Pierwszym wspólnym celem jest walka o pieniądze z 1 proc. podatku, które łodzianie będą mogli już po raz kolejny odpisać w przyszłym roku. Pomysłów na pozyskanie funduszy jest kilka.
- Chcemy, żeby ten jeden procent naszych podatków został w Łodzi, dlatego co roku mocno o to walczymy. Fundacja "Krwinka" od 17 lat wspiera i pomaga dzieciom chorym na nowotwory i cieszymy się, że od teraz w tej walce będzie pomagał nam ZWiK - mówi Elżbieta Budny, prezes Fundacji "Krwinka".
Współpraca ZWiK i "Krwinki" nabrała realnych kształtów. Firma WX Media przygotowała bowiem wspólne logo, identyfikację wizualną projektu i hasło przewodnie: "Napędzamy życie w Łodzi".
- Staraliśmy się połączyć ze sobą obie instytucje, dlatego logo jest serce, w którym krwiobieg przeplata się z siecią wodociągową. To symbolizuje ZWiK i "Krwinkę" - tłumaczył podczas konferencji prasowej Rafał Raczyński z firmy WX Media. Zarówno logo, jak i hasło kampanii od stycznia pojawią się na samochodach należących do ZWiK. Zarząd ZWiK zamierza też namawiać swoich pracowników do oddania 1 procenta na "Krwinkę". A jest o co walczyć, 1 proc. podatku od 1140 pracowników to ponad trzy mln zł w budżecie fundacji.
- Na takie pieniądze do tej pory nie mogliśmy liczyć. Niestety, większość łodzian nadal przekazuje 1 proc. podatku fundacjom ogólnopolskim. W tym roku z 1 proc. uzyskaliśmy prawie 900 tys. zł. Większość kwoty została przeznaczona na leki, terapie i pomoc socjalną dla dzieci chorych na białaczkę - mówi Elżbieta Budny.
Władze ZWiK odwiedziły wczoraj podopiecznych fundacji na oddziałach onkologicznych w szpitalu im. Konopnickiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?