Wkrótce podpisana zostanie umowa na montaż tarczy TBM do wiercenia tunelu średnicowego w Łodzi

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Jedne z ostatnich odwiertów geologicznych dla potrzeb budowy tunelu średnicowego wykonano u zbiegu Zielonej i Zachodniej, gdzie powstanie podziemna stacja Łódź Śródmieście.
Jedne z ostatnich odwiertów geologicznych dla potrzeb budowy tunelu średnicowego wykonano u zbiegu Zielonej i Zachodniej, gdzie powstanie podziemna stacja Łódź Śródmieście. Grzegorz Gałasiński
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Do Wojewody Łódzkiego trafiaja kolejne wnioski o wydanie decyzji dotyczących tunelu średnicowego. Trafił m.in. wniosek o decyzję w sprawie ustalenia lokalizacji dla komory startowej tarczy TBM, która będzie wiercić tunel.

Do 7 stycznia można składać w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim uwagi dotyczące lokalizacji komory rozgałęźnej pomiędzy ul. Odolanowską i Stolarską. W tym miejscu wkopana zostanie tarcza TBM, czyli maszyna o średnicy kilkunastu metrów i długości blisko 120 metrów, która wwiercać się będzie pod miasto i jednocześnie układać betonowy tunel.

Umowa na montaż maszyny ma być wkrótce podpisana. Produkcja tarczy ma trwać ponad pół roku. Są już dopięte wszystkie szczegóły techniczne dotyczące nowoczesnej tarczy TBM. Pozostały ustalenia prawnicze. Umowa powinna być podpisana na przełomie roku.

Między Stolarską i Odolanowską będzie kończył się jeden tunel dwutorowy, który rozgałęzi się na cztery tunele (na dalszym odcinku betonowe rynny) jednotorowe wyprowadzające ruch w stronę Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca.

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Beyzi
...lecz i tak nie zrozumiesz tego.
t
tti
Nie dość, że nie wiesz kto jest inwestorem, to jeszcze nie znasz podstawowego nazewnictwa.
R
Russel
Na tym właśnie POlega lodzkosc-nic nie chcemy od rzadu mimo ze to jest NIEZBĘDNE dla popchnięcia tego bieda miasta No normalna ścieżkę rozwoju jaka maja wszystkie inne duże miasta wPolsce bo już wiemy ze i tak Lodz będzie potraktowana tak jak za rządów PO czyli nic nie dostanie-czego przykładem było nie tylko nie wybudowanie tego tunelu ale nawet skrzętne omijanie Łodzi przez nowobudowane autostradyA1iA2-które budowane były przeciez obok Łodzi ale z całkowitym jej pominięciem bo nie mozna było do tych autostrad zLodzi normalnie dojechać-jest kompletnym niezrozumieniem jej potrzeb ale i normalnego rządzenia krajem-czyli w miarę równomiernego jego rozwoju a nie wieczne pomijanie np.Lodzi bo..to jestLodz-jakze ważki argument.Lodz ma jedno z najlepszych położeń logistyczno-transportowych wEuropie Środkowej i jezeli tylko będzie miała WRESZCIEodpowiednia infrastrukturę-jak tunel-i zarządzających nią normalnych-a nie takich jak łódzkim lotniskiem którzy celowo nie dopuszczają do jego rozwoju żeby tylko Okęcie i Modlin się kręciły-to to miasto już zawsze będzie totalna dziura pod wawa-czyli tak jakPOsobie to miasto spozycjonowalo..
g
gość2
Pamiętam czasy, gdy Łódź miała połączenie z każdą częścią kraju, mimo że nie było tunelu średnicowego. Za dworzec Fabryczny też płaciło PKP, a połączeń jak na lekarstwo. Mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że po wybudowaniu tunelu wartości miliardów złotych, nowe połączenia pojawią się na krótko. O liczbie pociągów decyduje liczba pasażerów, którzy za podróż zapłacą, a nie wybujałe ambicje. Mamy wspaniałe lotnisko, a tylko kilka lotów w tygodniu. Czemu samoloty nie lądują tam co godzinę? Czemu rozkład jazdy pociągów z Łodzi jest tak ubogi? Może trzeba najpierw przeprowadzić badania jakie będzie natężenie ruchu? Na Fabrycznym też miało być 200 tys. pasażerów na dobę, a ilu jest w rzeczywistości? Była mowa, że trzeba poszerzyć ulicę Targową do 4 pasów bo tak wielkie miało być natężenie ruchu pojazdów. Jeśli PKP nie stworzy rozkładu dla Łodzi, to w wybudowanym tunelu będzie się urządzało podchody, tak jak na płycie lotniska urządza się wyścigi na rolkach lub biegi. Mam wrażenie, że zbyt łatwo wydajemy publiczne pieniądze na kolejne `` fantastyczne projekty ``, a nie na to co miastu jest bardziej potrzebne.
R
Russel
Oczywiscie ze trzeba zagospodarować centrum miasta bo obecnie po dekadzie rządów platformy w tym bieda miescie wyglada jak jeden wielki slams.nie rozumiesz tylko ze właśnie tak wyglada wskutek fatalnych rządów obecnych władz tego miasta-rowniez tak fatalnie zarządzających lotniskiem ze jest puste gdy wszystkie inne się mega rozwijają.i dlatego rowniez Fabryczny jest pusty w wymierającym i pustoszejącym centrumLodzi-bo nie zbudowano tunelu którym pociągi inne niż do wawy mogłyby na ten dworzec wjechać
X
X
Jak mi myła nogi i nasrac tezeba
K
Kierowca
Nie będzie skowytu. Niech zamykają korki będą jeszcze trzy razy takie. Toi ci bez samochodów będą w nich stali co MPK jeżdżą w końcu się wkurwia i wypieprza ta rowerowo zacofana mafię z UML
X
Xman
Pisałeś o tym kiedyś. Podpiszemy umowę. Ty będziesz musiał opłacić podatek, ale 5 i podatek masz w ręku. Zreszta nie tylko piątaka będziesz miec wtedy w reku. To jak ? Byles już na prokuraturze ?
J
J
Hureaa
G
Gość
Zdrowych, wesołych Świąt. Pełnych miłości, szacunku do drugiego Człowieka!
J
Jaroslaw kansciastoporty
Ja Jaroslaw, swiadomy praw i obowiazkow opisnanych powyzej jestem gotowy do dalszego hejtu na opozycje, jak strone chcaca zniszczyc uklad bolszewicko-stolkowy mojego autorstwa. Wzywam pinokia and friends do dalszego szkalowania i osmieszania naszego narodu za granica i szybkiego skretu w strone rosji. Temat koordynuje towarzysz piotrowicz i maciorewicz
P
Przemo
Kolejny wielki krok, na drodze do rozwoju tego miasta. Krok po kroku w strategie wychodzenia z menelstwa. Bogactwo spoleczenstwa rodzi sie przez inwestycje, a nie finansowanie darmozjadow.
...
Wracaj do koryta..
p
pedalot
trzasku pękających elzerowskich dup, na wieść o konieczności zamknięcia na czas budowy skrzyżowania Kościuszki x Zielona. Ale będzie skowyt!
D
Darek
Łódź na pierwszym miejscu zadłużenia ,wiadukty się walą ,przejście zamknięte , a tu nowe rozdania ?
Dodaj ogłoszenie