- Nie rozumiem dlaczego aż siedem dni mam czekać na zwrot moich pieniędzy, które utknęły w uszkodzonym wpłatomacie - irytuje się pani Dorota, właścicielka jednego z kiosków w Łodzi. - Muszę zapłacić rachunki, nie mogę tyle dni czekać na rozpatrzenie reklamacji. Przecież wystarczy otworzyć urządzenie i przeliczyć pieniądze. Dlaczego to trwa tak długo, a ja mam cierpieć z nie swojej winy?
Pani Dorota posiada konto w MultiBanku, na które regularnie wpłaca utarg ze sprzedaży w kiosku. Pieniądze wykorzystuje m.in. na zapłatę rachunków. Ponieważ wczoraj nie mogła sama pójść do banku, o wpłacenie pieniędzy poprosiła swojego syna.
- Dałam mu 3.100 zł, syn poszedł z pieniędzmi w czwartek rano do oddziału MultiBanku przy ul. Piotrkowskiej 250 - mówi pani Dorota. - Maszyna przyjęła pieniądze i w tym momencie się zepsuła. Na ekranie pojawił się komunikat: awaria modułu kasowego, transakcja do wyjaśnienia. Zadzwoniłam na infolinię banku, od konsultantki usłyszałam, że w ciągu siedmiu dni pieniądze znajdą się na moim koncie. Uznałam, że to za długo, a wówczas pani powiedziała mi, że zgodnie z prawem mają na to 30 dni i powinnam się cieszyć, że pieniądze odzyskam już po tygodniu.
Łodzianka jest dodatkowo zirytowana tym, że w tym roku już czwarty raz doszło do uszkodzenia wpłatomatu akurat w momencie, gdy ona lub jej syn wpłacali pieniądze. Stało się to w różnych oddziałach MultiBanku na terenie Łodzi. Za każdym razem musiała kilka dni czekać, aż pieniądze znajdą się na jej koncie. Kobieta podkreśla, że nie ma pretensji o to, że maszyna się zepsuła, uważa tylko, że reklamacje powinny być rozpatrywane tego samego dnia.
Przedstawiciele MultiBanku tłumaczą, że jest to niemożliwe.
- Nie obsługujemy wpłatomatów, które znajdują się w naszych oddziałach, zajmują się tym pracownicy firm zewnętrznych - mówi Mateusz Żelechowski, rzecznik instytucji. - Pieniądze trafiają następnie do sortowni, gdzie są liczone. Zajmuje to kilka dni, staramy się, aby nie trwało to dłużej niż tydzień. Zwykle reklamacja jest rozpatrywana szybciej, ale kilka dni musi upłynąć, aż pieniądze będą dostępne.
Klientce MultiBanku trudno to zrozumieć. Standardowo od momentu wpłaty pieniądze są dostępne na koncie w ciągu godziny, choć przeważnie można z nich korzystać już po kilkunastu minutach. Pani Dorota ma nadzieję, że tym razem rozpatrzenie reklamacji pracownikom banku zajmie mniej niż siedem dni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?