Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Widzew gra dla niepełnosprawnych w akcji #17milionów

Dariusz Kuczmera
Dariusz Kuczmera
Widzew włączył się w Ogólnopolską Kampanię Społeczną #17milionów dotyczącą wsparcia osób dotkniętych mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) - czytamy w informacji prasowej Marcina Olczyka, rzecznika prasowego Widzewa.

Klub z al. Piłsudskiego 138 wielokrotnie wspierał już działania mające na celu poprawę życia osób niepełnosprawnych. Zaprasza też regularnie takich fanów na swój stadion i zachęca do aktywności społeczność niepełnosprawnych, między innymi za sprawą powołania funkcji klubowego asystenta ds. kibiców niepełnosprawnych (DSLO). Widzew stale myśli o tym, by osobom niepełnosprawnym żyło się lepiej. W związku z tym w październiku klub zaangażował się we wsparcie osób dotkniętych mózgowym porażeniem dziecięcym.
MPD fachowo określane jest jako niepostępujące uszkodzenie ośrodka nerwowego, skutkujące trwałymi zaburzeniami rozwoju ruchu i postawy, a także zaburzeniami sensorycznymi, kognitywnymi, percepcyjnymi i komunikacyjnymi, które objawiać może się upośledzeniem połowy lub całego ciała. MPD jest trzecią (pod względem częstotliwości występowania) przyczyną długotrwałej niepełnosprawności w populacji dziecięcej, a dotkniętych nią jest już ponad 17 milionów ludzi, w tym kilkanaście tysięcy w naszym kraju.
6 października obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego. W Polsce partnerem Światowego Dnia MPD jest Fundacja Pomocy Dzieciom "Kolorowy Świat". Widzew nawiązał współpracę z "Kolorowym Światem", stając się aktywnym uczestnikiem koordynowanej przez nią Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej #17milionów. W środę 16 października liczna grupa podopiecznych Fundacji odwiedziła stadion Widzewa. Tego dnia dzieci nie tylko zwiedziły stadion, ale też spotkały się z piłkarzami pierwszej drużyny, pozując przy okazji do wspólnych zdjęć. To jednak nie koniec współpracy.
Finał działań klubu i Fundacji nastąpi 30 października przy okazji meczu 1/16 finału Totolotek Pucharu Polski Widzewa z Legią Warszawa. Obie drużyny wyjdą wówczas przed meczem na boisko w specjalnych koszulkach "Gramy dla dzieci z MPD #17milionów" promujących akcję, do której, oprócz Widzewa, włączyło się też wiele osób ze świata sportu i kultury. Jednym z elementów kampanii jest wyzwanie społeczne "#17milionoów metrów", w ramach którego ludzie dobrej woli planują przebiec w październiku łącznie 17 milionów metrów w geście solidarności z osobami dotkniętymi MPD. W ramach tej inicjatywy Widzew, za pomocą systemu CATAPULT, zliczy ile metrów przebiegli jego piłkarze podczas październikowych meczów i treningów.
- Zależy nam na tym, żeby o MPD dowiedziało się jak najwięcej osób. Staramy się również pozyskiwać środki niezbędne do niesienia pomocy osobom cierpiącym na MPD. Realizujemy szereg działań z tym związanych. Wierzę w moc kibiców, a nasza fundacja pochodzi z Łodzi, dlatego pomyślałam o Widzewie, który znany jest między innymi z tego, że posiada wspaniałych kibiców - przyznała Anna Saletra, koordynator ds. rozwoju i relacji Fundacji "Kolorowy Świat".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trener Wojciech Łobodziński mówi o sytuacji kadrowej Arki Gdynia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki