Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielton wyprodukuje innowacyjne naczepy dla Amazona. 2 mld zł przychodu w 2018 roku

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Sprzedaż Grupy Wielton w ubiegłym roku przekroczyła 18 tys. sztuk naczep, przyczep i zabudów samochodowych
Sprzedaż Grupy Wielton w ubiegłym roku przekroczyła 18 tys. sztuk naczep, przyczep i zabudów samochodowych Zbyszek Rybczyński
Wieluński producent naczep i przyczep nawiązał współpracę z Amazonem. Wielton wyprodukuje dla światowego giganta sprzedaży internetowej naczepy o zwiększonej pojemności. Nie jest to jedyny innowacyjny projekt, nad którym pracują obecnie inżynierowie Grupy Wielton.

Grupa Wielton wyprodukuje dla Amazona 40 pojazdów testowych, które pomieszczą o 40 proc. więcej towaru niż przy standardowym rozwiązaniu. Są to naczepy z osiami dzielonymi, co pozwala na maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Będą służyły do transportu między dużymi magazynami przeładunkowymi (tzw. hubami) amerykańskiego giganta sprzedaży internetowej.

- To ciekawy i perspektywiczny projekt. Jesteśmy w fazie oddawania pierwszych produktów - powiedział podczas konferencji prasowej Mariusz Golec, prezes Wielton S.A.

Nie jest to jedyne innowacyjne przedsięwzięcie, w jakie zaangażował się Wielton. Kolejne polega na stworzeniu zestawu (ciągnika z naczepą) zużywającego o 13 proc. mniej paliwa. Z tego 6 proc. oszczędności ma wygenerować naczepa o zmiennym kształcie, zależnie od wysokości ładunku. Projekt o nazwie Falcon realizuje francuska spółka zależna Wieltonu Fruehauf wspólnie z Renault i Volvo.

Zarówno współpraca z Amazonem, jak i projekt Falcon, to odpowiedź Wielton na zmiany w branży podyktowane coraz bardziej restrykcyjnymi wymogami środowiskowymi. Cele określone przez państwa Unii Europejskiej zakładają, że do roku emisja dwutlenku węgla przez pojazdy ciężarowe zmniejszy się o 30 proc. względem średniej branżowej z 2019 r.

Pojawienie się Amazona na liście nowych klientów Wieltonu za sprawą przejęcia przez wieluńskiego potentata spółki Lawrence David, jednego z liderów rynku brytyjskiego. Do transakcji o wartości 26 milionów funtów doszło we wrześniu 2018 r. Przejęcie firmy z 45-letnią historią istotnie wpłynęło na wielkość sprzedaży Grupy Wielton, która w ubiegłym roku przekroczyła 18 tys. sztuk (z czego aż 13,5 tys. to sprzedaż zagraniczna). To ponad 20 proc. więcej względem roku 2017.

Lawrence David to czwarta zagraniczna spółka przejęta przez Grupę Wielton. Wcześniej kupił lidera rynku francuskiego Fruehauf, włoską Compagnia Italiana Rimorchi i niemieckiego Langendorfa. Całkowite przychody Grupy Wielton w 2018 r. wyniosły 2,07 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 30 proc. rok do roku. Jednocześnie jednak zmniejszyły się zysk netto i rentowność, co ma związek m.in. z zaangażowaniem znaczących środków w projekty inwestycyjne.

Oddano do użytku zautomatyzowaną linię lakierniczą do antykorozyjnego zabezpieczania podwozi i skrzyń metodą KTL. To jedna z szeregu inwestycji już zrealizowanych w wieluńskim mateczniku Wieltonu, a kolejne są w trakcie. Zaawansowane są prace nad budową fabryki pojazdów chłodniczych. Uruchomiono także prace nad nowoczesną technologią gięcia i cięcia blach. Inwestycja uzyskała dofinansowanie ze środków unijnych za pośrednictwem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w kwocie 13 mln zł, a całkowita wartość projekt szacowana jest na 29 mln zł.

Pod koniec 2018 r. spłonęła jedna z trzech wieluńskich lakierni Wieltonu, która zostanie zastąpiona nowym obiektem do zabezpieczenia antykorozyjnego stali i aluminium metodą natryskową. Spółka otrzymała także zgodę Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na realizację inwestycji na jej terenie, której celem jest dalsza rozbudowa mocy produkcyjnych.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki