Władze Łodzi chcą dodatkowych 100 mln zł na trasę W-Z

Agnieszka Magnuszewska
100 mln zł miałyby być przeznaczone na modernizację i rozbudowę trasy W-Z
100 mln zł miałyby być przeznaczone na modernizację i rozbudowę trasy W-Z mat. prasowe
Władze miasta chcą pozyskać z UE dodatkowe 100 mln zł na modernizację i rozbudowę trasy W-Z (Retkinia - Widzew). Magistrat już złożył dodatkowe wnioski. Gdyby się udało koszt inwestycji wzrósłby do 600 mln zł.

- Podczas wizyty w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zachęcono nas by złożyć wnioski o dodatkowe 100 mln zł z Unii Europejskiej. Zadziałaliśmy szybko i już je wysłaliśmy - mówi wiceprezydent Arkadiusz Banaszek.

- W ciągu miesiąca powinna być odpowiedź. Jeśli dostaniemy dodatkowe pieniądze, chcemy wybudować dworzec tramwajowy, który będzie punktem przesiadkowym dla pasażerów Łódzkiego Tramwaju Regionalnego i trasy W-Z - dodaje Banaszek.

Dworzec ma powstać na przeciwko Centralu, między al. Kościuszki a ul. Piotrkowską. Żeby stanowił punkt przesiadkowy trzeba będzie zmienić trasę ŁTR. Zamiast jechać al. Kościuszki do ul. Żwirki, tramwaje skręcałyby z al. Kościuszki w Mickiewicza a następnie w ul. Piotrkowską. Do stworzenia dworca konieczne będzie dobudowanie dwóch dodatkowych torów i rozsunięcie jezdni.

Dodatkowe dofinansowanie z UE nie oznacza jednak zmniejszenia kosztów, które na inwestycję będzie musiało wyłożyć miasto. - W ciągu najbliższych 2-3 lat będziemy musieli wydać na trasę W-Z 230 mln zł - mówi Arkadiusz Banszek. - Liczymy, że MPK będzie mogło stanąć do przetargu na budowę trasy W-Z.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zdg
A) Powstanie faktycznie dobry punkt, kumulujący cały ruch pasażerski. Można by tam wybudować jakieś punkty usługowe coś też

B) Utrze sie nosa cwaniakom, ktorzy kupili działkę na Hiltona a jej go nie wybudowali. Rozumiem, że w ramach wywłaszczenia działeczka wróciłaby za jakieś nędzne grosze do miasta, bo poszerzenie by tego wymagało.

C) Szkoda, odcinka kośziuszki przed sądem, bo tam jest wydzielone torowisko, ale z 2 strony na pietrynie też jest wydzielone torowisko :>
z
zwolennik
Trasa Górna niby potrzebna? KOMU? Dublująca A1 i S14, zbudowana dopiero po oddaniu autostrady, z nieczynnymi przez kolejne lata wiaduktami paraautostrada za miejskie pieniądze. To niby ma być potrzebne?
Na stadiony nas nie stać, to fakt i mam nadzieję że nie powstaną.
Ale reszta? Weź no się kurde zastanów co ty wypisujesz za głupoty. Remont Piotrkowskiej niepotrzebny? Tutaj dopiero ręce opadają jak się czyta takie banialuki.
A inwestycje w komunikację miejską są potrzebne, bo się zraz zakorkujemy. A dworzec to doskonała inwestycja i wielkie udogodnienia dla wszystkich przesiadających się z WZ na ŁTR.
m
mieszkaniec
Nazywaj się i szok, ale się przyzwyczajaj - miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.
Przejścia podziemne są uciążliwe dla ludzi, a niebezpieczeńtwo powodują głównie ci za kierownicami samochodów.
Ojej, będzie trzeba jeździć z przewidzianą prędkością?
s
społecznik
Lucjan, przestań ględzić! Trasa Górna (niepotrzebna i dublująca S14 i A1) będzie kosztować pół miliarda złotych. I kto z niej skorzysta? Co którzy nawet nie płacą podatków w Łodzi - tranzyt.
A tutaj pomysł w ułatwienie transportu zbiorowego w centrum Łodzi. Brawo!

Warto dodać, że ten pomysł lobbowany jest przez łódzkie pozarządówki od kilku lat. Brawo dla IPT.
g
glaca
banszek, ty masz coś z glacą !! pędź na izbę przyjęć, może zdążysz !!
L
Lucjan K.
Tyle dróg jest do utwardzenia, tyle ludzi czeka na podłączenie do kanalizacji za jakieś normalne pieniądze, tyle chodników jest dziurawych i koslawych (vide obok Urzędu Malszałkowskiego w kierunku do ul. Sienkiewicza) a tu ciągle jakies "odjechane" pomysły.
Czy Urząd Miasta ma na etacie jakiegoś niepełnosprawnego umysłowo i to jego sprawka?
Ł
Łapiduch
Kiedyś zlikwidowano tramwaje na Łagiewnickiej, teraz na Radogoszcz jedna trasa jak jest jakaś awaria to Radogoszcz bez tramwajów , jak chcą likwidować tramwaje na Warszawskiej to po co remont torowiska na Łagiewnickiej od Dolnej do Julianowskiej. Takimi działaniami niszczy się transport tramwajowy w mieście, po co komu kolejna dwupasmówka ,czy Warszawska będzie kolejnym bublem jak Rudzka?
c
chodzacy_bol_głowy
No po prostu ręce opadają, pieniądze można wziąć na wszystko, nawet kredyt w banku na inwestycje się dostanie tylko trzeba te inwestycje później spłacić, a co nam serwują władze Łodzi? Przebudowa trasy WZ, Piotrkowskiej i Pl. Wolności, budowa dwóch stadionów i trasy Górnej... Z tych wszystkich inwestycji tylko ta ostatnia ma jakikolwiek sens.... Weźcie się tam w magistracie za podłączanie ludzi do kanalizacji, do remontów dróg takich jak na Włókniarzy, że droga nie rozwali się zaraz po otwarciu, do utwardzania dróg gruntowych i rewitalizacji całych osiedli... Łódź to nie tylko Piotrkowska!!! Weźcie przykład z Manufaktury, jak macie pomysł to go do chole** realizujcie a jak nie to przynajmniej niczego nie ***przcie.
s
szok
Przejście dla pieszych na Al. Mickiewicza?? Widzę, że stawiamy na bezpieczeństwo...
j
ja
ZDOBYTE Z UNII EUROPEJSKIEJ NALEŻY SIĘ POCHWAŁA,SAMI NIE DAMY RADY DLATEGO KAŻDA AKCJA PRZEPROWADZONA POMYŚLNIE BĘDZIE NASZYM WSPÓLNYM SUKCESEM.
a
artysta
Na tym monitorze na rogu ulic (tak ładnie przedstawionym na rysunku), brakuje ogromnego zdjęcia Zdanowskiej. Jest to idealne miejsce i musi się on tam pojawić!
Dodaj ogłoszenie