkońcó na Strusia."

!!!

Ta przerwa nazywa się skrajnia, jest wymagana przepisami i po prostu potrzebna.
Oczywiście to jeszcze nie powód, żeby odwalać taką kichę.

k
kr

bo kocha i ją kochają.

d
devi

Już w 5.11 Urszula Niziołek Janiak pisała na fejsie, że po jej poniedziałkowej interwencji przystanki będą poszerzone.

c
czytelnik

Jak przeczytałem poprzedni artykuł o przystanku, to myślałem, że chodzi o jeden przystanek i jakoś chciałem zrozumieć sytuację. Ale jak czytam, że tych przystanków jest kilka, to nie jest już do śmiechu i nad ludźmi z ZDiT należy się poważnie zastanowić. A jak dzisiaj przeczytałem wyjaśnienia tej pani, to już całkiem nie wiem co o nich myśleć.
1. Przecież projekt przebudowy ulicy i peronów musiał być i ktoś go zatwierdzał. Bez projektu nie wolno wykonywać nawet przebudowy drogi. Oprócz projektu drogowego powinien być też projekt organizacji ruchu. To co ta pani mówi, że robią bez projektu.
2. Tam widzę też inną sprawę, ale podpowiadać nie będę - niech myślą.
3. Szerokość pasa ruchu na ulicy Warszawskiej (klasy zbiorczej) powinna być min. 3,25 m, a zatem 3,0m to za mało. Najbardziej niebezpieczne są lokalne zawężenia jezdni.
4. Jak przy przystankach zawęzi się jezdnię, to musi dojść nowe oznakowanie poziome i pionowe.
5. A w ogóle co to za techniczny słownik, że perony ukryły się pod torowiskiem - chyba same tam weszły.
6. Ach ten pośpiech przed wyborami. Szkoda tylko wykonawcy.

c
chu.nia z patatajnią

Inflancka nowa ścieżka rowerowa falująca , północna nitka drogi powoduje że auto wpada w wibracje .Zmasakrowane ulice ± studzienki w których można się schować ,Aleksandrowska , Pomorska , Julianowska , Janosika ,Kopcińskiego , Rydza Śmigłego , Piłsudskiego , Franciszkańska, Wojska Polskiego , Północna. ZDiT weźcie się za robotę nie tylko pod publikę pod wybory , ale zróbcie coś dla ludzi . Jak nie ogarniacie tematu to poddajcie się do dymisji , niech przyjdą inni co zrobią coś dobrego dla miastai mieszkańców.

d
destrukcja

Od razu nie mogli tego zrobić dobrze ? tylko jak ludzie im coś wytkną to na odczepne coś poprawią. Poziom fachowości w ZDiT jest na etapie przedszkola.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3