Wizerunek Łodzi się poprawił, ale pod względem turystyki jest w tyle

Agnieszka Magnuszewska
Julian Tuwim jest ambasadorem Łodzi
Julian Tuwim jest ambasadorem Łodzi Grzegorz Gałasiński
1000 mieszkańców Polski, 500 łodzian, 500 mieszkańców regionu i 150 turystów oceniło wizerunek Łodzi. Jest lepszy niż 5 lat temu.

5 procent Polaków nie potrafi sobie z niczym skojarzyć Łodzi. Wbrew pozorom to pozytywna informacja, bo pięć lat temu było ich aż 28 procent. A z czym Łódź się kojarzy?

Obok postindustrializmu, przemysłu filmowego i ulicy Piotrkowskiej wymieniane są remonty, przebudowy oraz korki uliczne . To wyniki najnowszych badań dotyczących postrzegania marki Łódź, które na zlecenie magistratu przeprowadziła firma Biostat.

Z puli skojarzeń z Łodzią wypadła już piłka nożna, natomiast ponad 70 procent badanych jest zdania, że Łódź jest twórcza i kreatywna. Jednak o ile pięć lat temu jako ambasadora Łodzi postrzegano Davida Lyncha, o tyle teraz uznaje się za niego Juliana Tuwima.

Nie tylko w tym przypadku powraca się do historii, bo ambasadorem łódzkiego przemysłu jest według badanych Izrael Poznański.

Niestety, Łódź wciąż jest postrzegana jako miasto zaniedbane, szczególnie w okolicach zabudowy pofabrycznej. Kolejny minus Łodzi to utrudnienia w ruchu pieszym i samochodowym związane z remontami. Jednak łódzkich drogowców doceniono za to, że nie zamykają ulic znienacka.

Zalety Łodzi za bardzo nie zmieniły się przez pięć lat. Nadal są to: centralne położenie, Manufaktura, Atlas Arena, unikalna architektura czy uczelnie wyższe. W tym roku dołączyły do puli zalet: zrewitalizowana Piotrkowska, adaptacja budynków pofabrycznych i rozwój miasta.

Choć zalet jest więcej, to nadal Łódź wypada blado w porównaniu z innymi wojewódzkimi miastami. Pod względem turystycznym uplasowała się dopiero na szóstym miejscu, bo tylko dla 38,5 procent Polaków jest ona atrakcyjna. Wyprzedził ją Kraków, Gdańsk, Wrocław, Warszawa i Poznań.

Polacy docenili jednak poprawę zaplecza hotelowo-gastronomicznego Łodzi oraz oferty spędzania wolnego czasu. Przez samych łodzian walory turystyczne ich miasta są lepiej oceniane. Aż 45,8 procent z nich postrzega Łódź jako miasto atrakcyjne turystycznie.

Z perspektywy miejsca do życia Łódź nie wypada lepiej. Również uplasowała się na szóstym miejscu za: Wrocławiem, Warszawą, Krakowem, Gdańskiej i Poznaniem. Lepiej jest tylko w przypadku miasta studenckiego. W tym rankingu Łódź zajęła czwarte miejsce. Wyprzedził ją Kraków, Warszawa i Wrocław.

AUTOPROMOCJA:

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aa

ktoś nabrał. dziennikarkę. na plewy . Powiedział. co chciał i tylko tyle ile chciał

a
aa

warto poznać opinie w każdej badanej grupie, a nie jakieś uśrednione wybrane wnioski. skoro zapłacono, to może warto zapoznać się z badaniem dokladniej i przeanalizować metodykę i poszczególne wyniki.

D

A pamięta, jak Dziennik Łódzki krytykował kampanie reklamowe Łodzi, oraz hasło Łódź Kreuje. Po raz kolejny gazeta ta wykazała się niewiedzą i po raz kolejny pokazała, ze ważniejsza jest dla nich wieczna krytyka Łodzi niż profesjonalne podejście to tego co sie dzieje w mieście.

Dodaj ogłoszenie