Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wciąż w świetnej formie

Redakcja
Już prawie dwa lata temu debiutowała astra czwartej generacji. Najpierw był to pięciodrzwiowy hatchback. Obecnie w salonach sprzedaży jest już także kombi. Wkrótce rozpocznie się sprzedaż sportowej wersji GTC. Całkowicie nowa astra IV został zaprojektowana, by cieszyć sportowym wyglądem i komfortem jazdy. Skonstruowano ją z wykorzystaniem innowacyjnej technologii i wyposażono w ekonomiczne silniki.

Osadzona w tradycji pojazdów kompaktowych Opla sięgającej roku 1936 i pierwszego kadetta, astra od trzech pokoleń pozostaje niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się w Europie modeli klasy kompakt - segmentu, który stanowi prawie jedną trzecią całego rynku motoryzacyjnego.

Silna, zbliżona do coupe sylwetka i eleganckie szczegóły nadają nowej astrze bardzo interesujący wygląd. Eleganckie proporcje zapewniają mocna, opadająca nisko do przodu sylwetka o silnie nachylonej przedniej szybie i opadająca w tylnej części linia dachu, sprawiające, że tradycyjna forma hatchbacka staje się niezwykle przyjemna dla oka.

Wnętrze stanowi odbicie form nadwozia: płynące linie, eleganckie kształty i jakość wykonania stanowią o języku stylistyki Opla. Charakterystyczny element to zakrzywiony panel przyrządów wspinający się w stronę listew drzwiowych. Efekt to ciepłe, przytulne dla pasażerów otoczenie, dodatkowo intensyfikowany nocą dzięki rozproszonemu czerwonemu światłu podświetlającemu podstawę konsoli centralnej i panele przednich drzwi.

Opla astrę IV można wybrać z jednym spośród aż ośmiu silników o mocy od 95 KM do 180 KM. Cztery jednostki wysokoprężne, które napędzają prawie połowę nowych egzemplarzy astry sprzedawanych w Europie, osiągają od 95 KM do 160 KM mocy. Z kolei zestaw silników benzynowych obejmuje jednostki o pojemności 1,4 i 1,6 l, zapewniające moc od 100 do 180 KM.

Kontynuując oplowską strategię "downsizingu", konstruktorzy zastąpili 1,8-litrowy silnik o 140 KM stosowany w poprzedniej generacji nowym silnikiem 1.4 turbo o podobnej mocy, zużywającym jednak jedynie 5,9 l/100km i emitującym CO2 na poziomie o blisko 18 procent mniejszym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki