reklama

Wprowadzenie odpłatności za reklamówki jednorazowe doprowadziło do zmiany naszych przyzwyczajeń

Maciej Badowski AIP
6 na 10 polskich konsumentów uważa, że pobieranie opłaty za reklamówki jest uzasadnione.
6 na 10 polskich konsumentów uważa, że pobieranie opłaty za reklamówki jest uzasadnione. 123RF
Ponad połowa z nas twierdzi, iż płatność za tzw. foliówki jest uzasadniona. Akceptacja odpłatności za reklamówki foliowe może wynikać z faktu, iż Polacy bardzo chętnie dokonują zakupów z wykorzystaniem własnych toreb.

Na zakupy z własną torbą

6 na 10 polskich konsumentów uważa, że pobieranie opłaty za reklamówki jest uzasadnione. Rzadziej zgadzają się z tym mężczyźni oraz osoby do 25 roku życia. Akceptacja odpłatności za reklamówki foliowe może wynikać z faktu, iż Polacy bardzo chętnie dokonują zakupów z wykorzystaniem własnych toreb.

73 proc. ankietowanych przyznało, że idąc do sklepu zabierają ze sobą torbę wielokrotnego użytku. Dodatkowo 10 proc. badanych wskazało, że zakupy pakują do torebki, albo plecaka.

– W najmłodszej grupie badanych, 18-25, bardzo popularna formą pakowania zakupów jest własny plecak lub torebka – aż 25 proc. osób w ten sposób dostarcza zakupy do swojego domu. W grupie powyżej 46 lat jest to zaledwie 6 proc. Wynika to zapewne z wielkości koszyka zakupowego będącego efektem innej misji zakupowej w tych dwóch grupach. W młodszej grupie wiekowej obserwujemy niższe wartości koszyków, gdyż zakupy w większości są robione na potrzeby jednoosobowego gospodarstwa domowego. W grupach powyżej 35 roku życia dominują zakupy rodzinne, charakteryzujące się dużym wolumenem produktów – wyjaśnia Dawid Ledziński, New Business Director z PAYBACK.

Nowe prawo – nowe przyzwyczajenia

Wprowadzenie odpłatności za reklamówki jednorazowe doprowadziło do zmiany przyzwyczajeń 29 proc. konsumentów – zaczęli oni zabierać ze sobą na zakupy torbę wielokrotnego użytku, a wcześniej tego nie robili. 12 proc. konsumentów nie brało i nadal nie bierze ze sobą torby wielokrotnego użytku na zakupy. Najmniej nowy przepis dotknął mieszkańców dużych miast, gdyż już wcześniej 64 proc. z nich korzystało z torem wielokrotnego użycia.

Konsument nie dostrzega różnicy w cenach za foliówki

Połowa konsumentów jest świadoma, że ceny reklamówek różnią się pomiędzy sklepami, ale nie są w stanie powiedzieć ile dokładnie kosztują. Nic dziwnego, gdyż dla 81 proc. konsumentów cena reklamówki nie ma znaczenia, jeśli jej potrzebują, to ją kupują – komentuje Małgorzata Głos, Client Business Partner z Nielsena. Dodatkowo warto nadmienić, że najmniej świadomi są z kolei najmłodsi konsumenci (do 25 lat) – 23 proc. z nich nie wiedziało o tym, że ceny reklamówek są różne w różnych sklepach.

Czy zmiana wpływa na środowisko?

- Tylko niespełna 1/3 konsumentów jest zdania, że zmiana daje natychmiastowe korzyści dla środowiska, a dzięki niej produkowane jest mniej śmieci. Co piąty konsument jest przeciwnego zdania – uważa, że zmiana w ogóle nie ma wpływu na stan środowiska, gdyż mało, kto używa toreb wielokrotnego użytku. Opinie konsumentów nie różnią się w tym temacie pod kątem miejsca zamieszkania, wieku, czy płci – dodaje Małgorzata Głos.

Obejrzyj wideo:

Polacy rezygnują z zagranicznych wyjazdów zarobkowych

Wideo

Materiał oryginalny: Wprowadzenie odpłatności za reklamówki jednorazowe doprowadziło do zmiany naszych przyzwyczajeń - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Właśnie w Auchan kupiłem torbę z lnu wielokrotnego użytku . Na kasie doliczono mi opłatę recyclingową 25 groszy. To dziwne, przecież nie kupiłem torby foliowej, tylko ekologiczną ! Kasjerka tłumaczyła, że Auchan dolicza sobie taka opłatę do wszystkich sprzedawanych toreb.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3