Widzę Łódź: Są korki, bo są Auta. No taki mamy klimat FELIETON

Dariusz Pawłowski
Dariusz Pawłowski
Polska Press
Korki na ulicach Łodzi tworzą się dlatego, że w naszym mieście jest za dużo samochodów. To najnowsza teoria dotycząca dramatycznej sytuacji komunikacyjnej w naszym mieście właśnie, podchwycona między innymi przez lokalne władze.

Okazało się, że według statystyk Wydziału Obywatelskiego i Komunikacji, w Łodzi jest zarejestrowanych ponad 550 tysięcy aut. Przy zmniejszającej się liczbie mieszkańców naszego miasta oznacza to, że wkrótce prawie każdy - i to niezależnie od wieku - będzie miał swój własny samochód wożący tylko kierowcę, bo w niemal każdej rodzinie już co najmniej jedno auto jest (uwzględniając, iż w popularnej narracji od takiego „przeżytku”, jak rodzina, mamy odchodzić). Ba, są szacunki głoszące, że do tej liczby należy dodać nawet 200 tysięcy samochodów, którymi każdego dnia przyjeżdżają do Łodzi biznesmeni w interesach, chorzy do lekarza specjalisty, turyści, samochody firmowe, służbowe, w leasingu, na często spotykanych tablicach rejestracyjnych z innych miast, a także obsługujące łódzkie inwestycje ciężki sprzęt, betoniarki, wywrotki itp., które także jeżdżą po miejskich ulicach.

To dobra droga do tego, by dla wygody mieszkańców i odkorkowania miasta ograniczyć liczbę samochodów do urzędniczych, gościnnych i budowlanych. Bo przecież w kwestii korków nie mają żadnego znaczenia marnie koordynowana, a konieczna, przebudowa miasta, ciągnące się miesiącami prace drogowe, które przy odpowiedniej organizacji i dbałości można by przeprowadzić kilka razy szybciej, czy chyba już na zawsze fatalnie działająca komunikacja miejska, która w dyskomforcie zabiera godziny życia i w najmniejszym stopniu nie zachęca do przesiadania się do niej z samochodów.

Można jeszcze do tego dodać, że polscy, w tym łódzcy, kierowcy jeżdżą, jak... jeżdżą, ale to temat na wielodniowe, niczego nie zmieniające rozważania. Trzeba pamiętać, że samochody to nie tylko korki, ale i wpływy do kasy miasta z opłat ponoszonych przez kierowców. Warto też zauważyć, że są kraje, w których auto ma właściwie każdy, kto wkroczył w wiek umożliwiający posiadanie prawa jazdy i jakoś tam sobie z korkowaniem miast radzą. To może zamiast szukać mniej lub bardziej irytujących wyjaśnień, dałoby się wypracować rozwiązania? Po tylu latach zarządzania miastem, chyba już można...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak bezpiecznie jeździć zimą - radzi Miko Marczyk!

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Win Er
Śmieszne tłumaczenia. A w innych miastach w Polsce nie ma tych aut? Liczba aut się zwiększyła tylko w Łodzi? Tam nie ma tak dużych korków. Ale warszawa ms obwodnicę dookoła i to w mieście a nie poza miastem i z dojazdem do tej obwodnicy takim że się płakać chce
D
Dagmara Dawidowska
Więcej wonferów zróbcie, będzie dsię jeździc jak ta lala... hulajnogą...
P
Paweł Kłos
"wpływy do kasy miasta z opłat ponoszonych przez kierowców" jakie dokładnie? poza wynajmem powierzchni pod parkowanie to nie ma opłat wpływających do miasta. A tonie pokrywa nawet kosztów wybudowania tych miejsc.

"Warto też zauważyć, że są kraje, w których auto ma właściwie każdy, kto wkroczył w wiek umożliwiający posiadanie prawa jazdy i jakoś tam sobie z korkowaniem miast radzą" - gdzie? bo dużo bliższa prawdy jest odpowiedź, że nie radzą sobie ani z korkami, ani z usługami publicznymi
G
Gość
6 listopada, 11:06, Art:

Wystarczy wyeliminować z dróg 15 letni złom i problem zniknie

6 listopada, 17:26, Gość:

A dlaczego? Bo ty tak chcesz?

Bo truje i smrodzi a stan techniczny zagraża bezpieczeństwu na drogach.

G
Gość
6 listopada, 11:06, Art:

Wystarczy wyeliminować z dróg 15 letni złom i problem zniknie

A dlaczego? Bo ty tak chcesz?

G
Gość
6 listopada, 12:46, anty auto władza:

Przez 40 lat nie było w Łodzi żadnej inwestycji drogowej , a przepraszam była jedna Bandurskiego- Trasa Górna , ale jedna na 40 lat to nic przy takim wzroście liczby samochodów ,jedyne co robią to blokady i zwężenia .

Przyjedź kiedyś do Łodzi, to ci pokaże kilkanaście innych miejsc.

A tymczasem nie kłam tak głupio.

a
anty auto władza
Przez 40 lat nie było w Łodzi żadnej inwestycji drogowej , a przepraszam była jedna Bandurskiego- Trasa Górna , ale jedna na 40 lat to nic przy takim wzroście liczby samochodów ,jedyne co robią to blokady i zwężenia .
A
Art
Wystarczy wyeliminować z dróg 15 letni złom i problem zniknie
G
Gość
6 listopada, 9:11, Gość:

1/5 dochodów budżetu tego państwa pochodzi w jakiś sposób od kierowców, o czym wiedzą nawet na Czerskiej (link poniżej).

Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce w roku 1990 wynosiła ok. 5,2 mln, obecnie jest to ponad 24 mln. Tymczasem lewacy i postkomuniści z Łodzi wolą dalej zaklinać rzeczywistość. Na remontowanych, zwężonych odcinkach proponuję umieścić jeszcze promowaną przez Radę Miejską tablicę "Zmieścimy się wszyscy":). Zimą zawieść dwójkę dzieci rowerem do szkoły i przedszkola, a później jechać nim do firmy na przedmieściu:).

W tym mieście konieczna jest wymiana całej postsowieckiej, rozpieszczonej lewicowo-liberalnej hołoty na włodarzy z prawdziwego zdarzenia.

https://wyborcza.biz/biznes/7,156481,10872996,na-co-rzad-wydaje-podatki-od-kierowcow.html

https://dzienniklodzki.pl/lewica-zacheca-do-przesiadki-z-samochodu-na-rower/ar/968451

https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul/tablice-zmiescimy-sie-wszyscy-stanely-przy-skrzyzowaniach-w-lodzi-id19643/2018/4/17/

Bzdura. Po prostu ludzie dobrze zarabiający posiadają również samochody. Ale mają też telewizory, ubrania...

G
Gość
1/5 dochodów budżetu tego państwa pochodzi w jakiś sposób od kierowców, o czym wiedzą nawet na Czerskiej (link poniżej).

Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce w roku 1990 wynosiła ok. 5,2 mln, obecnie jest to ponad 24 mln. Tymczasem lewacy i postkomuniści z Łodzi wolą dalej zaklinać rzeczywistość. Na remontowanych, zwężonych odcinkach proponuję umieścić jeszcze promowaną przez Radę Miejską tablicę "Zmieścimy się wszyscy":). Zimą zawieść dwójkę dzieci rowerem do szkoły i przedszkola, a później jechać nim do firmy na przedmieściu:).

W tym mieście konieczna jest wymiana całej postsowieckiej, rozpieszczonej lewicowo-liberalnej hołoty na włodarzy z prawdziwego zdarzenia.

https://wyborcza.biz/biznes/7,156481,10872996,na-co-rzad-wydaje-podatki-od-kierowcow.html

https://dzienniklodzki.pl/lewica-zacheca-do-przesiadki-z-samochodu-na-rower/ar/968451

https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul/tablice-zmiescimy-sie-wszyscy-stanely-przy-skrzyzowaniach-w-lodzi-id19643/2018/4/17/
D
Dorr Doris
Ostatnie zmiany w komunikacji miejskiej to był strzał w kolano. Nie rozumiem czemu zmieniono coś, co w miarę dobrze działało w atrapę transportu publicznego..
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie