- Zmiany na ul. Piotrkowskiej to nie tylko wymiana nawierzchni i remont kamienic, lecz także poprawa estetyki, tak aby ulica ta stała się salonem. Stąd apel do najemców, aby zmienili jakość swych witryn - mówiła prezydent Łodzi Hanna Zdanowska na wtorkowej konferencji prasowej.
Towarzyszyła jej miejski konserwator zabytków Kamila Kwiecińska - Trzewikowska, która zaznaczyła, że poprawa wyglądu witryn i reklam jest w interesie najemców lokali, bowiem więcej estetyki na Piotrkowskiej, to więcej gości i klientów. W akcji tej chodzi o to, aby z Piotrkowskiej zniknęły krzykliwe i agresywne szyldy i reklamy, tak aby nie szpeciły i nie zasłaniały zabytkowych, w dużej mierze odnowionych kamienic. Stąd nacisk na stonowane ogłoszenia handlowe, które by współgrały ze stylowymi budynkami i odnowioną nawierzchnią.
- Nie chcemy karać najemców, lecz przekonywać, że Piotrkowska jest naszym wspólnym dobrem i że powinna wyglądać jak najlepiej - podkreśla Marcin Masłowski, rzecznik władz miasta.
W ramach akcji poprawy estetyki Pietryny przeprowadzono wizje lokalne oraz do 148 właścicieli 108 kamienic wysłano powiadomienia o konieczności usunięcia reklam nie mających zgody służb konserwatorskich. Co ciekawe, architekci bezpłatnie przygotowali 10 nowych aranżacji witryn.
Na apel odpowiedziało już 43 właścicieli. Efekt jest taki, że z witryn zniknęły folie reklamowe, a z balkonów usunięto banery i nielegalne reklamy. Ich część wymieniono na nowe. Ponadto pousuwano nalepki z szyb wystawowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?