Wiadukt na Niciarnianej, trasa Karskiego - nowe korytarze komunikacyjne w Łodzi [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Wiadukt w ciągu ulicy Niciarnianej
Wiadukt w ciągu ulicy Niciarnianej fot. UMŁ
Korytarze zarezerwowane pod nowe drogi zaprezentowały władze Łodzi oraz Zarządu Dróg i Transportu. To na razie tylko plany, ostateczne decyzje zostaną podjęte dopiero po konsultacjach z łodzianami, które zaplanowane są na wiosnę.

Studium będzie prezentowane w czterech odsłonach. W czwartek pokazano tylko korytarze transportowe. Następne dotyczyć będą programów zmniejszania ruchu w Śródmieściu, strategii rowerowej i transportu publicznego.

Okazało się, że zupełnie inaczej zaplanowano przebieg obwodnicy Nowosolnej, której budowa miała być powiązana z modernizacją ul. Brzezińskiej. Przeciwko temu projektowi protestowali mieszkańcy osiedli Sikawa i Buda.

- Zdecydowaliśmy się skierować ruch z autostrady A1 na południe miasta przez fragment Pomorskiej, stację Łódź Widzew oraz Puszkina - tłumaczy Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi. - Ta droga wpłynie na zmniejszenie ruchu na Brzezińskiej i nie można jej traktować jako alternatywy dla Niciarnianej.

Na Niciarnianej problemem jest budowa estakady nad torami kolejowymi. Mieszkańcy bloków obawiają się, że powstanie ona na wysokości ich okien.

- Maksymalna wysokość estakady przy budynku to 2,66 m. Dotyczy to jednak tylko jednej klatki w bloku - mówi Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT.

- Dlatego jesteśmy gotowi zaproponować mieszkania zamienne lokatorom, którym estakada będzie przeszkadzać - dodaje Stępień. - Potrzebujemy lokali dla osób wykwaterowywanych z remontowanych kamienic.

Gdyby wiaduktu nie wybudowano, trzeba byłoby robić strzeżone przejazdy kolejowe przy Niciarnianej i Widzewskiej. Jednak zamykane byłyby one 90 razy na dzień (po 5 minut). Można byłoby jeszcze wybudować estakadę na Widzewskiej, ale z niej można skręcać tylko w prawo w Piłsudskiego. Ostatnia alternatywa dla wiaduktu na Niciarnianej to budowa nowego odcinka Konstytucyjnej.

- Jednak zanim by on powstał, to przez 3-5 lat trzeba byłoby stać w korkach przed strzeżonymi przejazdami - twierdzi wiceprezydent Stępień.

Oczywiście nawet gdyby powstał wiadukt, to miasto nie chce rezygnować z rozbudowy Konstytucyjnej. Na południe od Przybyszewskiego byłaby to niewielka ulica po jednym pasie w każdą stronę. Ale już od Przybyszewskiego do Inflanckiej miałaby ona dwie jezdnie po dwa pasy.

ZOBACZ DOKŁADNĄ MAPĘ PROPONOWANYCH ROZWIĄZAŃ DROGOWYCH: ŁÓDŹ - SYSTEM TRANSPORTOWY

Zaplanowano też drogi dojazdowe do S14. Początkowo ruch z niej mają wyprowadzać Szczecińska i Aleksandrowska, ale gdy zaczną się na nich tworzyć zbyt duże zatory, trzeba będzie pomyśleć o budowie trasy Wojska Polskiego. Kończyłaby się na trasie Karskiego, prowadzącej z Bałut do Śródmieścia. Jej budowa ma nastąpić znacznie wcześniej niż trasy Wojska Polskiego. Nawet na węźle Teofilów na S14 ma powstać zjazd na trasę Karskiego. Już w tym roku do jej wymiarów poszerzana będzie Łąkowa. Trasa Karskiego ma mieć dwie jezdnie dwupasmowe albo jedną czteropasmową (po dwa pasy w każdą stronę).

Na Nowokonstytucyjną, trasę Karskiego i obwodnicę Nowosolnej miasto chce pozyskać pieniądze z UE. Jeśli się uda, to budowa tych dróg powinna zakończyć się w latach 2022-2023.

Wideo

Komentarze 71

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
A straż pożarna ?
Żeby pózniej nie było ze ciężarówki sie nie mieszczą bo nie chodzi o budowanie za niskich tuneli tylko o egzekwowanie prawa ruchu drogowego! I pytanie co z Widzewska? Będzie przejazd?
L
LDZ
czemu przy takich środkach i technice jaką mamy to ma trwać wszystko około 7lat :( normalnie w normalnym kraju trwało by to nie wiecej jak do 2lat :(
d
dupchalec
...i wyprowadź się na wiochę. Precz!
J
Jeremi Wodzicki
człowieku przy tych debilach komunikacyjnych będziesz jeździł w korkach do końca swego życia a nawet - dłużej bo wnuk SKRZYDLEWSKIEGO nie będzie mógł dowieźc twoje ciało na widzew do cmyntorza ! nigdzie nie trwoni się tak debilnie środków finansowych jak wŁodzi gdzie projektuje się cztery razy coś co nigdy nawet po wybudowaniu się nie wykorzystuje -wiadukt pomorska ! - masz jeden z przykładów II ulice dawniej wojewódzkie teraz powiatowe moge wysłac ci projekty - skany PROJEKTANCI BRALI POŁOWE KASY POTRZEBNEJ DO BUDOWY ZA COŚ CO NIGDY NIE POWSTAŁO - A JAK POWSTAŁ MOST NAD POMORSKA - JEST NIE POTRZEBNY!
J
Jeremi Wodzicki
Przecież lepiej tego ruchu do miasta nie wpuszczać, czyli zbudować A1, którą całe mnóstwo pojazdów pojedzie i Łódź ominie. Brak tirów na Kopcińskiego to luksus przejazdu tą drogą i wtedy poszerzanie innych ulic łódzkich już nie będzie takie potrzebne. Zresztą ludności ubywa i nasycenie pojazdami sie stabilizuje.
K
Kris
Poszerzyć Brzezinską!!!
k
kgb
Łączenie dwóch zjadów w jedną drogę jest absurdem. W tym wariancie mamy połączone zjazdy Nowosolna i Rokicińska.

Tylko Brzezińska jest właściwym miejscem na obwodnicę Nowosolnej.
k
kgb
Protestujemy przeciwko robieniu Pomorskiej
1) Konstytucujną
2)obwodnicą Nowosolnej
3) Łącznikiem S14

iddzie się leczyć i precz od naszych domów
M
Miasto to nie tylko drogi
A może jednak przez hałas i smród spalin, przez brak zielonych miejsc do odpoczynku? Współczesne duże, zachodnie miasta stają się przyjazne dla mieszkańców - cichsze, bardziej zielone. A Łódź to nie tylko Bałuty, Radogoszcz i EC1. Reszta miasta wygląda powoli jak upadłe Detroit.
k
k
Przecież lepiej tego ruchu do miasta nie wpuszczać, czyli zbudować A1, którą całe mnóstwo pojazdów pojedzie i Łódź ominie. Brak tirów na Kopcińskiego to luksus przejazdu tą drogą i wtedy poszerzanie innych ulic łódzkich już nie będzie takie potrzebne. Zresztą ludności ubywa i nasycenie pojazdami sie stabilizuje.
M
Mieszkający na Pomorskiej
Czy nikt nie zauważył, że na ulicy Pomorskiej (od Lumumby na wschód w kierunku planowanej A1) już od dziesięcioleci stoją podwójne wiadukty i jest mnóstwo miejsca do przekształcenia Pomorskiej w szeroką, dwupasmową drogę dojazdową do węzła A1? Można by wtedy, pięknie poszerzyć Pomorską na odcinku A1 - Konstytucyjna, następnie wyprowadzić ruch poszerzoną i wydłużoną Konstytucyjną.
j
ja
jestem z Łodzi i popieram budowę bo nie chcę stać w korkach :)
j
ja wariwtka
lecę po pieniądze
M
Marika
Nie pozwolimy zniszczyć tak cudownego i klimatycznego miejsca!! JEDYNEGO TAKIEGO w całym mieście, jedyna pozostałość po niesamowitej Puszczy Łódzkiej!!!
m
mm
Lodowa to jedna wielka kpina, jedzie się nią jak po schodach. Ciekawe kiedy jakiś "gieniuś" wpadnie na to, aby ją wyremontować??
Dodaj ogłoszenie